Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
I natt var jeg på en reise i drømme. Jeg drømte at jeg skulle reise langt bort på ferie. En av naboene mine som er reisseleder vil ha meg med. Min samboer vil ikke være med. Jeg forventer egentlig at vi skal ta fly, men plutselig befinner jeg meg på en stor båt. Den er som en hel by. Plutselig dukker samboeren min og en person til som jeg ikke helt får tak i hvem er, men jeg vet jeg kjenner denne personen, opp alikevel. Samboeren min og jeg får ikke dele rom. Han har fått et langt unna meg. Jeg leter og leter etter mitt rom, rom 1115, men av en eller annen grunn tror jeg det er 1117, så jeg leter etter det rommet (som da selvfølgelig ikke eksisterer).

Til slutt går oppsøker jeg reiselederen og spør og hun oppdager at jeg har lett etter feil rom. Jeg skal i den gamle fløyen, der veldig få ønsker å bo. Jeg finner rommet og når jeg kommer inn, så føler jeg med en gang at dette har vært noe annet enn soverom før. Det har vært et vaskeri/vaskerom. Jeg oppdager også at rommet er bebodd, av en sjel som ikke har gått over på den andre siden og denne personen er veldig irritert på at jeg kommer og forstyrrer midt i vasken. Jeg ser ansiktet veldig klart for meg, det er en kvinne. Jeg kjenner at jeg synes dette er litt ubehagelig, men begynner å kommunisere med henne og ber henne om å gå over i lyset på den andre siden - hennes tid her er over. Hun blir enda sintere på meg og begynner å kaste ting etter meg. Jeg bestemmer meg for at jeg ikke skal la meg skremme, og går bort mot henne. Jeg er så nært henne at hun kan ta på meg, noe som hun også gjør.Det er som å få støt og det er et kraftig energifelt rundt henne som støter meg bort. Jeg kjenner at dette må jeg gi opp, jeg løper ut av rommet for å finne igjen samboeren min og den personen jeg ikke helt fikk tak i hvem var.

Plutselig er jeg ikke lenger på denne båten, men befinner meg i en falleferdig hytte et sted hvor det ikke finnes folk. Det er flere hus der, men de er ikke bebodd. Det går veier dit, men det er ingen som stopper. Jeg finner de jeg leter etter, men nå er ikke min samboer samme person, han er der i skikkelsen til min eksmann og jeg kjenner et stort ubehag. Han vil jeg i allefall ikke være sammen med på en så øde plass, men jeg har ikke noe valg. Det som er rart er at når jeg åpner munnen, så kommer ordene; hvorfor forlot du meg? Jeg hører stemmen min si disse ordene og jeg skvetter, for jeg hadde tenkt å spørre om hvordan i all verden han kunne være der, og hvorfor? Dessuten var det jo jeg som forlot han, hvorfor spør jeg da om disse tingene.
Han svarer med å forklare at jeg må vinne han tilbake, og jeg tenker at jeg vil jo ikke vinne han tilbake, jeg vil at samboeren min skal være der.

Jeg blir mer og mer forvirret og tar noen runder for meg selv, leter etter samboeren min, men like fordømt er det eksmannen min som er der.
Det siste jeg husker var at jeg lette og lette etter min kjære og at jeg gråt fordi jeg var så fortvilet over situasjonen, så våknet jeg og jeg kjenner meg ganske ør etter denne natten.  :shyone:

Er det noen som har lyst til å prøve seg på tolkning?

RITA
GjenopprettetMedlem
Kjære Rita,

Takk for at du deler din drøm med oss.

De tankene jeg får inn når jeg leser drømmen;

Du har froventninger om å fly, men skal reise med båt. Noe du har forventinger om blir ikke sånn du hadde tenkt.
Du og din samboer får ikke dele rom. Kanskje dere er på samme sted, men ikke psykisk ? at dere er forskjellige rom, forskjellige oppfatninger.?
Noe som det tyder på når rommene er langt unna hverandre. kanskje dere befinner dere langt unna hverandre på det psykiske plan .?
Du skal ha et rom , som du trodde var et annet. At du har en rolle i forholdet, som nå viser seg å være noe annet.
Det er et annet sted og du finner det ikke, for det eksiterer ikke.
Det rommet som har vært vaskerom, kan rep. noe i fortiden din. Noe du har vært/spillt rolle som før?
Hun som er der føler seg truet av deg , og vil ikke gjøre som du sier. Kan være at du ikke takler ting, eller reagerer på ting på samme måte nå som før.
Hun støter deg bort, støetr den du er nå bort? eller noe i den duren...?

når du finner den falleferdige hytta, som det ikke finnes folk. det er hus der, som ikke er bebodd. Det kan tyde på et forlatt sted? noe du har forlatt i fortiden? et sted i deg selv?

Din samboer er ikke han , men eksen.
Kanskje din samboer minner deg om eksen? minner deg på hvordan du hadde det før.Du spør hvorfor han forlot deg. Kanskje du følte det som om han forlot deg, selv om du var den som fyskisk måtte gå.? at du ble sviktet.
At forhldet til din smaboer kan ikke bli bedre, eller annerledes før du har jobbt med denne delen, som ble forlatt.
At du ser en slags sammenligning/link ( selv om du ikke vil det), mellom din eks og din samboer.?

Jeg får følelsen av at det er noe du må heale før du kan "finne igjen" din samboer.
At du da kan få et annet syn på forholdet. Du er redd for at ditt nåværende forhold skal være som det var med eksen, på et annet plan?

Det ble mye, men jeg skrev som en foss...hehe.
Håper du kan få noe ut av det jeg skrev....du vet også veldig godt hva du føler selv om denne drømmen, men se om det dukker opp noe nytt for deg.

Tankene mine er hos deg, kjære venn

Stor klem

:wub: