Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei!
For en stund siden hadde jeg en ganske merkelig drøm som jeg ikke har fått ut av tankene. Jeg drømmer at jeg og min bror sitter i baksetet på en bil, forran sitter det to personer som jeg ikke får sett fjesene på. Personene har langt og bustete hår, og vi kjører midt ute i en skog på en skogs vei. Trærene er på en måte mørke og lyset er litt grålig. Plutselig sier min bror "Jeg skulle aldri ha røykt og drukket alkohol som 16 åring". Og når han har sagt det, våkner jeg.
Det som er merkelig, er at broren min er ikke 16 år hverken i drømmen eller i virkeligheten. Og jeg visste at jeg skulle tilbake samme vei (i drømmen altså), mens min bror skulle være der vi kom til, og at jeg på en måte skulle passe på ham til vi kom frem.
Jeg har ikke anelse hva denne drømmen kan bety. Så jeg håper jeg kan få litt hjelp her inne til å kanskje kunne forstå den bedre.
GjenopprettetMedlem
Hei,
I drømmer representerer ofte personene noe i DEG, ikke den personen du drømmer om.
Din bror , kan representere en side av deg selv. Bil (hvordan du reiser ) og vei (retning ), har noe med livsvei og gjøre (reisen gjennom livet). Det er best du som kan tolke din egen drøm. Det er viktig å kjenne på hva man føler når man våkner. Er det en positiv følelse?
Hva skjedde når du var 16 år ?
Denne delen som broren din rep. som du skal passe på, er kanskje noe du trenger å være oppmerksom på nå ?
GjenopprettetMedlem
Jeg er enig i det Malaika sier. Fikk bare lyst å føye til litt.
(Igjen har du tema som jeg kjenner igjen fra mine drømmer

)
Når du sitter i baksetet på bilen, antyder det at det er andre som styrer veien du går. Dette ser for meg ut til å dreie seg om noe som skjedde da du var 16 år, og ditt voksne selv passer på denne biten av deg nå. Du ble kanskje den gang ledet ut i noe som virket grått/uklart og ukjent, av noen andre typer. En reise inn i fortiden for å rydde opp, slik jeg ser det.
Men som Malaika sier, det er bare du selv som egentlig vet hva det handler om.