Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Har bynt å drømme om barn,at æ får en datter.
Og midt i drømmen oppleve æ å ta typen på fersken m ei anna.Blir forbanna og slår han helsalaus.

Men han e liksom ik min type likevel når æ ser ansiktet,men en fremmed...

Kan nån av dokker analysere drømmer???
GjenopprettetMedlem
Hei Solens Datter.
Du har funnet ditt egentlige "jeg". Når du drømmer ser du dette som et parforhold.
Håper dette var til hjelp
Hilsen alabast.
GjenopprettetMedlem
hei solens datter
jeg er blant dem som mener at man skal tolke sine egne drømmer selv, min egen symbolverden passer bare mine egne opplevelser, men kanskje denne er til hjelp: det er mulig du synes den er er vel enkel men av og til er det enkle det beste tror jeg da.
Tegn en likesidet trekant slik at den nesten fyller, f eks et a4 ark, med spissen opp.
ned ved den venstre spissen skriver du ubevisst, ved den høyre bevisst og på toppen skriver du høyere bevissthet
Drømmetyding
Skriv ned drømmen slik du husker den i ord eller korte fraser under ubevisst seksjonen av trekanten. For å gjenkalle den, kan det være smart å ligge ned og lukke øynene, åpne deretter øynene for å skrive frasene som beskriver drømmen. ( det er ikke viktig hvor mye eller lite du skriver, det er mye viktigere at du er totalt ærlig med deg selv i det du skriver ned.)
Se på hvert ord eller frase en om gangen og skriv ned assosiasjonen for hver under bevisst seksjonen av triangelet. Spør:”hva betyr ………for meg?”. Stol på din første assosiasjon selv om den kan virke sprø. Skriv ned dine assosiasjoner ordrett.
Se over alle assosiasjonene fra trinn 2 og spør,”hvilken del av mitt liv akkurat nå relaterer alt dette til?” Skriv svaret ned i innhold/spørsmål boksen. Hva er det innholdet i denne drømmen egentlig omhandler?
Se på hver assosiasjon listet under bevisst seksjonen mens du spør, ”hvordan relaterer ………… til emnet jeg nettop skrev inn i innhold/spørsmålboksen eller til livet mitt generelt?” Stol på din første respons og skriv svaret ned for hver assosiasjon i nærheten av toppen på triangelet markert med høyere bevissthet.
Skriv ned eller tegn beskjedens essens i senteret av triangelet.
Se på hele triangelet mens du går fram og tilbake mellom å fokusere i midten av trekanten og hele arket. Dette medfører en tendens til bedre integrering av budskapet fordi du da observerer forskjellige nivå av virkeligheten samtidig.
Gjør beskjeden om til handling.
Samme framgangsmåte kan brukes på sprø situasjoner også i våken tilstand, eller trommereiser kanskje.....
Du husker det som er viktig for deg å huske. For å bruke denne teknikken, bruk det som du husker, selv om det bare er en liten del. Noen ganger vil det bare gjøre det lettere å tyde fordi du har mindre materiale å jobbe gjennom.
Vær bevisst på at du skriver ned eksakt de ordene som de kommer.
Assosiasjonene som listes under bevisst seksjonen skal være abstrakte. De trenger å være på et høyere logisk nivå enn drømmefrasene. For eksempel hvis ”fjell” er et drømmeord, da vil ”utfordring” være dets abstrakte ekvivalent under bevisst seksjonen
si fra om du vil så kan jeg lage et eksempel til deg
lykke til
GjenopprettetMedlem
ja,gjerne. hadde vært fint m et eks.
GjenopprettetMedlem
på grunn av at jeg ikke får lagt inn grafikk så får jeg improvisere litt
men start med å tegn en trekant
jeg kan foreksempel lage en kortversjon av en drøm jeg selv hadde: den var circa slik. jeg gikk gjennom et rom, fargene var sjøgrønne og lilla, i midten av rommet var det en mur og foran muren sto det en stige jeg gikk opp bare for å finne meg selv stange hodet i taket. det fikk meg til å se ned på gulvet og der var det en strøm av folk som gikk til høyre for muren og videre
der skriver jeg i kortform under ubevisstseksjonen noe slikt:
inne i et rom
sjøgrønn og lilla
mur
stige
stanget hodet i taket
kikket ned
strøm av folk som gikk videre
deretter stiller jeg spørsmål til listen min av stikkord:
hva betyr "inne i et rom" for meg?, hva betyr sjøgrønn og lilla" for meg
og så videre
da ender jeg opp med en liste under spissen til høyre "bevisst" seksjonen som ser circa slik ut:
tilstede (hva betyr inne i et rom for meg)
hjertechakra og høyere selv (fargene representerer det for meg)
hindring ( hva betyr mur for meg)
klatre oppover ( hva betyr stige for meg)
selvpåført hindring (stange hodet i taket)
forandre synsvinkel (hva betyr kikket ned)
å være i flow ( hva betyr strøm av folk)
så kikker jeg på den nye listen over og spør hvilken del av livet mitt relaterer dette til?
for meg så får jeg en "feeling" at den handler om min "åndelige praksis" om jeg kan kalle det for det.
deretter går jeg over listen i bevisst seksjonen en gang til hvordan relaterer "tilstede" med min åndelige praksis?
da får jeg denne listen i høyere bevissthets seksjonen ca:
tilstedeværelse er for meg selve målet med praksisen
hertechakra og det høyere selv relaterer til min åndelige praksis som de to delene av meg selv som må samarbeide
hindring- hva er det som hindrer meg i å være tilstede
klatre oppover er å gjøre framskritt
selvpåført hindring er selvpåført hindring
forandre synsvinkel er å utvide min modell av verden, bli mer "bevisst"
å være i flow er for meg å være tilstede.
til slutt ser jeg på den siste listen
og kan komme med denne konklusjonen om hva drømmen skulle vise meg
manglende kommunikasjon mellom hjertechakra og det høyere selv er det som hindrer meg fra å gjøre fremskritt
jeg hindrer meg selv, søk etter å forandre måter å se ting på for å få hjertet i balanse med det høyere selv for å gjøre fremskritt og for å komme tilbake i flowen
dette budskapet fra mitt underbevisste skriver jeg så inne i midten av trekanten og deretter veksler jeg mellom å se på hele arket og det jeg har skrevet inne i trekanten, som en meditasjon over hva jeg egentlig prøver å fortelle meg selv
håper du ble noe klokere av det..
og om du finner metoden meningsfull så svarer jeg gjerne på flere spørsmål