Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
psbot [Picsearch]
Forrige natt hadde æ en spesiell drøm. Æ va utenfor en skole med masse voksne folk. Det va en mann som prøvde å få min oppmerksomhet. Han va litt spesiellt kledd, dvs i langunderbukse m shorts over, lang frakk, rufsete hår, krøllete rutete skjorte, militærstøvler og en veske over skuldra. Æ tenkte med meg sjøl at han va jammen spesiell. Samtidig ble æ veldig forelska i han, og han va tydlig intressert i meg. Det va samtidig den  nydeligste mann æ har sett. æ ble sjenert og gjorde ingenting utav det.

Rundt meg va det folk som prata og lo. Noen gjorde vennskapelig narr av hverandre på grunn av for mye fett på kroppen. Plutselig va det sceneskifte. HAN satt inne i klasserommet og underviste folk. Æ sto på utsiden å så det. Kjente at æ måtte si ifra om at æ brydde meg om han, så æ klatra opp en stige, bare for at han skulle se meg. Så smilte han til meg ,og  viste tydlig at han ble glad for at æ va der. Æ klatra ned igjen med en skikkelig forelska klump i magen. Så va det en æ kjenner som hadde stått vakt hele tiden, som sa til meg,...jasså, du e forelska i professoren.

sceneskifte igjen...fortsatt utenfor skolen. Æ bærte på en stor koffert med det parterte liket av min fetter i. Æ skulle levere det til tanta mi. Ho kom kjørende forbi skolen, æ åpna døra og sa; husk for guds skyld at det e ikke æ som har gjort det.
Så ringte min eldste sønn å vekket meg.

Æ våknet med en VELDIG god følelse i kroppen.
Rar drøm, med en enda rarere avslutning.

Æ skjønne at noe av det handler om selvfølelse. Har ikke noe spesiellt godt forhold til kroppen min. Burde vært tynnere bla bla bla

Hadde vært artig med noen kommentarer
GjenopprettetMedlem
Noen tanker jeg får..

Du er forelsket i en vakker professor men du blir sjenert og gjør ikke noe utav det. Han representerer en intellektuell side ved deg som du ikke helt tør å nærme deg fordi du ikke har tro nok på deg selv.
Skolen representerer kunnskap eller visdom. Du står hele tiden på utsiden av skolen og kikker inn..
Hvis du klarer å godta og akseptere den intellektuelle siden av deg selv, vil du kunne gå inn og møte professoren uten frykt.

Hva den nevøen din betyr for noe...kanskje et bilde på noe i deg som skal dø..? Eller som har dødd? Derfor den gode følelsen, fordi denne delen var noe du ikke trenger dra med deg lengre.

Du får rope på RITA...jeg føler meg på litt gyngende grunn her...  :razz:
GjenopprettetMedlem
Jeg har krengende skip med heftig slagside her men...

Du bærer på noe dødt, men skal levere det. Og du har ikke gjort det, kanskje det er noe som har blitt pålagt deg som ikke trengs lenger.

Nei nå må vi stramme seilene her
GjenopprettetMedlem
hm skal jeg våge meg ut på her, med mine funderinger om drømmen din.
Det var en merkelig sammensetning av klær, han hadde den godeste professoren  :lol:
Det kan virke som han prøver å få din oppmerksomhet, for å fortelle deg at det ikke er det ytre som betyr noe.
Han har jo overdrevet så til de grader, med sin sjarmerende mix av klær. Akkurat som at han vil være sikker på at du forstår det.
psbot [Picsearch]
spennende tolkninger Inger lise og bjørnedanser.
Æ har liksom vært så opphengt i den professoren, lure på om æ treffer han noen gang :lol:
Men det e definitivt noe i det dokker sier. Æ kjenner det klinger i ryggraden.

tullsjura; ja han skulle virkelig ha min oppmerksomhet. Det va litt spesiellt. Så va han så utrolig sjarmerende og vakker i tillegg.
SEO Crawler
Svaret fins innvendig, vi andre kan komme med forslag så får du kjenne etter hva som skaper resonnanse.

Mitt forslag:

Mannen er din "indre maskuline", den siden i deg som agerer/handler i verden. Litt spesiell og eksentrisk, men likefullt
vakker og med gode smil. Du er i verden som en lærer . Professor er en lærerlærer, en som har noe å komme med, en som
lærer voksne mennesker. Dette er deg.

Det slår meg, som en modell - et konseptuelt utgangspunkt - at den "indre maskuline" kan står for vår måte å agere i verden,
mens den "indre feminine" kan fortelle om hvordan vi reagerer på verden (tar den imot). Nuvel, disse tankene kommer fra
rent biologiske betraktninger, men jeg trur de kan ha noe for seg

Så det er om selvfølelse, som du selv nevner. Mannen i drømmen er et bilde på deg selv, slik du operer i verden.
(Du kan med andre ord fritt utfolde deg, for du elsker denne delen av deg selv, og nærmer deg "integrering" av ditt fulle vesen)

Siste del føler jeg som Inger Lise og Bjørnedanser. Noe dødt som er en lettelse å slippe, befriende.
Dette har med slekt, fortid, bakgrunn...
Partert i en koffert kan være - du har delt opp disse gamle tingene i mindre biter for å se dem klarere. Nå, etter noe tid,
har du oversikten, guffegreier slipper taket, og du leverer det fra deg.
Korrigering: "liket" er blitt partert, men det er ikke "du" som har gjort det...likefullt er du nå der at du kan slippe det og bli fri

Koffert bruker vi ved reiser, men disse tingene trenger du ikke lenger på din "reise"
Tanter (jeg er svært glad i mine tanter, men likevel) kan representere det knugende i familien. Den kvinnelige dommeren (ofte
i form av jantelov etc), og det er hennes "barn" du leverer, fint oppstykket, tilbake.

Godt nattearbeid!

:respect:
GjenopprettetMedlem
"ædni":

Så va han så utrolig sjarmerende og vakker i tillegg.

Ja, han er jo en del av deg  :wub:
AdsBot [Google]
"ædni":

Han va litt spesiellt kledd, dvs i langunderbukse m shorts over, lang frakk,

Høres litt ut som han her:: http://www.fantomet.no/pages/hvem/

Det hender at han forlater jungelen, og går omkring i byen som en vanlig mann
(da gjerne med lang frakk ... )

:innocent2:
Anonymous
Drømmen suggererer et symbolsk motsetningsforhold mellom de to mannlige vesener: du er klar til å nærme deg den modne, uhøytidelige mannen som tør å være seg selv, mens den unge, uferdige, autoritetstro mannen pakkes ned, har utspilt sin rolle og leveres tilbake til opphavet. Du har ikke gjort det, nei, selvet, selve livet har gjort det.

Kofferten og parteringen av fetteren gjenspeiler også en ufri, kanksje tvangspreget, fiendtlig, "firkantet" måte å behandle kroppen på. Den voksne manner er friere, hans klesstil og busete hår viser en eksperimentell, lekende, uhøytidelig og utfordrende holdning. Her passer det jo med at ute på skolegården spøkte folk også rundt kroppslige ting. Så fornemmer jeg at her sies det at det som er kledelig og vinnende kan være nokså forskjellig fra det firkantete tante-konvensjonssynet og dets estetikk.

"En som du kjenner hadde stått vakt" - tyder på en kameratslig indre dommer/observateur.

Noe annet er at jeg måtte gape over mannens beskrivelse, jeg tror jeg kjenner dobbeltgjengeren, inklusive militærstøvlene, rare bukser og et meget vinnende, inkluderende smil hvis han vil. De lange underbuksene brukes mest privat, men jeg har sett dem komme frem på (teater)scenen også ...
psbot [Picsearch]
Torstein, takk for tolkning....
æ likte den, iallfall gikk selvfølelsen min  ett par hakk oppover :lol:

Det med døden passer også veldig godt i forhold til ting som foregår i mitt hode for tiden.....

Æ va faktisk forelsket i Fantomet :wub:   Ånden som går :lol: i min grønne ungdom.

Takk iallfall, nye ting å gruble på.

Susy; æ ble veldig nysjerrig på kem det kan være. Felles bekjent?
Anonymous
Nei, ikke felles bekjent. Sender pm.
GjenopprettetMedlem
Ingen bidrag her, men jeg gapte også over den mannen - nesten identisk med en jeg har sett! :w00t:
Det er dog ca 28 år siden. Jeg mener å huske at langunderbuksa hans var rosa, tilogmed. Et uforglemmelig møte.
Måte bare nevne det, for det er så fimt at de finnes fysisk også!  :)
Nutch/CVS [Bot]
Jeg opplever ofte at det rare, stygge og uforståelige i meg blir til min beste lærer. Så er det bare å gå veien videre og å lære. Og det vil du sikkert, du er jo forelsket. En heftig forelskelse er som en psykose: den tiner oss opp, forstirrer oss og gir oss sjansen til å forandre noe i oss.

Hver av oss har minst ett lik i kjelleren. Om det er vi som er drapsmenn eller andre spiller ikke så stor rolle. Men sjelden lykkes vi å gi bort hele liket på samme gang. Det går bedre om det er partert. Og: ikke alle bør se at vi fjerner liket eller: ikke alle må vite hvor hen reisen din går.

til Torstein: også på kinesisk synsvinkel er yang det som påvirker verdenen aktivt mens yin påvirker verdenen på en passiv, likesom fristende måte.

Ha en skikkelig god dag
Gåååja