Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Var ute på sjøen i en båt i natt. Det var sol og nydelige omgivelser. Jeg så en hval i vannet, halen på den som gikk opp og ned i vannet. Etterhvert begynte den og bølge seg som en slange. En annen person, en jeg beundrer for sin kreativitet og integritet, stod også der og gledet seg over synet ute i det frie landskapet. Men jeg stod inne i båten og betraktet og beundret det hele gjennom et lite rundt vindu. Den andre personen så dumt på meg da jeg gjorde det.
Drømmen er jo ganske klar, men jeg synes det også hadde vært intressant hvis noen liker å kommentere den, for kanskje noen har noe jeg ikke har kommet på selv.
SEO Crawler
Mine assosiasjoner: Livskraft, hvordan få tilgang på mer livskraft og å leve mer kreativt, delta fullere og helere.
Vinduet er å betrakte på avstand, men det er rundt så du ser med stor romslighet og har et helhetlig og rikt perspektiv. Likevel beskytter du deg fra den ferske, råe opplevelsen av elementene, livet (havet) og denne personen du beundrer ser rart på deg, som for å si at du kan ta et steg ut, delta fullere.
Hav, hval, slange, assosierer jeg med harasenteret, som jo er livskraft og uttrykket av denne.
Solen og de vakre omgivelsene, er visdomskilden, Selvet som kommuniserer et klart budskap i en arketypisk klar drøm. Hvalen er keiseren i det våte element, og også et symbol for det dypere selvet som svømmer uanstrengt og trygt i livets hav. Den bukter seg som en slange for å vise til livskraften, bevegelsen, transformasjonen som er essensiell i alt virkelig liv (konstant fornyelse, som årstidssyklusene)
Jeg tar meg den frihet til å påstå at essensen i drømmen er at du kan nyte live fullere og samtidig være trygg. Du er trygg. Du ser gjennom en sirkel, og dermed rikt og helt. Men likevel holder du avstand til der hvor det skjer..
Takk for at du delte, det var en flott drøm.
(edit: liten språkrens)
GjenopprettetMedlem
En herlig drøm , stiller meg helt bak torsteins sin tolkning her
du går gjennom livet på trygg avstand,du ser alle miraklene
prøv å se det fra "1.rad" .
Der er mer levende og ekte !
klem til deg
GjenopprettetMedlem
Dessuten: Vann representerer følelser -- og havet...der er det masse følelser
GjenopprettetMedlem
For en flott drøm, stiller meg helt bak de tolkninger som er gjort.
Hvalen representerer jo et gammel symbol for å gå inn i det ubevisste for å gjøre seg klar til en gjenfødelse. Slangen er det arktypiske symbol, den er hellig i mange kulturer. Den representerer gjerne skaperkraften og er et helbredelses og fruktbarhetssymbol. Vann er som det blir sagt her knyttet til følelsene (harachakraet), de instinktive følelsene. Vannet oer også knyttet til livskraft; nytt liv, ny fødsel og renselse. Vinduet er jo åpningen mot verden, noe som må åpnes opp for å komme ut til friheten i livet og verden. Er mye nye ting på gang her skjønner jeg
RITA
Anonymous
Torstein, dette var en nydelig tolkning, og klar som vannet i drømmen. Tusen takk

Og takk til dere andre også for gode svar

Mye som stemte her. Begynte nettopp på Saivo i august, og det var en del som løsnet der. Blir en bra tid fremover. Og rådene deres blir fulgt opp.
Siden jeg nå har lagt ut denne drømmen her, og personen i drømmen befinner seg her på sonen, er det kanskje på sin plass at han fortjener å vite hvem han er også.
Takker han som kaller seg Tourao for sin kreativitet og inspirerende tilstedeværelse. Kommer ut snart.
Anonymous
Digger deg jeg Kristin...
Alt er godt

Anonymous
Takk
Hadde en opplevelse dagen etter denne drømmen som jeg skriver her fordi den kan relateres til drømmen. Jeg fikk et syn og en god fornemmelse av en blanding av barnefoster og reptil. Det var stille, flytende, rolig og ga meg assosiasjoner til soloppgang. Oppmerksomheten gikk til ryggraden, og jeg kjente det løste seg opp i ryggraden min. En letthet som jeg kjente gikk gjennom brusken på den.
Dagen etter følte jeg meg mye lettere til sinns, og det var mye lettere enn før og i tillegg morsomt og bare bruke sansene og leke meg med dem istedenfor å tenke.
Da var det intressant å lese om dette:
http://sjaman.com/forum/index.php?topic=6582.0 Takk for intressant info.
Første kvelden på Saivo-kurset sa Ailo til meg at jeg skulle rette meg opp i ryggen. Neste dag, i sirkelen kom det plutselig. Jeg satt rett og ned som en indianer-høvding og jøss, hvor hadde dette mennesket vært i alle år? Hadde helt glemt meg selv. Kjente på viljen og en veldig god selvfølelse. Så nå er det dette som driver og jobber seg frem

...eller som jeg slipper til. Mange takk Ailo

Detta blir bra!