Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
psbot [Picsearch]
Drømte for noen netter siden om en mann æ kjenner. Vi hadde snakket i tlf om livet og de som er rundt oss i det daglige. Æ syns han en klok mann som har gjennomgått en del i livet sitt. Han har mye visdom i seg, som e på tur ut på overflaten.
Om natten hadde æ veldig intense drømmer om denne mannen. Det var veldig sensuelle drømmer. Vi hadde sex, og tok den helt ut

Når æ våknet begynte æ å analysere denne drømmen. Æ kom frem til at det handlet om kreativiteten som ligger litt på lur hos meg for tiden. Den kommer ikke helt ut, for å si det sånn. Det æ lure på e, kor kommer denne mannen inn i bildet. Vi har ikke daglig omgang. Snakker sjelden sammen, osv osv....
æ trenger hjelp til å skjønne dette......
sender herved drømmen min videre til de som har lyst å si noe
GjenopprettetMedlem
Dette er bare tanker, utifra min egen erfaring med drømmer. (hehe)
Jeg har lært at seksuelle foreninger i drømme viser til integrering på et el. annet plan.
Hvorfor man drømmer om akkurat den personen kan synes vanskelig å forstå. Jeg tror han har berørt visse områder i deg, som du integrerer nå. Hvis du liker han, er det jo ikke så rart å forenes med det aspektet i deg som han berører.
Sex-livskraft-utfoldelse-sammensmeltning-forening-kreativitet-indre visdom ...En god bekreftelse på noe!
psbot [Picsearch]
spennende tenkning.
Æ liker han godt, men ikke så godt at æ hadde hoppet til køys i det virkelige liv.

(

)
ka mener du det e som bekreftes her?
GjenopprettetMedlem
Så deilig drøm da...
Skal nok ikke begi meg på å tyde den.... men han personlig, har nok ikke noe med drømmen å gjøre.. Han står for en aspekt i deg...
Gleder meg til Rita kommer på banen.

GjenopprettetMedlem
"ædni":
spennende tenkning.
Æ liker han godt, men ikke så godt at æ hadde hoppet til køys i det virkelige liv.
(
)
ka mener du det e som bekreftes her?
Som Aventura sier; han representerer et aspekt av deg. Det har ikke noe med han personlig å gjøre. (antagelig..?)
Med bekreftelse mener jeg integrering. Ka som integreres vet ikke jeg.

Det kan bare du vite.
Men du nevner kreativitet, og du nevner hans indre klokskap, så jeg tenkte det er noe der.
(Neste gang jeg får en lignende drøm (det e lenge sida no ...) skal jeg bare nyte den, og vite at noe e på plass.

)
Ps: Det slo meg; du skrev han hadde opplevd litt i livet ....kanskje det er en sammenheng der. Og du helbreder indre prosesser...
psbot [Picsearch]
ja....æ blir ikke helt klok på dette. Vet at han ikke har noe med dette å gjøre, men æ lure på koffår akkurat han. Kansje det e noe ved han æ ikke har skjønt ennå? Nei, æ kan visst gruble til æ blir grå i håret, men æ skal nu finne ut av det. For drømmen har satt seg fast i mitt hodet.
GjenopprettetMedlem
Har drømt lignende drømmer noen ganger.
Jeg har da erfart at det er veldig legende å drømme berøring og ømhet.
En nytelse i drømmen som er god i hverdagen etterpå.
Når det gjelder den mann som er med så har jeg tenkt på hvilket område i mitt liv han representerer.
Gjelder det mitt arbeid, gjelder det åndelighet, eller hvad gjelder det.
For meg er erotikk føleser.glede, nytelse og fravær av tanker.
Sex kan være befrukting og nyfødelse.
Jeg ville nok ha tenkt at drømmen kansje vil si meg at jeg er villig og moden å integrere meg med den kloke manlige delen av meg. Og da vil noe nytt fødes.
Jeg husker også at en blir litt opptatt av akkurat den mannen som er med i drømmen. Jeg husker at jeg har følt meg litt sjenert ved neste møte.
GjenopprettetMedlem
"ædni":
Drømte for noen netter siden om en mann æ kjenner. Vi hadde snakket i tlf om livet og de som er rundt oss i det daglige. Æ syns han en klok mann som har gjennomgått en del i livet sitt. Han har mye visdom i seg, som e på tur ut på overflaten.
Om natten hadde æ veldig intense drømmer om denne mannen. Det var veldig sensuelle drømmer. Vi hadde sex, og tok den helt ut 
Når æ våknet begynte æ å analysere denne drømmen. Æ kom frem til at det handlet om kreativiteten som ligger litt på lur hos meg for tiden. Den kommer ikke helt ut, for å si det sånn. Det æ lure på e, kor kommer denne mannen inn i bildet. Vi har ikke daglig omgang. Snakker sjelden sammen, osv osv....
æ trenger hjelp til å skjønne dette......
sender herved drømmen min videre til de som har lyst å si noe
Så flott drøm da ædni.
Når vi har mennesker med i drømmene våre, kjente eller ukjente, så representerer disse som regel ulike deler av oss selv. Hver og en av oss er en helhet. Men for å kunne forstå denne helheten må vi gå inn i oss selv for å finne ut hva denne helheten består av. Gjennom kunnskap om drømmene våre kan vi lære oss å gjenkjenne og sette navn på forskjellige fenomener i vårt indre. I din drøm vil jeg hente frem to begreper fra jungiansk psykologi; Animus og Anima. Begge ordene betyr ånd og sjel. De er betegnelser på komplisert psykologiske prosesser som foregår i oss livet igjennom. - en balansegang mellom det mannlige og det kvinneliges aspektet i oss. Anima er mannens indre kvinne og Animus er navnet på kvinnens indre mann.
Animus og Anima projiserers på overdenen. Det vi mener vi har behov for det søker vi etter. I hverdagen leter vi etter det vi selv mangler. Vi søker ballanse. Har vi et heftig temperament, så trenger vi kanskje en som demper oss og sørger for litt ro og stabilitet. Eller vi er litt for rolige og makelig anlagt og vi vil ikke komme noe særlig vei, da trenger vi noe som driver oss fremover. Du sier selv at du har en kreativ ide' som du har venskeligheter med å få ut. Dette kan være den drivkraften som gir ideen et driv fremover.
Animus og Anima utvikles i oss med tiden. Hvis alt er fryd og gammen, vokser og eldes også våre respektive indre bilder. De modnes og blir klokere sammen med oss og kan bli gode rådgivere. På den lange og ofte kronglete vei dit kan vi ha drømmer som forteller oss at vi er på rett vei.
Drømmene våre er bilder og omskrivninger av tilstander i vårt indre, og hensikten med drømmen er å åpne øynene våre for noe - det kan være vanskelig å tolke hva, men jeg tror du er på rett vei. Sex og erotikk er en del av livet og når vi drømmer om sex betyr det at vi kan gi oss selv mulighet til å utprøve ting, få utløp og det følger en nytelse med den. Drømmen hjelper til ved at den er med på å sørge for noe av det som mangler for å få den nødvendige ballanse i det vi holder på med. Drømmen gir oss en bekreftelse på det vi føler og ønsker - du ønsker å få ut kreativiteten din.
Når det gjelder mannen du drømte om så representerer han nok din Animus - din indre mann som skal hjelpe deg til å få drivet i din kreative ide.
Gunilla er desidert inne på det.
Spørsmål du kan stille deg er om hva det er som gjør at du drømte om nettopp han nå? Hva skjedde like før du hadde drømmen osv? Det kan være at du har tenkt på denne mannen, nettopp har snakket med han eller lignende.
Drømmen er jo som en teaterforestilling og rollene i denne forestillingen bekles gjerne av personer vi kjenner.
Gleder meg til å høre om den kreative ideen og hvordan det går med den.
RITA

psbot [Picsearch]
Takk for flotte svar. Æ e fortsatt i drømme verden. Denne gangen va det kaos. En klok mann sa at æ nu har fått se begge sidene, dvs samhørighet og kaos, dermed balanse.
Det ligger nok andre ting bak dette, som æ ikke helt har fått tak i.... men det kommer vel.
Takk igjen
GjenopprettetMedlem
Hei Ædni
Tenk igjennom hva som har gjort at du har begynt å drømme disse drømmene ædni. Er det noe spesielt som kan ha utløst drømmene? Osv.
Skriv drømmene ned og se om det kan være en rød tråd. Du sier at du har drømt om kaos - din Animus i den forrige drømmen dreier seg også om ballanse, men se etter en rød tråd - svaret vil komme til deg.
klem RITA

GjenopprettetMedlem
Rita og Gunilla har flotte forslag i sine drømmetolkninger. Det er ikke godt å vite om flere foreslag trengs. Enig, det kan være en drøm om at en mannligtype egenskap kan trenge mer integrering eller forsterking. Kanskje er det egenskaper som før er blitt ansett som lite aktuelle i ditt selvbilde. Er det ”mannlige” roller og væremåter du kan assosiere (helt subjektivt) denne mannen med? Du sirkler inn noe om kreativitet. Det blir et stort felt. Kanskje kan du tenke over.. Gjelder dette å trenge en økt grad av en type ”mannlig egenskap” for å få laget plass til ditt eget pågående prosjekt, evt danne arbeidsro og flyt i kreativiteten? Eller gjelder det selve kreativitetsprosessen? For der kan en del menn og kvinner forholde seg ulikt til kreativitet på en rekke måter, og kanskje finnes noe å hente ved å se på de ting som mer kan triggre menn, og vil danne kreativ energi hos dem, kunne gi litt ulikt form til sin kreativitet.
Hu! mye kan virke drenerende eller blokkere fri energiflyt. En velkjent felle er at krav til resultatet blir så ambisiøse at man aldri blir fornøyd nok, der ide etter ide blir skrinlagt. Eller, kreativitetskrefter kan stagge om man føler det blir ganske for slitsomt med blott enkelte ledd i sitt prosjekt. At usikkerheten omkring hvordan takle de hemmende bitene, binder en. Går man nye veier kan skjulte minefelt ligge tett, eller man vet at bølleaktige reaksjoner vil komme. Valg: bør jeg prøve å møte strategi med mer vidløftig strategi, og være nøye i valget om
hva jeg kreativt bruker -- eller gi totalt blanke blaffen i ulvene?
Kjønnsforskjeller er jo ikke så definerte nå som de var før. Likevel bruker drømmene våre indre bilder og symboler der ens forhold til det mannlige og kvinnelige fremheves. Kvinner møter "animus" (sin indre mann) både gjennom samspillet sitt med menn, samt gjennom sine øsnker om å finne en indre balanse og der hele spekret av egenskaper trengs – og fordi vi ønsker praktisk å ha friheten til bruke et størst mulig spektrum av egenskaper. Fremdeles sliter de fleste med halepåhenget av opplevelser av hvordan egenskaper ble tatt imot da vi var barn.
Vanskelig å finne det som kan gi andre nye assosiasjoner. Bare du kan.
Måtte du uansett finne døra som kan åpnes, for døra fins nok også når kreativitet kan oppleves som en sperre.
AdsBot [Google]
Ja det er ikke godt å si. Det eneste som er 100 % sikkert, er at han kommer til å kværne rundt i hodet en laaang stund.
Det er min erfaring, når jeg en
ytters sjelden gang, drømmer mannfolkdrømmer.. >:( >:(

GjenopprettetMedlem
Ja

det blir gjerne slik. Og lite mer å si om den sak! Og symbolene vi bruker i drømmer kan ha lite med valg vi reellt kunne ha tenkt oss.
I tillegg nevnes at drømmen kan antyde noe som kan være forløsende på kreativitet. Jeg vet en del selv hvor ugodt det er med kreative blokk!
Anonymous
Nå går jeg ut på tynn is,men det får være det samme. Jeg liker å sprenge mine egne grenser for hva som blir ansett som normalt å snakke om. Hadde en drøm hvor jeg drømte at jeg hadde hardcore sex med min gamle tante med andre familie medlemmer tilstede!!! Var ikke no særlig flau og utafor når jeg våkna opp. Noen som føler seg kallet til å prøve å gi meg noen fornuftige tanker rundt dette? Den drømmen har sitti i meg siden dagen jeg hadde den. Er jeg bare VELDIG kåt eller kan det ligge noe dypere liggende bak?
GjenopprettetMedlem
Hvilke egenskaper har din tante? Hvordan ville du beskrive henne med f.eks tre ord?
Sex kan symbolisere en forening eller integrering. Har du integrert i deg egenskaper hun har? Positivt eller negativt.
Dere har likhetstrekk, og de andre i slekta ser det! Kanskje har de alltid visst om at du har likhetstrekk med din tante, så de reagerer ikke noe på det.
Mvh Stridshjelp
Anonymous
Med tre ord vi jeg beskrive henne slik: Utadvent, vimsete og arrogant. Ett annet ord som dukker opp er slitsom. Føler ikke at vi har noe særlig god kontakt heller egentlig. Har sett henne to ganger på 15 år tror jeg...
GjenopprettetMedlem
Jeg tenke gammel dame,lærdom,du søge,å lære å elske å nyte av noen med selvtillit i faget
Aner meg dette ja,fint med sånne drømme,stå på,pust å pes,svette laken å,ja.
Jeg aner ditt sug på lærdom går som en grønn lilla tråd gjennom alt du sier og gjør.
Og for det skal du bli belønnet.
Men det får "tante" ta seg av.
Venn å klem.
Franke.
Anonymous
"teleterkji":
Jeg tenke gammel dame,lærdom,du søge,å lære å elske å nyte av noen med selvtillit i faget
Aner meg dette ja,fint med sånne drømme,stå på,pust å pes,svette laken å,ja.
Jeg aner ditt sug på lærdom går som en grønn lilla tråd gjennom alt du sier og gjør.
Og for det skal du bli belønnet.
Men det får "tante" ta seg av.
Venn å klem.
Franke.
Den der likte jeg. Tror jeg kjøper den tele

Takk
GjenopprettetMedlem
"Magus":
Er jeg bare VELDIG kåt eller kan det ligge noe dypere liggende bak?
...nope, det ligger ikke noe dypere bak Magus...du er bare VELDIG kåt

psbot [Picsearch]
ja,ja, Magus... det kan jo bli heftig tromming på torsdag, skjønne æ. To i samme båt.
Ellers så fant æ noe ut om min egen drøm.
Æ va på tur inn i en depresjon, da drømmen åpenbarte seg for meg. Depresjonen uteble. Den mannen æ drømte om ,e den rake motsetning til den mannen som "brukte" meg i min barndom. Fant dermed ut at, sex,erotikk, menn osv ikke trenger å være som min barndoms "venn"
Drømmemannen reddet meg dermed ut av depresjonens klør.
Takker og bukker for det.( Vet ikke om æ har sagt det til han, men kansje han leser dette.)
Anonymous
den mannen kan være nærmere enn du kan ane, ædni, fordi du skal ut av det gamle og du skal begynne å LEVE, du skal over muren til den andre siden, der livet er!!!

GjenopprettetMedlem
"ædni":
ja,ja, Magus... det kan jo bli heftig tromming på torsdag, skjønne æ. To i samme båt.
Ellers så fant æ noe ut om min egen drøm.
Æ va på tur inn i en depresjon, da drømmen åpenbarte seg for meg. Depresjonen uteble. Den mannen æ drømte om ,e den rake motsetning til den mannen som "brukte" meg i min barndom. Fant dermed ut at, sex,erotikk, menn osv ikke trenger å være som min barndoms "venn"
Drømmemannen reddet meg dermed ut av depresjonens klør.
Takker og bukker for det.( Vet ikke om æ har sagt det til han, men kansje han leser dette.)
Åå... ædni...så flott! Det var noe sånt æ tenkte på, også.