Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Det hele begynte med at jeg lekte med min lille datter.
Det gjør jeg jo stadig vekk, men denne gangen var det i en drøm.
Vi var på en lekeplass, løp og herjet og lo.
Så var vi med ett inne i noen hvite plastrør med riller. Vi krøp nedover, hun foran og jeg bak.
Det ble trangere og trangere, og til slutt kom jeg ikke lenger. Jeg var for stor.
Jeg sto utenfor igjen og såg min datter komme ut av enden av røret, hel og fin og storfornøyd.
I halvvåken tilstand midt på natta tenkte jeg "jaha, hva er dette jeg kommer inn i? eller skal jeg ikke dit? Får se på det i morgen"
Jeg sovnet igjen, og havna inne i nye rør.
Blå rør denne gangen, med vann i bunnen og god plass til meg.
Det var som en vannsklie. Nedover og bortover og svinger og spiraler.
Det kilte i magen og latteren bobla.
Jeg vet fortsatt ikke helt hva dette var (men gøy var det!).
Noen som kan hjelpe??
Náste
GjenopprettetMedlem
Jeg vet ikke helt om det var meningn at jeg skulle si noe om mine tanker rundt drømmen om innvendig(e) rør, fordi jeg var nesten ferdig da jeg bare skulle sette inn et lite sitat fra ditt innlegg - og alt jeg hadde skrevet ble borte...
Jaja jeg er ikke kjent for å gi meg så jeg prøver påny:
Jeg tror drømmen din handler om at ditt forhold til din datter. Kanskje har dere et godt forhold hvor dere leker mye. Dere leker sammen og går sammen inn i en hvitt rør. Detr er det etterhvert ikke plass til deg så din datter går videre alene. Når hun kommer ut er du plutselig utenfor og tar imot henne. Din datter har vært på sin første (muligens) tur alene. Trygt prøvd ut gjennom lek i drømme. Du kan trygt gi litt slipp på henne hun klarer seg fint og du er jo der for å ta imot henne....
Rør kan stå for overføring av følelser eller for påvirkninger mellom mennesker. hvitt står for det rene eller for intuisjon.
I drømmen beskriver du følelser som glede og trygghet. Den viser at det er trygt å gi litt slipp og at det er det man skal som foreldre...
I neste drøm er du alene i et blått rør. Blå har med intuisjon og/eller psykisk vekst å gjøre. På bunnen er det vann; Dine følelser er med. Du seiler nedover og etterhvert beskriver du det som en rutsjebane som drar alle veier. Akkurat som livet som går opp og ned og hit og dit
Tror det forteller at livet svinger, følelsene svinger. Latter i drømme kan være psykens måte å bli kvitt fysiske spenninger på...
Håper dette gav deg noe. Selv synes jeg det er spennende å tolke drømmer, spesielt dersom de taler litt til meg. Men jeg er fersk (Blodfersk) så dette er øving for meg