Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg er inne i en fase fylt av drømmer, symboler og tegn fra naturen.
Ting som har ligget uløst i årelang ventetid flyter nå inn som perler på en snor. Det er som om puslespillbitene samler seg.
Jeg har ikke husket mine drømmer på et halvt år, men nå er de kommet tilbake.

En av mine seneste drømmer føler jeg har et dypt budskap som jeg ikke helt får tak i.
Jeg husker desverre ikke alle detaljene.

Jeg står å ser på en kvinne som steller en baby som ligger på et stort bord, kvinnen sier til meg at uansett hva hun gjør så ser det ut som om barnet ikke ønsker eller klarer å leve.
Det neste jeg husker er at jeg tar barnet i armene mine og går ut på en holdeplass for buss eller tog.
Det virker som om jeg er på flyttefot.
Plassen myldrer av mennesker men jeg kjenner ingen av dem.

Mens jeg står der å venter på transporten og føler meg ganske alene kommer det en mann ut av menneskemyldret rett imot meg.
Han er kledt i en halvlang lys beigefarget frakk(av den gammeldagse sorten), mannen er middelaldrende og lys i utseende og vesen.
Det lyser vennlighet og godhet av ham når han kommer smilende i mot meg.
Området rundt ham er også lyst og der han går danner det seg et åpent rom i menneskemyldret.

Jeg kjenner ham ikke men det er allikevel noe ved ham som virker kjent.
Han når frem til meg og sier smilende: "Der er du jo, jeg har noe som du trenger". Han gir meg noe, jeg synes å forstå at det er et baby plagg eller noe sånt. Tallet 120 husker jeg også men er ikke sikker på hva det står for.

Jeg sier til mannen at jeg umulig kan ta imot hans gaver, jeg kjenner ham jo ikke og han kjenner jo ikke meg.
"Javisst kjenner jeg deg, du er ........ " sier han, så jeg forstår at han virkelig kjenner meg.
Jeg blir glad, tar i mot gaven og takker.

Noen dager senere får jeg opp noe helt uventet etter at jeg har lagt meg.

Jeg har for noen mndr. siden laget et rune sett i stein.
Jeg har ikke satt meg inn i runenes navn og betydning, bare skummlest litt om runer på nettet.
Dette var som sagt for noen mndr siden og mine tanker har ikke vært opptatt med runer siden da.

Mens jeg ligger og skal falle til ro om kvelden, dukker en rune opp for mitt indre blikk og navnet sies meg å være Pert.
mens jeg ligger der å undrer meg kommer en ny rune opp, jeg ser runen men hva den heter får jeg ikke opp.
Jeg føler at dette er viktig så jeg står opp, leter opp runerekken  med navn og betydninger og finner at alt stemmer ang.runen Pert
Den andre runen som jeg ikke fikk opp navnet på viser seg å være Dag.

Dette ble veldig mye på en gang, men er det noen som har noen innspill eller tydning ang. dette setter jeg stor pris på det.
Anonymous
jeg er ikke den som kan tyde dette for deg,svaret tror jeg nokk ligger i deg selv  :wub:
fikk bare lyst til å si er glad på dine vegne  :wub:
Anonymous
Kjære lilyane, dette er så vakkert, jeg får tårer i øynene!
Det jeg vil si er ingen tolkning, men en ganske spontan opplevelse av det du forteller. Selv om det er ukjent hvordan det gikk med barnet i drømmen, inneholder den så mye lys i og med den mannen, at det er åpenbart at det går bra.
Runene bekrefter dette og jeg får en sterk fornemmelse av en gjenfødsel, innvielse eller gjennombrudd.
(jeg er ingen ekspert på runer, men har brukt dem endel)

Som du selv sier, ting faller på plass nå, og dine drømmer/syn er en vidunderlig bekreftelse på det!
Du har lagt grunnlaget for mye nytt i livet ditt, i og med at du har laget runesett, og bygget tromme. Nå ser det ut til at runene begynner å tale til deg.  :icon_biggrin: Dette slår meg som utrolig kreativt! :eusa_dance:

Jeg gleder meg virkelig på dine vegne nå, dette er så stilig! :wub:

Klem fra meg. :wub:
GjenopprettetMedlem
Kjære Lazy og Bast, tusen takk for innspill på drømmen min.
Jeg rakk desverre ikke å lese svarene før jeg la ut på en lengere fjelltur hvor jeg opplevde mange fasinerende ting.

Jeg setter stor pris på dine kommentarer når det gjelder runene Lazy, siden jeg ennå ikke har så stor viten på området.
Etter at jeg hadde lagt dette ut sto betydningen av drømmen tydligere frem for meg, så takk ennå en gang.

Stor klem fra lilyane  :wub: