Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Det er ikke lett å tolke sine egne drømmer, derfor håper jeg noen kan hjelpe meg litt!

Jeg drømte at i ett rom tok det plutselig fyr. Full overtenning direkt. Jeg tror rommet tilhørte min datter. Ingen ble skadet i denne drømmen, vi alle iaktok huset brenne ned. Jeg fikk reddet ut noe av huset, men ikke alt.

Jeg tror drømmen handler litt om en sorgprosess jeg går igjennom, etter at min x-mann døde fra oss for noen mnd siden. En jeg har kjent siden jeg var 16 år og som jeg har min datter med. Så det har vært og er en tung tid.

I drømmen (og i i virkeligheten) så har jeg på loftet ting etter ham som jeg ikke har orket å se på nesten. Det står der bare. Og det var dette jeg ikke fikk reddet ut, bortsett fra en eske en nær venn av meg fikk reddet ned. Hva som var i den husker jeg ikke. Så jeg husker tanken i drømmen var at først mister vi ham, så mister vi også mange ting etter ham som vi så masse minner i. Jeg husker jeg ble desperat, og sprang inn i huset, for å prøve å hente noe. Men da var det umulig å komme opp på loftet. Så jeg fikk pakket ned noe i full fart i stua, som også hadde verdi for meg, med det var egne ting.

Huset brenner helt ned. Først sideveggene på langsiden, så bare bæreveggene sto igjen, og disse falt tilslutt over ende.

Så er jeg plutselig i en butikk, hvor min x-mann sitter på en stol. Vi er flere kjente sammen der. Han titter trist på meg og sier han skal flytte, til Oslo av alle steder. Han skulle prøve å starte på nytt der. Og ennå en gang får jeg denne paniske følelsen...først dør han, så mister jeg mange verdifulle ting, så treffer jeg ham igjen, og igjen mister jeg ham. Så jeg springer ut av butikken, oppover gata og er knust.

Jeg vet at alt i drømmen handler om meg selv. Huset er meg, han representerer en side i meg osv. Men tolkingen selv blir vanskelig ettersom jeg er i denne prosessen!

Noen som kan hjelpe meg litt her?
Anonymous
Det jeg tenker på, er det her med å gi slipp. Brannen er en renselse, som du prøver febrilsk å stå imot. Tingene kan kanskje være de minnene du går å bærer på. Den esken som ble reddet kan være pakket med de gode stundene som du kan bruke til å ære ham med. At du har sett han i drømmen og han har sagt han flytter til Oslo, kan være en indikasjon på at han har gått videre. Ga det her deg noe?
GjenopprettetMedlem
Takk Magus!

Du kan ha helt rett i at det menes å gi slipp. Det er ingen enkel sak, hehe! Men absolutt nødvendig. De gode stundene, ja...dette høres fint ut Magus! Og at han hat gått videre...ja, det har han absolutt tror jeg...det er vel bare jeg som henger igjen her!

Takk!!!  :wub:
GjenopprettetMedlem
  Er veldig enig med Magus her.

Du skal gi slipp på han, han prøver å fortelle deg det.

Kanskje han ikke kan gi helt slipp på deg, før du kan gi slipp på han?

Du elsker han like høyt selv om du gir slipp på han. Ikke tvihold på ideen om han, det vil holde deg tilbake.

Du bærer minnene inni deg, trenger ikke tingene  i den fysiske verden for å tviholde på minnene.

brenn de

Klem fra meg  :wub:

GjenopprettetMedlem
Jeg har nå grublet på både drømmen og deres svar her!

Og dere har nok helt rett. Etter litt ettertanke så tror jeg drømmen (kjenns sånn ut nå) er en bekreftelse på at jeg skal starte denne bearbeidingsprosessen nå. Og det stemmer ganske så bra. Det er nå om ikke så lenge vi må gå igjennom alt, av både ting og minner. Drømmen minner meg nok på at jeg ikke må henge igjen, men jobbe MED prosessen og ikke i MOT. En slags hjelp i form av symboler som sier renselse og ikke fortrengelse. Kaste det som kan få meg til å henge igjen i gamle mønstre, og ta vare på det som kan være verdt å ta vare på! Sånn som ting vi lærte hverandre, de gode stundene. Å dette kan jeg bringe videre som både en ny erfaring på veien, samt å hedre ham ved å ta med hans gode sider videre.

Takk!  :wub: