Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
En stund etter denne drømmen om naturfolket jeg forteller om under her ble jeg drept og det var liksom helt greit....Jeg er ved en tilstelning i en aula på min barneskole(mange år siden jeg gikk der).Det er akkurat som jeg vet at nå skal jeg snart dø,er forberedt på at noe skjer snart men det er liksom greit...Jeg er voksen i drømmen men kledd litt som i ungdommen,har venner og noen søsken rundt meg på denne tilstelningen,vet ikke hva slags tilstelning jeg er ved egentlig men ordner litt bevertning og sånn.Så plutselig mens jeg står ved døra til aulaen å ordner til,kommer en indianer brått på meg bakfra,tar tak rundt halsen min å setter en kniv mot halsen min.Jeg er ganske rolig å har en slags følelse av at jeg vet hvem han er.Jeg ber han rolig om å vente med å drepe meg før han har ført meg inn i salen hvor de andre er og gjøre det på en verdig måte.Han går med på mitt ønske,så inn i salen får jeg denne kniven i halsen å faller om,men det rare er at ingen rundt meg ser hva som skjer,for dem ligger jeg bare plutselig blødende og døende foran dem,ingen skjønner helt hva som er skjedd og indianeren er forduftet.Jeg kjenner blodsmaken i munnen,at blodet langsomt forlater kroppen og at livet ebber ut.Mens jeg ligger der å opplever dette med lukkede øyne feller jeg noen tårer fordi de som står rundt meg er så triste over at jeg ligger der å dør,jeg er å litt trist over å må forlate dem men det er greit og,jeg viste jeg skulle dette nå.Så kjenner jeg sjelen er iferd med å forlate kroppen,helt nifst hvor virkelig det var i drømmen...og idet sjelen "drar" videre kjenner jeg at følelsen av kroppen blir mer og mer borte....og igjen....jeg våkner når jeg så gjerne skulle drømt litt mer....
GjenopprettetMedlem
Lurer på om den var god å kvass den kniven,eller litt sløv. usj.
Det var en intens drøm du hadde ja,godt beskrevet var den og.
Minner meg på en av "mine"drømmer,der jeg blir bundet til en påle,og skutt med en pil av en "velmenende"indianer.
(jeg husker jeg forlot kroppen i form av en kråke)
Lærerike drømmer.

GjenopprettetMedlem
Det rare var at jeg grudde meg for å kjenne kniven men det var bare et raskt lite stikk,kjentes nesten ikke da den gikk inn og det overrasket meg i drømmen..
GjenopprettetMedlem
En indianer i denne settingen her var så unaturlig,merkelig...Han hadde hår på midten av hodet å samlet videre i en hestehale,så litt skummel ut,men jeg viste likevel hvem han var.
GjenopprettetMedlem
Hei Svale
Vi arbeider godt om nettene, vi prøver ut, tester og opplever.Det er slitsomt arbeid for livet er ikke så enkelt å leve som vi skulle ønsket. Og det er ofte mye som skal gjøres, for livet er ikke så enkelt som vi skulle ønske, og relasjonene våre til omverdenen, til famile og venner er ikke alltid ukompliserte. Gjennom drømmene prøver vi å bringe orden i det som har hendt oss. Vi bearbeider for å forstå hvilken rolle vi har spilt og for at vi skal klare å fri oss fra de ting som blokkerer et godt liv.
Stort sett forsøker drømmene våre å løse en eller annen form for konflikt eller påvise at det foreligger et problem, stort eller lite. Drømmen gir oss mulighet til å bli oppmerksom på ting vi ikke har hatt tid til å beskjeftige oss med gjennom dagens travle løp. Det kan være en situasjon vi har rotet oss opp i, gledelig eller vanskelig, en situasjon som minner oss om ting vi ikke er blitt ferdig med. Vi har mye å drasse på. Det som er avgjørende for vårt velvære er hva vi gjør med det som hender oss. Det som er vanskelig kan bli omgjort til noe forståelig og noe konstruktivt og det kan bli en kilde til kreativitet i stedet for oppdemmet mengde uforklarlige følelser og reaksjoner som låser oss og kanskje gjør at vi opptrer destruktivt mot oss selv og andre.
Vi består av mørke og lys, av godt og vondt. Derfor kan livet aldri bli konfliktfritt, hverken på det indre plan eller sammen med andre.
Drømmene våre er som en tetaterforestilling, som nattlige dramaer. De begynner med en innledning som beskriver sted og stemning. Noe som er veldig viktig for å forstå drømmen. Deretter følger fortellingen som består av ulike scener. I drømmen har vi ikke den samme tidsoppfatning som vi har i våken tilstand. Derfor bindes de sammen eller de blandes i forskjellige tidsaspekter, kombinert med mennesker og situasjoner for å beskrive noe. Ofte hopper vi også frem og tilbake mellom ulike hendelser. I drømmene våre representerer menneskene vi drømmer om en del av oss selv. Vi er de menneskene vil drømmer om. Drømmen avrundes med en avslutning. Noen ganger uteblir avslutningen av den gode grunn av at vi våkner. Da kan nettopp det være drømmens budskap. Vi må våkne opp i forhold til noe.
Når vi drømmer om døden, så betyr det at noe nytt skal komme til. Noe gammelt skal begraves og en ny fødsel står for døren. Vi mennesker vet en ting eneste ting med sikkerhet og det er at vi skal dø. Døden berører oss naturligvis. Når vi om nettene foreller oss selv om døden, henger det sammen med et transformerende budskap som er viktig for vårt indre liv. Drømmer om døden handler om å kvitte seg med gamle holdninger, noe som har utspilt sin rolle og må det må gis plass til det nye.
Indianeren representerer de primitive urkreftene, villskap, styrke og stolthet. Han representerer kontakten med naturen og allnaturens mysterier. Representerer pannechakraet det 3.øyet.
Hmm, en veldig spennende drøm. Du står nok midt inne i en transformasjonsprosess. Spennende - lykke til
RITA

GjenopprettetMedlem
Takk for fin forklaring Rita

Det er sånn jeg har tenkt det må bety og,at noe skal legges bak meg og noe nytt er på veg eller noe sånn.Ofte klarer jeg å se sammenheng å bare vet hva drømmene sier meg,er som du sier mye som skal bearbeides om natten,men noen ganger forstår jeg ikke helt og da blir det litt frustrerende.Som den drømmen om naturfolket jeg forteller om og,den forstår jeg ikke helt selv..skal jeg på en måte litt videre i min søken,eller er den mer relatert til en slags ny start,har noen strevsomme år bak meg nå...
GjenopprettetMedlem
Det å kunne dø i drømme er en veldig viktig egenskap. Det sier bl.a. at du ikke er redd for transformasjon og utvikling. Når man våkner opp i drømmen og skjønner at det er en drøm, og bare lar seg selv dø, gir man mer over til sjelen enn til vår våkenbevissthets begrensinger. Man får også en dyp forståelse for at man faktisk ikke dør, ikke i våken tilstand heller. En grunnleggende frykt blir borte. Jeg har eksperimentert med mange forskjellige måter å dø på i drømme. Det er morsomt å kjenne hvordan smerten går over og oppdage at det ikke er hverken farlig eller vondt, men faktisk behagelig. Dette er jo også opplevelsen man som regel får i våken tilstand når man aksepterer transformasjon. Livet blir lettere, gøyere og friere.