Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Blir mye drømmer på meg nå, tror underbevisstheten (eller noe) jobber ganske hardt for tiden.
Det går jo fremover, og jeg lærer stadig, men det går så sakte..!!

I to drømmer nå har barna mine, eller dattera mi omkommet i flammer.
Den første gangen var jeg i drømmen gift med en asiatisk mann.
Vi drev butikk i første etasje i en blokk, og hadde leilighet i andre.
Hele blokka og mye rundt brandt ned til grunnen.
Min lille datter brandt inne. Min sønn overlevde, men såg sin søster og mange andre bli offer for flammene.
Det var kaos, kropper inne i flammene, skrik.
Jeg våknet med en følelse av sorg, men det var som om jeg hadde godtatt det.

I den andre drømmen hadde jeg barn med en jøde.
Det kom mange mennesker, de fleste av disse også jøder til mine foreldres hus for et avskjedsselkap.
Jødene skulle sendes bort, som under krigen. De visste det ikke selv.
Jeg valgte å følge barna. Foreldrene mine trøstet meg, men ingen av oss sørget egentlig. Det var som om det bare gjaldt de andre.

Jeg tenker at det kanskje er på tide å si farvel til barnet (jenta) i meg, 
det føles litt sårt..
GjenopprettetMedlem
Hei Pia,

Det er ganske opprivende å drømme at barna våre dør.

Jeg tror du er inne på noe, at barnet i deg skal død/gjenfødes.Du godtar dette på et ubevisst plan.

Flammer kan representere stor transformasjon, som død - gjenfødelse. Det er egoet som synes det er sårt.
Bare gi slipp, det er bra med fornyelse og transformasjon. Vi holder ofte for lenge på ting vi ikke trenger mer.
Barnet i deg dør aldri, men gjenfødes til noe bedre ... kanskje?
Anonymous
Ny Fødsel  :respect:  Slipp den gamle ungen i deg  :wub: skap den nye,  barnes energi er sterk  :wub:
GjenopprettetMedlem
"Pia":

I to drømmer nå har barna mine, eller dattera mi omkommet i flammer.
Den første gangen var jeg i drømmen gift med en asiatisk mann.
Vi drev butikk i første etasje i en blokk, og hadde leilighet i andre.
Hele blokka og mye rundt brandt ned til grunnen.
Min lille datter brandt inne. Min sønn overlevde, men såg sin søster og mange andre bli offer for flammene.
Det var kaos, kropper inne i flammene, skrik.
Jeg våknet med en følelse av sorg, men det var som om jeg hadde godtatt det.

Din datter representerer din lille indre jente  Barna representerer det uskyldige og rene. se etter hvor gammel barnet er; det kan representere noe fra den alderen i eget liv eller noe som skjedde deg for så mange år siden som barnet er. - denne jenta omkommer i flammene og ilden knyttes til frobrenning og fordøyelse. Det knyttes også opp mot solar plexus chakraet. Det er her intelektet møter følelsene, kontroll og styring av kreftene. Ilden er en farlig herre og en god tjener. Ilden er kraft, energi, dyrisk instinktplan, aggresjon, skaperkraft. Med ilden skjer det en transformasjon/foryelse og offer. Er det noe du bør kvitte deg med som du har båret på en tid? Malaika og Bast er inne på noe når de sier at en ny fødsel er på vei - men først må noe gis slipp på.

Du var gift med en asiatisk mann - I bryllupet forenes vi og når vi drømmer om menn så representerer de som regel vår maskuline side. Forenes din maskuline og feminine side. Asiateren representerer visdomsarketypen. Det høyt utviklete og mystikken - på chakraene går dette på det 3. øyet.

Hus representerer ditt indre, det innerste rommet er ditt innerste selv. - butikken er et sted hvor du kan få kjøpt deg der du mangler. Hva mangler ditt indre? Du bor i etasjen over, i en leilighet, og det peker på området somenergiene arbeider (kan relateres ti lchakraenes funksjonsområder - noe som ikke er så rart i og med den asiatiske mannen - det 3. øyet ). Hele blokka (ditt indre sjelsliv) brenner ned også noe rundt. Det som er rundt huset er det ytre som vises mot verden. Din datter (din indre jente) brant inne. Din sønn (din indre gutt/maskuline del) overlevde, men så alle de andre som ble offer for flammene (transformasjonen).

Du sier det var kaos og hele kropper i flammer. Det må litt kaos til for at det skal bli ro og orden. Det er gjennom kaoset vi ser klarest. Kroppen represeneterer opplevelsesverdenen. Det er pusten og fordøyelsen, alt ovenfra og ned. Det er selve livet selv. Er det noe i livet selv som må byttes eller transformeres for å vokse videre?

Du våkner med en følelse av sorg, men du har godtatt det sier du. Vi opplever ofte sorg når noe gammelt blir borte, men vi må "bytte" noe ut slik at det blir plass til noe nytt, og noe nytt kommer til nå skal du se.

"Pia":

I den andre drømmen hadde jeg barn med en jøde.
Det kom mange mennesker, de fleste av disse også jøder til mine foreldres hus for et avskjedsselkap.
Jødene skulle sendes bort, som under krigen. De visste det ikke selv.
Jeg valgte å følge barna. Foreldrene mine trøstet meg, men ingen av oss sørget egentlig. Det var som om det bare gjaldt de andre.

Jeg tenker at det kanskje er på tide å si farvel til barnet (jenta) i meg, 
det føles litt sårt..

I din andre drøm er du barn med en jøde. Jøden representerer et slags fellesskap - da med tanke på trosretning. Det kommer mange mennesker, det er en slags sammenkomst - et avskjedsselskap for mange skal sendes bort. Ingen av dere visste det selv. Du valgte å følge barna dine, du blir trøstet, men du sørger egentlig ikke.
Jeg tror nok du har rett i at det er på tide å ta farvel med noe av jenta (barnet) i deg, men ikke hele barnet. Vi har alle et lite barn i oss, det trenger vi - vi må ha vårt indre barn ellers glemmer vi å leke. Men det kan tenkes det er noe som har hendt dette indre barnet en gang som er sårt og vanskelig som du må ta et oppgjør med ,og gi slipp på det, slik at noe nytt og vakkert kommer til.

Lykke til med dine indre oppgjør min venn.

RITA :wub:
GjenopprettetMedlem
Ååå. Dette hjalp meg virkelig med å sette ting på plass!!

Jeg har stått litt fast i hvordan å jobbe videre, men nå er jeg klar igjen.

Har et lite sjelebarn som jeg fulgte hjem på en reise.
Hun har sett at det er trygt der hjemme. Nå skal vi vokse opp sammen..

Tusen takk til dere som kan og vet og deler.
Godt å ha dere her  :wub:
GjenopprettetMedlem
Så flott og lykke til Pia,
måtte du å sjelebarnet få mange
flotte og utfordrende år sammen.

Klem fra RITA :wub:
GjenopprettetMedlem
Har tenkt en del på dine drømmer.
Kansje er du klar med dem, kansje kan dette gi deg noe.

Om dette hadde vært mine drømmer så hadde jeg tenkt sånn:

Jeg har prøvd å gi slipp på ting, jeg har sendt dem av gårde med vannet, men de kom tilbake.

Drømmer vil vise meg hvor jeg er akkurat nå.
Dette jeg har prøvd å sende bort trengte mer enn vann, det trengte oså ild for å gi slipp.
Ilden er bra på den måten at det blir ikke noe kvar, mer enn aske, og aske er næring, hvis en drysser den på jorden der det nye skal vokse.

Første drøm er en blokk, det er hele meg, både arbeid og hjem, og hele familien. Jeg kjenner kun til første og andre etasjen, hvor jeg arbeider og bor.
Jeg ville se litt på hvad "asiatisk" er for meg, fordi dette er en asiatisk del av med som brenner.
I hvert fal, alt brenner, selv deler av meg som jeg ikke kjenner. Dette er dramatisk og smertefull.
Mitt barn, noe som er født av med og som er ment til å vokse, brenner inne. Men ikke hele, det er den kvinnelige delen av dette som brenner. Den mannlige delen er fortsatt med meg og kan vokse.
Jeg våkner med en følelse av sorg, men har godtatt det.

I den andre drømmen skal jeg sendes bort fordi jeg velger å følge barna mine. Igjen skulle jeg tenke at barna er noe jeg har født og som skal vokse.
Det er et avskjedselskap, jeg vet at vi skal sendes iveg, men jeg sørger ikke.
Dette er i mine foreldres hus, med dem som jeg har vokset opp og som har oppdratt meg. Det som jeg er kommet fra. De trøster meg men ingen av oss sørger egentlig.

Jeg skulle tenke om disse drømmene at de ville vise meg at nå har jeg virkelig gitt slipp og nå er jeg på vei.

Takk for lånet
Gunilla
GjenopprettetMedlem
Takk Gunilla.

Akkurat nå virker det som om den største forandringen er mitt syn på, og mine tanker omkring min barndom og oppvekst. Alt det gode trer frem på en ny måte og forsterkes.
Det som var kan ikke endres, men det er likevel anderledes..
Vanskelig å forklare, dette her  :redface:

Klem til deg