Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg må bare dele med dere den merkeligste drømmen jeg tror jeg kan huske å ha hatt.
Ok, jeg er hjemme hos en sjaman. Det er mange andre der og alle venter på tur til å være på enmannshånd med han. Vet ikke helt hva han hjelper folk med, men det er noen som er fornøyde og andre som gråter fordi de har fått opp i dagen vonde følelser. Jeg venter og venter på tur. Er ganske muggen for å være helt ærlig. Sliter med om jeg i det hele tatt vil dette. Det er stor motstand i meg.
Når det er min tur, stikker sjamanen ut med søpla eller noe sånt og da tar kona hans over. Hun påpeker at dette har jeg aldri vært med på før, jeg blir litt snurt, skjønner ikke hvordan det kan være så sikkert. Men jeg forstår fort at hun leser meg som en åpen bok. Det er her det føles virkelig. Damen som snakker med meg, hun står så tydelig fram for meg. Langt mørkt hår med tegn til gråning. Litt store firkantente briller. Ihvertfall så sier hun til meg at jeg ikke skal være redd, for dette skjer ikke i den fysiske virkeligheten.
Plutselig sitter jeg liksom uten noe klær nedentil og jeg er veldig veldig flau. Rødmer og greier. Og så vokser det en rosa lotusblomst ut av...kremt.. underlivet mitt

. Jeg utbryter: herregud så tragisk. Stilken vokser liksom et stykke og nå ser blomsten mer ut som en nyperose. Så står plutselig sjamanmannen utenfor vinduet og styrer med noe. Jeg føler meg veldig ukomfortabel. Men damen sier, jah..han får vel bare se på. Så forteller hun meg at senere skal vi se på mine tidligere liv. Hun forteller meg at jeg kan velge om jeg vil gjøre de samme tingene som jeg gjore den gangen, eller om jeg vil gjøre noe annet. Jeg tolker det dit hen at hun snakker om yrkesvalg, eller noe sånt.
Det var det. Det er ikke så godt å formidle stemninga. Annet enn at det føltes veldig virkelig, såpass at jeg var overasket over å våkne.
Det er så rart, jeg føler på meg at denne damen eksisterer i virkeligheten, men er det mulig da? Hm...
Anonymous
Har hørt om lignende opplevelser fra en venn av meg. At hun om nettene har vært på besøk hos andre på andre steder på jorda og fått beskjeder. En gang skrev hun det ned i søvne mens mannen snakket, og da hun våknet sto ikke akkurat de ordene på lappen, men det sto "kanalisering". For meg hørtes det ut som om hun snakket med en nålevende person. Ikke lett for meg å si, men opplevelsen din var veldig intressant. Takk for at du deler.
GjenopprettetMedlem
Jeg tror at dette på en eller annen måte har med kvinnekraften å gjøre. Det sies at den kvinnelige sjamanen har sin styrke via evnen til å føde. Kanskje noen kan utdype dette mer enn meg, for her har jeg ikke så mye kunnskaper. Men kanskje er ikke denne kvinnen som hjelper deg kona til sjamanen, kanskje det er HUN som er sjamanen. Eller kanskje begge to. Kanskje er det bare hun som har evnen til å gi fødselshjelp når det skal fødes en blomst.
Et annet aspekt kan være kraften i seksualiteten, og at det symboliseres som en blomst, noe vakkert, noe som kommer frem i dagen, noe som man ikke skal skamme seg over.
En lotusblomst vokser seg frem fra gjørma og mudderet, opp gjennom mørket og ut i lyset. Og en nyperose dufter fantastisk nydelig, og den bærer frukter. Begge disse blomstene har stor symbolverdi, er kraftige symboler synes jeg. Yrkesvalg er også nevnt her i forbindelse med blomstene. Har du slitt mye i mørket tidligere? Begynner noe å blomstre og bære frukt?
Dette er det jeg kan komme på, kanskje er det noe for andre å spinne videre på.
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Kristin: Takk til deg og. Det er fint å lese om andre lignende opplevelser.
Stridshjelp: Ordet fødselhjelper sitter jeg med etter å ha lest det du skrev. Altså, det resonnerte med noe i meg. Jeg husker at jeg oppfattet det som en slags initiering som jeg skulle gjennom. Et slags trykk på "på-knappen" eller hva jeg skal si. Kona var også med evner, men det var liksom som hun ikke snakket noe om det, så ingen visste om det, før hun så det som sin jobb å steppe inn. Jeg husker at jeg i drømmen først var litt skuffet over å ikke få hjelp av den (o store) sjamanen, men at jeg etterpå innså hvor kraftfull denne kvinnen var, at det var en ære å bli hjulpet av henne.
Jeg vet ikke om jeg har slitt mye i mørket i det siste. Syns det i flere år har vært en sakte kamp om å komme litt og litt nærmere meg selv og livsglede. Men i forhold til yrkesvalg og det å velge en kreativ livsvei, det er veldig aktuelt om dagen. Takk for svar!
Anonymous
"Sommersky":
Men jeg forstår fort at hun leser meg som en åpen bok. Det er her det føles virkelig. Damen som snakker med meg, hun står så tydelig fram for meg. Langt mørkt hår med tegn til gråning. Litt store firkantente briller. Ihvertfall så sier hun til meg at jeg ikke skal være redd, for dette skjer ikke i den fysiske virkeligheten.
Så forteller hun meg at senere skal vi se på mine tidligere liv. Hun forteller meg at jeg kan velge om jeg vil gjøre de samme tingene som jeg gjore den gangen, eller om jeg vil gjøre noe annet. Jeg tolker det dit hen at hun snakker om yrkesvalg, eller noe sånt.
Det var det. Det er ikke så godt å formidle stemninga. Annet enn at det føltes veldig virkelig, såpass at jeg var overasket over å våkne.
Det er så rart, jeg føler på meg at denne damen eksisterer i virkeligheten, men er det mulig da? Hm...
Kan det tenkes at denne damen er din åndelige veileder/hjelper?
Jeg er enig med stridshjelp med at det kan være hun som er sjamanen. Ellers har stridshjelp kommet med en nydelig tolkning til drømmen.

GjenopprettetMedlem
Fønix: Jeg har lurt på det

Hun lovte hun skulle komme tilbake neste torsdag, heh. Får se da om det skjer...
Anonymous
"Sommersky":
Fønix: Jeg har lurt på det
Hun lovte hun skulle komme tilbake neste torsdag, heh. Får se da om det skjer...
Så fint. Del det gjerne med oss på sonen, hvis du vil.