Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Litt forhistorie:Et halvt år tilbake i tid, eller så, hadde jeg en trommereise hvor haien dukket opp. Jeg var under vann og jeg følte at de store fiskene svømte rundt meg. De skremte meg og jeg kom meg fort ut av vannet uten å konfrontere den frykten (isteden ofret jeg noe for å holde de rolige).
En del har skjedd siden den gang og i natt drømte jeg om haiene. Det var ikke noe fryktinngytende ved de, jeg følte at jeg var på en slags omvisning og det jeg så var haier som nettopp hadde født små babyhaier. Noen av haiene var enda gravide og de bar fosteret som et menneske, som en stor mage. Men tingen var at de hadde "magen" ved halsen. Hvis haier kan sies å ha struper, så var det altså der de bar fostrene sine. En av haiene hadde et mørkt og blottlagt område der og kunne ikke få barn enda pga dette. Det var liksom et stort mørkt og hudløst sår der....
Er det noen som har noen tolkning på denne drømmen?
Bing [Bot]
Skal ikke begi meg inn på å tolke hele drømmen, men: Halschakraet ser ut til å være i fokus her. Får fantasier om at du har noe på hjertet (dypt vann er dype følelser?) som du ikke får sagt. Og haien er et kraftfullt dyr...
Kanskje dette er en drøm som får sin fortsettelse? Drømte en gang om en spekkhogger som varsomt bar et av barna mine i munnen. Våg å være på dypt vann og ha tillit var budskapet jeg fikk av min drøm.
GjenopprettetMedlem
Ja, jeg opplever det slik, at det har med kommunikasjon og følelser å gjøre. Jeg har hatt store problemer med å fortelle hva jeg føler og har blitt nærmest redd for følelsene, fordi jeg ikke har visst hvordan forholde meg til det.
Har jobbet med det i det siste og tenker at haibabyer må bety at jeg har kommet et stykke, men at det er mer å jobb og gjøre (den barnløse haien).
Takk for tilbakemelding

det er så godt å få fler perspektiver.
Bing [Bot]
I det blottlagte, mørke og hudløse kan det ligge et behov for beskyttelse, og healing. At noe må helbredes før dette barnet kan vokse og fødes. jeg blir veldig nysgjerrig på haiens egenskaper som kraftdyr.
Hvordan er vannet? er det klart? Er haien uten barn ensom? Hva føler den? Hvor var du i drømmen?
Lykke til med din drømmetydning, dersom du drømmer mye en tid kan det kanskje være en ide å skrive drømmene ned og se i tilbakeblikk, mulig at det er lettere å se en sammenheng eller tolkning da.

GjenopprettetMedlem
Forsøke å svare: Vannet var ikke krystallklart. Tror det hadde med å gjøre at haiene fødte der og det var litt påvirka av det. Et slags hvitt grums, men likevel var det ganske klart. Det var litt som en slags sykestue, hvor det var flere hjelpende mennesker som stelte med haiene. De viste meg rundt og så viste de meg den sårete haien og jeg spurte hvorfor den ikke kunne få barn enda og de forklare at det var pga såret i halsen. Men jeg fikk inntrykk av at de stelte med den og at de gjore så godt de kunne for å få den frisk igjen. Haien uten barn følte seg trist og utenfor. Jeg var på et vis litt distansert fra det som skjedde, siden jeg var kun på en omvisning og ikke hadde noe ansvar for haiene. Følte tristhet for haien uten barn, men hadde en slags tillit til at den var i gode hender.
Jeg sjekket ut litt om haien som kraftdyr:
http://wolfs_moon.tripod.com/ShadowShark.html
står blant annet noe om tendenser til å undertrykke følelser, til en ikke greier å holde det inne lenger og går til "angrep".
Anonymous
Interessant! Men du har redan tolkningen, så jag ska icke tillföre noe. Er enig med dere at det nok har med kommunikation å gjöre.