Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Nå tror jeg du kalte meg en zombie...  :shock:

:lol: :lol: :lol:
GjenopprettetMedlem
Jepp:) i denne sammenheng er det mitt bilde på deg -og alle oss andre..
GjenopprettetMedlem
Jeg tror drømmer kan ha flere dimensjoner.

Din reise-drøm viste meg sjamanens vei, eller livets vei.

Først er vi i samfunnet, i byn, i det som er skapt av mennesker, i den sivilisasjon som eksisterer idag.
Der løper vi fram, leter etter noe, vet ikke riktigt hvad og søker planløst.
Vi søker på mange sted i den materielle verden og skønner ikke hvorfor vi leter på sånne plasser men gjør det allikevel.
Hele tiden løper kraftdyret med oss. Det er ikke føre, viser ikke veien. Det er ikke etter, det er ved siden av oss, det er en ledsager.
I dette fallet er det en ulv, et dyr som er flokkedyr som vi, men som også kan være ensomulv.

Så finner vi en vei, vi løper avgårde, bruker våre egne bein.
Det er en stor vei, med mange biler og de kjører fort, det føles som om noe er etter oss på denne veien. Den store, hurtige veien føles ikke bra.

Vi prøver en mindre vei, den føles rett, vi er målbevisste. Da går det plutselig sakte. Hvis vi prøver å gå for fort fram så gjør det vondt. Og det er som noe seigt som holder oss tilbake. Vi er nødt til å gå. Det er til og med slitsomt å ta seg fram på denne den ”rette” veien.

Om vi prøver å gå på kanten av veien så dukker det opp hindringer, etterhvert blir de umulige å ta seg over uten å føre til skade.
Vi blir nødt til å gå på veien, ikke ved siden av. Selv om det ikke er helt ufarlig, føles det ganske trygt.

Klumpene ligger egentlig ikke på veikanten, men på et fortau, fortauet er jo en veikant skapt av mennesker, til mennesker å oppholde seg på for å ikke ta skade.
Disse klumpene er også mennesker og de ligger i tepper, helt inpakket, veldig beskyttet.
De er så beskyttet at teppene overgår i å bli kokonger.

Vil det vise hvordan det kan gå om vi beskytter oss for mye, om vi ikke tør å gå vår vei?

Så kommer vi til en kjempeby, en by som er fantastisk. Der en kan se alt.
Og den byen er Moskva.

Hvorfor Moskva? Jeg så medisinhjulet foran meg. Fra øst kommer ånden.
Moskva ligger i øst og er en by.

Når vi klarer å integrere ånden og det materiale, det menneskeskapte, samfunnet, når vi er der,
då kan vi se alt, då er det fri utsikt!

Helt sikkert er du på vei dit Inger Lise. Håpentlig vi andre også.

Veldig flott reise-drøm!

gunilla
GjenopprettetMedlem
Takk Gunilla  :respect:

Det er pussig at du sier at målet er å integrere det åndelige og det materielle.
For tiden sliter jeg med å få i gang en prosess nettopp for å frigjøre meg fra det jeg føler er det materielles slaveri.
Og kanskje har jeg ikke helt turt å gå midt på det som er min vei, fordi jeg har følt at det har vært for risikabelt og at jeg har måttet beskytte meg.

Dette her var spennende, interessant og skremmende....  :o

Ja drømmer har sannelig mange dimensjoner.
GjenopprettetMedlem
Vinden fra øst...
GjenopprettetMedlem
Ja, drømmer har mange dimmensjoner. :wink:

RITA :wub:
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

Og kanskje har jeg ikke helt turt å gå midt på det som er min vei, fordi jeg har følt at det har vært for risikabelt og at jeg har måttet beskytte meg.

"Er vi riktig stille kan vi høre vår indre stemme"  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
"Tullsjura":

"Inger Lise":

Nå var du slemm    :P

:lol: :lol:
GjenopprettetMedlem
Det meste må jo være sagt, men her er noen andre evnt potensialer eller tillegg?

Og som sagt.....drømmer kan ligge i mange lag.

De store byene representerer massebevissthet og en by som Moskva veldig mye på en gang. Det har du frem til nå ikke taklet å stå for mye i. De veier du har gått/går i denne sammenheng kjennes som kaotiske og du aner ikke hva du gjør her eller skal. Du springer forvirret rundt og leter.

Ulven er der for å støtte deg mens dette pågår. Den handler jo forresten også om det kollektive i at den står for hvordan å være individ i flokk. Den vet hvordan og du lærer av den. Den handler jo også om det å være lærer og det at den følger deg hele tiden viser vel at det er hva dette handler om i deg....altså din lærerrolle i større sammenheng.

Alle disse kokongaktige som virker å være i dvale representerer hva mange i de store massene står i bevissthetsmessig sett. De kan i forhold til arbeide vi selv driver med vedr oppvåkning/å bli hel virke som i dvaletilstand. Du overrumples av for mange som kommer din vei. Det sies også om ny tid at mange vil være i en dvaletilstand i denne tiden og de som har kommet ut av denne tilstanden vil være dem som skal ta dem i mot og hjelpe dem når de vil vekkes. Dette handler da også om sjamanoppgaver.

Og det er mange av dem og de drysser inn på din vei......du kan ikke stå mitt i deres liv der de drysser inn op din vei....men kanskje litt på sidelinjen, på en sidevei....hvis ikke vil du bli oppslukt, overtrampet, og fylt med dårlig samvittighet av det hele.

Til slutt ser du at du går i en stor by og stortrives med det....du har lært deg å takle større forhold.

Og jeg tror jo også at det er noe som kaller på deg........

Sender med en klem......jeg stakk innom i natten og fikk se ditt innlegg og må jo bare svare.
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

[/quote]

Nå var du slemm    :P

:lol: :lol:
[/quote]

Huffda, jeg ber så meget om unnskyldning.  :innocent2: Jeg liker de ordene der, som du har under ditt bilde. Når man er usikker på hvilket valg man skal ta, er det ekstra viktig å lytte til den indre stemmen.  :wub:
GjenopprettetMedlem
Takk UlveMor, både for klemmen og for tilleggene  :biggrin:

Der ga du meg enda mer å tenke på.  :respect:

Sender en klem tilbake  :wub:
GjenopprettetMedlem
Hei. jeg tenker ikke å bidra med mye i forhold til tolkning av din reise/drøm, men heller takke for å få ta del i reisen/drømmen din og tolkningene. Tusen takk  :eusa_clap:  lærerikt :)
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

Det er med forbauselse jeg legger inn dette innlegget.

Det er med stor takknemmelighet jeg leser utfallet av ditt valg - totalt sett, - et godt stykke sjamanarbeid  :respect:

Selv opplever jeg oftere glidende overganger fra trommeriser til drømmer og omvendt hvis jeg tar frem trommen like etter jeg våkner...

Kanskje burde jeg overraske meg selv med å legge ut noen av mine, for jeg ser det er mange aspekter/dimensjoner i disse og det er ikke alltid like enkelt å tolke dem alene