Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
SEO Crawler
I natt drømte jeg om en fotballkamp. Jeg våknet og husket ikke all verdens detaljer, men det enkle budskapet stod fort klart for meg.
Det var en kamp mellom Tyskland og Brasil. Det beste av europeisk fotball (organisering, disiplin, orden) mot Ballkunstnerne. Som barn lærte jeg fort at Brasil var fotballens helter. Min eldre venn, som var et idrettstalent, indoktrinerte meg vennlig om hælspark, frekk dribling i forsvar, de spektakulære kunstene, det fandenivoldske og fargerike foran det rent mekaniske og sikre.
I drømmen scorer Brasil først. Deretter Tyskland (som alltid har svært gode landslag). Jeg spiller på Brasil og ser keeperen gjøre en alvorlig tabbe. 2-1 til Tyskland. Etter mål er det som alltid avspark på midtbanen. Jeg snakker med keeperen, vi er enige, en intuisjon leder oss. Avsparket tas og selve målmannen står der - ved midtstreken - og beiner ballen hele veien inn i goal hos motstanderne. Et mirakuløst mål! (slikt kan vel bare skje i drømmer

).
Nå runger det på tribunene "Hey Brasil, Brasil! Hey Brasil, Brasil"
Det står 2-2 men kampen er ved å vippe, livsgledens representanter er i ferd med å feste grepe på representantene for trygghet og orden.
Både trygghet, orden og kreativ livsglede trengs, selvsagt. Den evige balansen er i dans.
Jeg våknet fra denne spennende kampen. En kamp hvor jeg var en spiller, men også alle spillerne, og begge lag. Jeg våknet og visste det dreide seg om
livsvalget.
Voi, de enkle drømmer som kan fortelle oss ting. Klart og tydelig.
Anonymous
Zico i 82 og 86 med Brasil...de vant mine hjerter.

Men de vant ingenting sånn ellers da. Tysk disiplin og brasiliansk samba - fin kombinasjon å leve etter.

Så kampen endte 2-2?

Fin drøm du hadde der.
GjenopprettetMedlem
Som en ulveflokk...der du er alfahannen og må ta grep!

SEO Crawler
"Inger Lise":

Takk, god visdom å ta med seg!
"Dj David Spirit of Laughter":
Zico i 82 og 86 med Brasil...de vant mine hjerter.
Men de vant ingenting sånn ellers da. Tysk disiplin og brasiliansk samba - fin kombinasjon å leve etter. 
Så kampen endte 2-2? 
Fin drøm du hadde der.
Ja, de vant alles hjerter og lite ellers...

Nei, kampen endte ikke 2-2...men jeg våknet... (2-2 er symbolsk for min situasjon, just nu...likevel føler jeg klart at
kunsten vinner foran plikten)
GjenopprettetMedlem
"torstein":
Nei, kampen endte ikke 2-2...men jeg våknet... (2-2 er symbolsk for min situasjon, just nu...likevel føler jeg klart at kunsten vinner foran plikten)
Nåkka drømmetyder e æ ikkje men... - Ser helt klart fordelen med at du tenker at kampen er vunnet, selv med stillingen 2-2 og at det ikke går til en "straffesparkavgjørelse" hvor du rissikerer å måtte sove på sofaen de påfølgende netter
Heia
TIL 
( Skål for
Torstein
Idretts
Lag)

GjenopprettetMedlem
Denne drømmen kan også handle om intellektet versus intuisjonen. Akkurat nå er det uavgjort, men det er vel egenlig ganske klart hvem du heier på!
Jeg kjenner også igjen denne drakampen i meg selv, jeg har en trang til å hoppe av jobbsirkuset (intellekt, disiplin, orden) og gjøre noe i retning av intuisjon, sjamanisme, healing osv. Og står i stampe på uavgjort. Men samtidig så klinger ordene i mitt oppsigelsesbrev i hodet mitt.
Hvor det ender vet jeg ikke.
Og kanskje er det slik at svaret på i hvertfall ditt dilemma kommer i din neste drøm?
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
"torstein":
Både trygghet, orden og kreativ livsglede trengs, selvsagt. Den evige balansen er i dans.
Jeg våknet fra denne spennende kampen. En kamp hvor jeg var en spiller, men også alle spillerne, og begge lag. Jeg våknet og visste det dreide seg om livsvalget.
Voi, de enkle drømmer som kan fortelle oss ting. Klart og tydelig.
Ja, de enkle drømmene kan fortelle oss ting som er ganske oppe i dagen.
"Inger Lise":

Som Inger Lise sier; alfahannen må ta grep.
Husk at livsgleden er viktig for at ballansen skal være tilstede. Kanskje kampen skal vippe veien der livsgleden er?
Lykke til Torstein
RITA

SEO Crawler
Takk! :wub:
(men hvor i helvete var dommeren i denne kampen? han så jeg ikke...uff, ja det er frustrerende...en litt ok dommer, hadde gitt brassene etpar billige straffespark og fått fart i sakene... :biggrin: :razz:

)
GjenopprettetMedlem
Hi, hi, det er du som er dommeren kjære venn.
RITA