Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Dette er kanskje veldig personlig drøm som jeg hadde. Men jeg deler dette.
Jeg var i et samboerskap for litt over ett år siden som endte i brudd. Vi var sammen i over to år.
Han hadde en hund som vi hadde når vi bodde ilag. Men idag lever den ikke pågrunn av ulike årsaker.
I natt så drømte jeg hunden kom til meg, så tenkte jeg at jøss hvorfor kom hunden til meg. Jeg sto med en annen person og ordnet et eller annet ute på trappa. jeg tenkte da hunden kom at jeg måtte sifra til han jeg bodde sammen med at den dukket opp hos meg. Men jeg ringte ikke, jeg gikk ned til den og klappet den. Etter hvert fulgte jeg bare hunden tilbake til eieren sin. Da møtte jeg han igjen, etter at jeg kom med hunden opplevde jeg en strøm av kjærlighet fra han jeg bodde sammen med. Vi klemte hverandre og vi var bare et. Så var det en som spurte i drømmen, hvor lenge vi har vært sammen.
vi sa det var 5-6 år siden vi traff hverandre. vi traff hverandre i 2004.
Jeg tolket dette kanskje som at ..hmm..5-6 år siden 2004 blir jo i 2009..kanskje vi blir å treffes igjen i 2009..
Eller så har jeg kanskje ikke greid å bryte korder og programmeringer som gjør at jeg forsatt er glad i han innersst inne i meg.
Hverken jeg eller han har noen nye idag.
Anonymous
intresang drøm, tankene går tilbake til mitt eget liv, det med å møte de samme om igjen, reiste den ene gangen til bake etter 20 år, koselig møte bled ikke noe etter et års prøve,her satt kjærligheten igjen hos meg etter så mange år,måtte bare prøve en gang til før hjerte slapp, eksene

mine vil altid være i en liten del av hjertet mitt, samme om jeg har gitt slipp på min fortid nå
Det første som kom til meg er sirklen livet som går i sirkel,dere vil møtes igjen

intresangt hunden kom til deg for å vise deg vei,
det kan jo være at din x samboer tenker på deg å derme kommer din klarsynte drøm fram 2009

klem bast
GjenopprettetMedlem
Interessant og fin drøm, syns jeg. Basts tolkning klinger umiddelbart i mine ører også. Kanskje er det en klarsynt drøm.
Men hunden lever jo ikke. Det får meg til å tenke at det er en annen type drøm, hvor både hunden og eksen symboliserer aspekter av deg selv. Da kan det være en type integrtering av en maskulin side, som skjer i og med dette kjærlighetsmøte. Tidsangivelsen kan vise til en fremtidig integrering, som er satt igang nå.
Mitt inntrykk er at drømmer om kjærester og eks-sådanne ofte er vanskelig å forstå, siden vi har så nært forhold til dem, og vi tenker automatisk at det handler om dem personlig. Men ofte er det ikke sånn ... de representerer dype aspekter av en selv. Dette er også grunnen til at vi møter dem igjen og håper på en gjenforening. Noe som kan vise seg å være en avsporing ...
Jeg snakker av egen erfaring, og mener ikke noe absolutt. Men det kan være verdt å ta med i tankene.
Bare du vet i deg selv om dine følelser for han, men det er ike alltisd så lett å skjelne disse tingene.
Det var en god drøm uansett.

GjenopprettetMedlem
Hunden er et bilde på forholdet dere hadde.
Når hunden kommer tilbake til deg er du klar for å lære av det som var,
det kan jo ofte gå en bra stund etter et brudd før man takler å kjenne på ting,
og ofte enda lengre tid før man endelig skjønner "hva som egentlig skjedde".
At hunden kommer tilbake kan bety at forholdets gamle sår enten er leget, glemt eller fortrengt...
Det finnes ingen dårlige erfaringer så lenge man lærer noe.
Det er ofte mest lærdom å hente av de situasjoner og mennesker som setter deg mest ut.
Et forhold er et speilbilde,
de forteller om dine mønster og din rolle i ditt eget liv.
Det er klare likheter med ens roller i familie, skole og jobb.
Ang xn din..
Man skal ikke nekte seg selv å være glad i eller føle noe for sine ekser,
man kan være glad i noen man ikke liker..
det er menneskelig,
det er å leve

Men nekter man å erkjenne slike følelser -om de er der,
da er det ikke xn det går ut over...
Mine råd blir altså:
Se etter likheter og mønster,
Dvs.
se etter hva du tillater deg selv å fortjene,
se etter det du nekter å se,
se etter det du velger å se.
Mange ganger ser man, men man nekter å innse..
Men husk nu at det jeg skriver bare gjenspeiler meg, mitt liv, mine erfaringer + litt til..
Livet er en erfaringsvei, lykke til

Anonymous
takk for innlegg. Mens jeg leste dette kom noen tårer opp.
Det er over et år siden vi bestemte sammen å gå hver til sitt.
Vi var for ulike. Vi har gått videre begge to, men det er nå slik som denne drømmen dukket opp, at tankene og følelsene rundt han kom. (Jeg jobber med den følelsen hver gang og sender den ned i jordingskanalen og vekk fra meg )Og sier dem er borte. Så er dem borte.
Og hva denne drømmen skulle fortelle meg og betydde. Kanskje det er noe som ikke er blitt jobbet med, som jeg skal se for å kunne skjønne noe. At drømmen skulle vise meg videre..
Jeg husker i drømmen at jeg ikke helt turte å klappe hunden fordi jeg var redd den skulle bite. Noe som var grunn til at hunden ble avlivet.