Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg kjører arbeidsbilen min.

Og kjæsjer i en politibil som står midt i veien, front i front..
Eller jeg våkner like før jeg kræsjer, men ....

Kjærsjer jeg i mine egne indre autoriteter?
GjenopprettetMedlem
Eller så har du bestemt deg for å ha dine egne lover..?  ;D
GjenopprettetMedlem
  Arbeidsbilen; du kjører gjennom livet med " lånt"  bil.

Du kræsjer med dine indre lover og regler

og de lovene og reglene er bestemt utifra arv, kultur og miljø

( husk ingen regler...)

:wub:  fra Malaika og Inger Lise
GjenopprettetMedlem
Ingen regler
Ingen prinsipper

Kom vind og vask meg fri fra mitt sinn

Hva mener du med lånt bil?

Klem til de to av de beste damene  :wub:  :w00t:
GjenopprettetMedlem
Jeg kjører arbeidsbilen min.

Bil er et symbol på frihet til å reise hvor man vil, raskt. Bilen kan vi styre
selv etter hvor vi vil reise. En arbeidsbil er forbundet til jobben. Man kjører frem og
tilbake i jobbforbindelse. Man er ikke like fri til å kjøre dit man vil. Her er det regler
og følge, i forhold til en arbeidsgiver.

Og kjæsjer i en politibil som står midt i veien, front i front..

Politi = lov og orden. Disse kræsjer du med, front mot front. (ansikt til ansikt)
Noe du arbeider med fortiden kræsjer mot et prinsipp du har satt deg? Regler?
Kanskje du er i en prosess hvor du må kræsje med reglene/prinsippene, se de face mot face?

Eller jeg våkner like før jeg kræsjer, men ....

Dette kan være usikkerhet på hva du skal foreta deg. Prøv å kræsj neste gang, og se hva som skjer!
Du blir garantert ikke arrestert!  :P Jeg tror dette er en slags prøvelse du skal igjennom.
Kanskje en test. Kanskje du bør bli en liten lovforbryter i drømmen din, for å sette igang noe/komme videre?
Eller kanskje en advarsle, mot noe?

Kjærsjer jeg i mine egne indre autoriteter?

Hva tror du selv?
GjenopprettetMedlem
"Bjørnedanser":

Hva mener du med lånt bil?

Klem til de to av de beste damene  :wub:  :w00t:

:biggrin:

Lånt bil/ Arbeidsbil; noen andre sin , de bestemmer over den, den er ikke din...men det er du som styrer

GjenopprettetMedlem
Hei Bjørnedanser
Du har fått mange gode tydninger her. Når man drømmer om maskiner (bilen) så henstiller det til det automatiske, robotaktige og vanen/strukturen. Det kan handle om å rive ned gammel struktur og robotaktige mønstre.

Litt om bil som transportmiddel i drøm;
Det moderne mennesket  bruker bilen til transport av seg selv og andre, og derfor er den noe de fleste av oss har erfaring med. Det kan virke som bilen er blitt et passende og allmenngyldig objekt når vi har behov for å fortelle om hvordan "vi farer frem" på "livets vei". Samtidig representerer bilen det samme som hus og bygninger en metafor for oss selv. Bilen gir oss informasjon om hvordan vi har det og kan også være et uttrykk for hvordan vi lever livet vårt og vår livsstil. Den rommer mange funksjoner som i overført betydning kan stå for kropp og sjel, fysisk og mental energi.
Hver eneste detalj i drømmene våre er valgt med den største omhu og spiller en spesiell rolle for at vi skal forstå noe av oss selv. Derfor er alt som omgir "drømmebilen" viktig. "Drømmebilen" sier ganske enkelt noe om hvordan vi har det i hverdagen. Akkurat som bilens ytre skall og hvilken tilstand den befinner seg i, kan si noe om oss selv.

Det som er viktig å tenke over er om du kjørte denne bilen selv, noe som jeg går utfra at du gjorde - Du er m andre ord sjåføren som kan styre hvor du vil - men bilen er ikke din, den er jobben din sin bil. Som Silva sier, du er ikke fri til å kjøre hvor du vil.

Politi; Autoritetssymbol og lederedelen i oss selv eller noe vi står ovenfor. Handler dette om speilbilder? Hva er du redd for å speile? Eller som du sier - hva med dine indre autoriteter?

Du sier du våkner før du krasjer - når vi våkner før en drøm er ferdigdrømt så handler det om at vi skal våkne opp til noe - det er noe vi må se - hva tror du at du skal se i deg selv?

Lykke til og stor klem fra RITA  :wub: