Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
I mange netter nå, har jeg ganske så livate drømmer. Men det går en rød tråd gjennom dem alle.
Det er alltid masse folk rundt meg, noen jeg vet hvem er, og andre jeg ikke har snøring på.
Og det er alltid katter der, mine katter...andres katter. Vi er bestandig på vei til et hus,
mitt eller andres hus. Eller vi er i et hus fra starten.

Rommene er som regel gang, stue og soverom. Stort og luftig, ganske så lyst.
Det er aldri noen ubehag med disse folkene. De er der bare.
Noen ganger får jeg en klem av noen, andre ganger mottar jeg tekstmeld.
som inneholder budskap som er totalt motsatt av virkeligheten.

Jeg skjønner ikke bæret. Noen som vil hjelpe meg her?  :o

Jo, også et symbol.....noen som kjenner epilepsimerket? Det er et merke som er rundt, mørkblått som bakgrunn, og med et tent lys på.
Jeg så dette symbolet i drømmen, men bakgrunnen var grønn. Hvorfor grønn?
GjenopprettetMedlem
Kjære Silva
Jeg prøver meg på drømmen. Håper det gir noen svar.
I drømmene våre representerer menneskene vi drømmer om en del av oss selv. Vi er de menneskene vil drømmer om. Vi arbeider godt om nettene, vi prøver ut, tester og opplever. Og det er ofte mye som skal gjøres, for livet er ikke så enkelt som vi skulle ønske, og relasjnene våre til omverdenen, til famile og venner er ikke alltid ukompliserte. Gjennom drømmene prøver vi å bringe orden i det som har hendt oss. Vi bearbeider for å forstå hvilken rolle vi lhar spilt og for at vi skal klare å fri oss fra de ting som blokkerer et godt liv.

Så er det kattene da Silva. Om natten hender det at dyrene trer inn ivår tjeneste og oppfører det dramaet vi trenger for å forstå bedre. Dyrene kan symbolisere en del av oss - et karaktertrekk, temperatmentet vårt, vår dyriske natur, våre instinkter og vår måte og forholde oss til hverdagen og til andre mennesker. De kan represenetere mennesker i våre omgivelser hvordan vi reagerer på dem. Katten er jo et kvinnelig symbol for selvstendighet, følelsesmessig instinkt, frihet og uavhengighet. Katten har som andre dyr to sider, kanskje tre sider, man må ta hensyn til. En side er den myke, en annen den listige og  og litt lumske og uberegnelige villkatten, Den tredje går på kattens selvstendighet og frihetstrang, som alltid er til stede uansett hvor tam den blir.Den følger blindt instintene og kan ikke læres opp som hunden. Katten er et lite rovdyr, en liten tiger - med det også et aggresjonssymbol. Jeg pleier å si at den dukker gjerne opp når "heksa i kjelleren har begynt å bevege seg".

Når man drømmer om hus, så søker drømmejeget etter bra bilder å si om seg selv, og et hus er en brukbar metafor. Ved hjelp av huset kan man beskrive drømmens symbolske maner. Huset er deg selv, din personlighet. Det er mange rom som deler ditt indre, ditt personlig ubevisset. Veggene er grenser/beskyttelse mot en ytre verden. Den indre delen handler om indre prosesser, den ytre fasaden mot verden.
Etasjene peker på området energiene arbeider på.

Rommenen har sin egen betydning, gangen representerer en inngang til noe, soverommet er stedet hvor vi hviler ut, tanker opp kan du si. Vi sover ut og er bevisstløs. Det er der vi møter vår animus/anima, der vi får dekket seksuelle behov. Stuen er et samlingspunkt hvor de fleste møtes, snakker og slapper av sammen.
Du sier at rommene er lyse og luftige. Størrelsen og opplevelsen av plass er viktig for forsåelsen. Det henspiller på plass til indre tanker og overlegninger og tilstrekkelig plass for fyskisk aktiviteter og samvær i hverdagen.

Smykket er rundt sier du: Sirkelen kan representere et universelt symbol for totalitet, helhet, evighet,  det åndelige prinsippe i tilværelsen. representerer selvet,sjelen og psyken. Grønnfargen kan representerer vekst, harmoni, kjærlighet, den representerer livskraften. Den kan også representere umodenhet og misunnelse - da er det noe som skal jobbes med).
Lyset skinner i alleslags lapmer og kommer fra alle mulige lyskilder. Lyset er yin og yang. Lys er guddommelig bevisthet og guddommelig glede. Lyset er også regnbuens syv stråler.

Håper dette ga mening.

Klem til deg Silva fra RITA
GjenopprettetMedlem
Takk Ritavennen... :)

Jepp, dette ga mening.  :wub:

Flott skrevet av deg... ;)