Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Ny dröm som jag funderar på... Noe refleksjoner?
Vi gick uppför ett berg. Det var min man och jag. Det var så otroligt vackert och han fant islandslav, som han ville plukke, men jag stoppade ham och sa att man icke får plukka sånt så nära boliger – man ska göra det längre in i skogen. Det var en liten diskussion, men han gav med sig och vi vandrade vidare. Vi såg knudrete trär och allt var så fantastiskt och jag bara nöt.
Så kom vi upp på toppen och vi såg hela havet, med isberg i norr och öyer och holmer i syd, men allt var i nivå med bergets topp, så vannbrynet var i nivå med stigen helt plutselig; Vi var liksom i en ny värld med en ny horisont.
Det var fullt av olika fugler – massor av en svart/vit type, som skulle ha kunnat vara kanadagås men med pingvin-unge-ull-skrud… liksom… over oss flög splitterner som para sig i luften och jag tyckte det var rart att de para sig på hösten. Så såg jag döda ungar vid kanten av vannet och en död översnöad unge vid stigens kant (plutselig vinter). Jag blev så ledsen att jag började gråta, men mannen min sa att det är livets gang och begynte på nytt å gå stigen fram. Jag gick bak ham och gråt så det gjorde vondt i brystkassen…
...så ringde telefonen och väckte mig.
Anonymous
Jag svarar mig själv, jag!
Jag gjorde idag en reise i oververden till plassen (berget) i lag med mitt kraftdyr och traff den döda fuglungen, som kunde slå upp öynene och se på oss, men inte bevege sig. Jag reste in i fuglens kropp och frågade vhorfor den döde och fuglen svarade
"For att jag gick feil och frös i hjel". Samma svar gång på gång.
For att jag gick feil... hm...
Jag frågade också gjessen om vhorfor de hade pingvin-unge-ull.
"For att det är kallt" svarte dom.
Vilka uttömmande svar!

hehe
Splitternene som para sig tross att det var höst, ignorerte i vilken årstid det var - de ville leva livet, sa dom, men jag funderar över om parring på hösten ger döda ihjelfrosne ungar som resultat - alltså om jag ignorerer betingelsene och bara gör som det faller mig in, så blir det feil... En gås som leker pingvinunge lever ikke heller utifra sina rätta betingelser... men de kunde visst byta fjärskrud och det är ju en sorts tilpassing...
Nu kjörte jag dog fast...

Anonymous
Lie fly-fly,
tenkte jeg da jeg leste denne
kom på at det har jeg skrevet før,
fant så ut hvor,
her:
http://sjaman.com/index.php?option=com_smf&Itemid=109&topic=6027.0
Er det din nye verden, dette Lie, en verden som åpnes i deg, som er deg,
som trenger din tillit og kjærlighet så det høye, flygende i deg kan sveve i luften, i egen fjærdrakt og vesen, på varme vinder?
er det du som bor der på fjellet, i det vakre, ved islandslavet?
gro
Anonymous
Tack Gro... tänkvärt! Och vad bra att du påminde mig om flygandet!
Hade glömt det...
Jag har en väninna som är inne på samma tankespår;
Min nya värld/ mitt nya perspektiv i det åndelige
Då tänker jag om den döda fuglen... kanskje det är noe som ska dö i mig?
Det gamla som jag ska forlate...
På tide at dra videre mot... eller vaere i;
Det nya...
GjenopprettetMedlem
Hei Lie.
Jeg leste dette i natt, jeg ser du har endret på teksten nå. Men følelsen jeg satt med etter å ha lest i natt, var at det handler om overganger, mangel på fleksibilitet og om å bryte ut av forventninger. Både egne og samfunnets. Øke fleksibiliteten ved å gjøre det "umulige" eller ved å utføre handlinger som kan virke ulogiske...
Anonymous
Ja... jag tok bort den 1:e delen. Att jag tog bort den, berodde på att jag tykte den stjal fokus, men det är klart... alla delar i en dröm fyller en funksjon
Jag skulle möblere en leilighet och vaktmästaren som hjälpte mig på lagret i boligområdet (ikke där jag bor, utan ett u-trivelig område), tyckte bestämt att det skulle vara soffa i vardagsrummet, men det fantes inga slike lediga på möbellageret som delte ut möbler gratis. Till slut sa jag att det spelar väl ingen roll… jag får väl ligga kun i sovrummet och sitta på stol i de andra rummen, men det gillade han icke och vi gick vidare för att söka noe bekvämt. Det var viktigt.
I den delen tänkte jag själv, att jag inte tog mina behov på allvar... men det kan ju också vara tvert imot, som du skriver Inger Lise - att vaktmästaren styrde över mig = hade forventninger, som jag tilpasset mig till. Ja det är inte alltid lätt att förstå sina drömmar...
og om å bryte ut av forventninger
Kan du förklara det uttrycket?
GjenopprettetMedlem
Om du har det vondt av naturen,du føler med dens smerte,og så drømmene farget av dine følelser i våken tilstand,skaper disse drømmene.
Jeg har det også vondt av naturen,men får ofte beskjed om å prøve å se alt det fine også,for balansens skyld,for skjønnhetens skyld.
Det kan virke som fugle sjeler har besøkt deg i sin smerte,for dere har noe felles.
Drømmen,tror jeg,handler om å gi slipp på din smerte.(Vår smerte).
ikke en lett jobb du har,men vi er mange sammen.

Anonymous
Tack teleterkji.
Kanske... ?
Nutch/CVS [Bot]
Fikk dette en gang fra en sjamanvennine . . .
Anonymous
Hei Lie
Jeg tenker meg at livets rytme ikke blir fulgt på et vis i drømmen din. at vår blir til sommer som igjen blir høst og så blir ny vinter for så å bli nytt år, er naturens prossess. Vi lever ikke så sterkt i pakt med denne prossessen i vårt samfunn, vi spiser feks. ikke lenger den maten som er der i forhold til årstidene.
Det feminine lever også i større grad i pakt med disse prossessene, gjennom menstruasjonssyklus, fødsel og død. Når noe fødes på den årstiden hvor det levende skal ha vokst så mye at det skal kunne fly selv for å komme seg unna vinter og matmangel, da er det kanskje en mangel på kontakt med det som følger disse grunnleggende livets sykluser. Tårer er livets salt og har i alkemy og andre spirituelle mysteriepråk stor verdi som det som forløser og frigjør, det som er essensen i en indre prossess.
Vaktmesteren kan være bilde på en arketype, til og med det vi kaller Gud. han vil ha det slik det skal være. I en stue, eller i vardagsrommet som dere sier på svensk (livingroom som det vel heter på engelsk? det rommet vi lever i) skal det være en sofa, og han gir seg ikke selv om du ikke bryr deg så mye. Kanskje det er noe du ikke legger så stor vekt på i livet ditt, noe som kanskje som til synelatende virker lite og betydningsløst, men som ikke er det likevel?

Takk for at du deler Siv
Anonymous
Det var en bra bild Gåååja!
Tack Nebula för dina tankar - ännu en pusselbit