Da jeg leste om haier idag, stod det at de tiltrekkes av fargene gul og oransje
Det var morsomt å få en slik type informasjon i en drøm.Jeg forteller også resten av drømmen, siden jeg er litt uklar på den ennå, og lurer på om noen har lyst til å tolke den.
Jeg satt sammen med broren min i en robåt i et varmere strøk, i en slags bukt ved utgangen til et hav. Vi var ganske nær land, så det var grunt, klart vann, og jeg så bunnen tydelig. Det var en nydelig solskinnsdag og broren min rodde mens jeg fisket.
Jeg så en liten ung hai som svømte rundt for seg selv på bunnen. Jeg satt der med den gule og oransje store fiskekroken og vurderte om jeg skulle fiske den opp. Tenkte at hai egentlig ikke smakte såå godt, men så kom jeg på at haifinnesuppe ikke var så verst (ville heller ikke ellers fått vite hva jeg gikk glipp av) og fisket den bare greit opp, uten noe strev.
Vi rodde videre til vi kom til en flytebrygge som lå midt uti vannet. Der lå det stabler på stabler med flyndrer, og til og med mine yndlingsflyndrer; rødspette! Jam! For en lykkedag! Broren min strakte seg ut, tok en stabel og rakte den til meg som om det var en bunke pannekaker. Så rodde vi videre.
Etterhvert kom det mer og mer fisk oppi båten og den ble tyngre og tyngre. Til slutt satt jeg med vann opp til magen, og tenkte at nå var det litt for mye fisk. Det ble litt angstfylt. Broren min hadde allerede skaffet seg en liten lett motorbåt som drev og svinset rundt med.
Jeg satte meg ved årene der det ikke var så mye vann, for båten ble litt baktung med bare meg og alle fiskene i enden der, og rodde videre.
Kom til en brygge hvor det var en pub og et spisested. Jeg gikk inn i en pizzarestaurant og ned i underetasjen. Kom forbi et bord hvor det satt en liten familie på tre og spiste. Det var mor, far og en tenåringsdatter med knall rød-oranjse hår. Alle var overvektige, kvisete, usympatiske, egoistiske, jafset og slafset i seg pizza på høykant og så ikke ut til å bry seg så mye.
Så var jeg plutselig i kjelleren på et sykehus. I selve sykehuset gikk dagene sin vante gang, men nede i kjelleren foregikk ting som ingen visste om. Det foregikk henrettelser av mennesker på groteske måter av en gruppe som holdt hemmelig til der. Ble veldig redd. Jeg var en tilskuer, og var ikke med på noe av det selv. I likhet med på restauranten, da jeg også bare gikk forbi og betraktet menneskene. Men i sykehuskjelleren var jeg enda litt mer på avstand. Kanskje nesten som å se det på film.