Den begynte med at jeg fikk besked om å åpne opp og sleppe til alle mine gamle redsler og vanskelige følelser, så skulle jeg sortere dem, bestemme vad jeg skulle fullføre, vad jeg skulle bearbete og så legge bak meg, og vad jeg bare skulle acceptere og siden legge bak meg.
Jeg åpnede opp og da kom alle disse følelsene og redslene ridende på hester. Jeg våknade til, men så somnade jeg igjen. Da kom allt det jeg skal bearbete ridende på kuer. Denne gang kom de helt fram til mig og jeg begynte å sortere i dem. De var svarte, klebrige og slappe. Jeg begynte å legge dem på forskjellige hauger, sortere dem etter vad jeg ville gjøre med dem. Når jeg var ferdig, lå kuene døde og jeg begynte å flette ihop de døde kroppene i en lang flette som jeg siden la i en ring i en grav og skyfflade jord over. Jeg våknade igjen.
Når jeg jeg så somnade kom til slutt skipet Naglfar mot meg og alle gamle følelser lå no opp i der (de som jeg tidigere hade sortert), jeg bøjde meg ned og så at det lå en rune i skipet. Jeg plockede opp runen. Det var Hagal. Jeg våknede igjen, og no hade jeg fått nok, så jeg sto opp.
Av denne drømmen drar jeg slutsatsen at det er tid for å gjøre opp med allt gamelt som ligg og påvirker meg. Vad kuflettingen betyder aner jeg ikke, Naglfar må vel kanskje stå for noe slags egodød? Runen Hagal er forbunden med kølden, snø og rimtursar (køldkrafterna i universet). Den er forbunden med Heimdal og Odins initiationsrit i Yggdrasil.
Betyder da det at jeg skal gjennomgå en initiaionsrit etter at jeg har rensket opp i gamal skit?
Dette skal bli interessant i tiden framover. Det blir nok mye følelser og en god del gråting, må nok ivei å kjøpe kleenex....
Men du høres ut til å være flink til å tolke selv og du,jeg og blir flinkere og flinkere