Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei!
Hadde en ganske merkelig drøm natt til mandag.

Jeg går jo på karate, og i drømmen stod jeg i en klesbutikk der de kun solgte dresser.
Jeg hadde selv på meg en dress som var i fargene mørkegrønn og svart. I butikken hadde jeg en følelse av at jeg
var på en eller annen måte fanget.
Plutselig kommer ene karateinstruktøren i klubben min forbi. Han hadde på seg en hvit dress, og hadde en liten hinne
av hvitt lys rundt seg. Da jeg så han, følte jeg at jeg endelig kunne gå fra butikken.
Da instruktøren kommer inn i butikken sier han til meg:
"Siden du er så god i karate, så burde ikke du...."
Så blir han avbrutt av en ekspeditør i butikken.
Etter dette våkner jeg.

Denne drømmen har ofte kommet tilbake til meg etter at jeg har drømt den og har en følelse av at den betyr noe viktig.
Kunne jeg fått litt hjelp om hva den kan bety?
Takk på forhånd!
GjenopprettetMedlem
Jeg ble fristet til å svare, fordi temaet med klesbutikker har gått igjen i mine drømmer i en periode.
Dette med å finne klær, handler for meg om å finne identitet. Hvilken identitet du skal ha i verden/samfunnet rundt deg. Du følte deg litt fanget i denne søken, muligens fordi den er på andres premisser?
Karatetreneren i hvitt reprresenterer en ren åndelig veileder /kraft (i drømmen), han tilbyr frihet til å gå din egen vei, til å være deg selv.

Men drømmesymboler kan ha forskjellig betydning for oss alle, så jeg kan være på bærtur... :)
GjenopprettetMedlem
I den sammenhengen å finne sin identitet tenker jeg at karatetreneren også kan symbolisere det å forsvare seg. For når man er uten beskyttelse (klær) kan man lett miste energien sin til andre. Jeg bruker for tiden øvelser som minner om Biernnas innlegg om healing, hvor jeg innhyller meg i lys. Og da føles det som jeg har på meg en hvit karatedress. Ikke bare klarer jeg å forsvare meg og ha en sterk aura (markere grenser), men i tillegg har jeg og en følelse av handlingsberedskap.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Hei The_Spirit
En veldig bra tolkninger fra Bluestorm og stridshjelp. Men tenk over hva det er du skal våkne opp til? Drømmer er som en nattlig teater forestilling. De har en innledning, en hoveddel og en avslutning og når du våkner i en drøm før det har kommet til en avslutning så er det ofte noe man skal tenke over.

RITA
GjenopprettetMedlem
Ho! Spirit.

Mye snadder fra de vise damene her.
vil bare legge til mine tanker til din drøm.
Karate betyr tom hånd,som du vet så godt.
Og i en butikk er det motsatt,der må du gå,om du har tom hånd.

Jeg tror den karate treneren er et symbol på det enkle og uavhengige ved kraften.
:respect:
GjenopprettetMedlem
Takk for mange gode svar  :)
Det du tenkte på bluestorm om at karatetreneren representerer en ren åndelig kraft hadde jeg faktisk en
fot innenfor selv.
Men takk for svar til alle sammen :)