Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Så langt tilbake jeg kan huske, så har jeg hatt drømmer som jeg husker i detalj når jeg våkner. Mareritt fra jeg var ned til to års alder(husker en drøm som fikk meg livredd for vaskemaskinen.. I følge min mor var jeg rundt to år når jeg nektet å gå ut der noe mer)
Og vanlige drømmer. Ganske underholdene egentlig, men litt slitsomt å fordøye innimellom.
Er det flere som "sliter" med det samme her inne? Jeg er ikke sikker på om jeg vil det skal stoppe, har liksom hatt det hele livet.Men har noen en ide om hvorfor jeg husker så mye av det?
GjenopprettetMedlem
Hei Lailande.
Jeg har merket meg fra jeg var liten,hvordan jenter henger seg opp i detaljer.
Kan det være noe av dette fenomenet som utfolder seg når du søver.
Aner meg det.
Z<
GjenopprettetMedlem
Nei nå misforstår du litt
Det er ingen frykt. Den med vaskemaskinen var bare et eksempel som kunne bekreftes av min mor når det gjalt tidspunkt. At jeg var bitteliten.Og at man husker drømmer også i toårsalderen.
Jeg drømmer masse, alt fra jobben, butikken, vanlige hendelser som skjer i dagliglivet. Og husker i detalj når jeg våkner.
Min x synes alltid det var morsomt å høre meg fortelle om morgenen. For han husket sjeldent noe av det han drømte.
Jeg plages ikke av det, bare lurte på om andre også husker slikt i detalj, og hvorfor evt ikke alle gjør det.
Anonymous
Jeg kan ha perioder hvor jeg husker veldig mye av drømmene mine, mens i andre ikke så godt. for noen uker siden hadde jeg en tid hvor jeg forkuserte veldig på drømmer og da drømte jeg mer. Har lest noen bøker om dette med drømming og de sier at alle kan huske drømmene sine hvis man vil og gjør en liten innsats, men som med alt annet så er andre bedre disponert enn andre for dette. Kanskje er du en av dem? Hatt noen våkne drømmer?
GjenopprettetMedlem
Til teleterkji: du forandret innlegget ditt etter at jeg svarte?? Det blir rotete for andre som ikke leste det opprinnelige innlegget...
Til Magus: Ja jeg er nok det man kan kalle "en drømmer"

Så det er ingen grunn til at jeg skal drømme og huske så mye om natten også..
GjenopprettetMedlem
"lailande":
Til teleterkji: du forandret innlegget ditt etter at jeg svarte?? Det blir rotete for andre som ikke leste det opprinnelige innlegget...
Han er ikke den verste, akkurat. Det er litt uheldig at man kan redigere sine egne innlegg i evindelige tider. Noen skiller seg ut. "Final Tribe" gjør det nesten hele tiden, stryker og plusser på i de første timene, kanskje dagene, etter første innlegging, slik at de som har svart i mellomtiden kan bli stående igjen som "Goddag mann — økseskaft"-svarere. "Brukernavn" (populært kalt "Brukerdose"

) er mye verre, hun (han?) SLETTER sine innlegg etter en viss tid, slik at trådene i ettertid blir fullstendig meningsløse, særlig der hvor hun/han sjøl er trådstarter. Dette er ganske trist, for vedkommende skriver en del av de mest kunnskapsrike og gjennomtenkt vektige og tankefulle innlegg i dette forumet. Det ble en stor diskusjon om dette i vår:
http://sjaman.com/component/option,com_ ... 3564
Hvis du vil svare på innlegg fra disse, og kanskje enkelte andre, så bør du trykke på Sitat-knappen og la HELE innlegget du kommenterer stå der — sjøl om du kanskje bare er interessert i ett lite avsnitt. Det er det jeg har funnet ut at en må gjøre i forhold til enkelte, men jeg tenker meg jo vel og lenge om før jeg svarer de det gjelder, også ...
GjenopprettetMedlem
Hei Lailande

Jeg er som deg: heldig som husker mange drømmer. Vi er egentlig priviligerte for drømmene kan jo brukes til nyttig jobbing. Jeg har flere drømmedagbøker nå og det er spennende å se hvordan drømmene mine endrer seg etter hvordan jeg har det eller hvilken situasjon jeg er i. Og etter hvert blir en jo kjent med sitt eget drømmespråk også.
Teleterkji: Kanskje du skulle begynne å skrive ned drømmene dine du også? Kan lære mye av det,skjønner du. Og de er garantert like detaljerte som de Lailande har
GjenopprettetMedlem
Når jeg har sovet godt om natta husker jeg ikke noe detaljer fra søvnen
men når jeg ikke sover så dypt som jeg burde
er det bilde-på bilde-på bilde med detaljer og broderier
akkurat som flyktige tankeprosesser om dagen.
Ikke noe spennende,for det er for mye,hodet blir slitent av dette.
Mareritt husker jeg godt i detaljer,for det har ofte vært kvelder jeg har hatt noe hvitløk eller melk i maten.
matvarer med energier som forstyrrer den dype hvilen og drømmeløse søvnen (som jeg liker)
Det er mulig jeg dagdrømmer så mye at det er tomt for ideer,når jeg sover.
Det er så mye.

DUNK!