Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg husker ikke så mye av drømmen, men jeg drømte at jeg hadde tatoveringer over store deler av kroppen, magen og ned til venstre kne. Jeg visste ikke om at jeg hadde dem, og de dukka bare opp, for så å forsvinne igjen, og forandre seg etter behov

?
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Kansje du har dem,men for en annet syn.

GjenopprettetMedlem
Mystisk. Minner meg om da jeg reiste til forfedrenes fjell første gang.
Da dukket det opp mange urfolk, med taoveringer over hele kroppen, også i ansiktet.
Kroppen , hvordan vi møter den ytre verden.
Tatoveringer som forandrer seg etter behov? kanskje man skifter personligheter/ ham, etter behov?
Vet ikke, bare en tanke.
GjenopprettetMedlem
Kanskje du er en shapeshifter....kameleon

GjenopprettetMedlem
er vel noe som hører deg til..
GjenopprettetMedlem
Hei.
Tatovering kan stå for en opplevelse som gir et uutslettelig inntrykk, sterke minner, kan også være traumer.
Det kan også stå for din identitet eller hvem du identifiserer deg med.
Magen kan stå for den delen som fordøyer eller avviser en erfaring/opplevelse.
Venstre siden styres av høyre hjernehalvdel som også styrer fantasi, kreativitet osv....
Tolker dette til at du enten holder på å bearbeide et gammelt sår eller at du opplever noe nå som du arbeider med å fordøye.
kan også tolkes dit at du er i forandring men at du ikke får alle sidene med deg, det kan være at du holder igjen noe i gamle mønstre. Dette fordi tatovering også kan være som hvordan du viser verden hvem du er og dette skifter i drømmen din (Det er nevnt shapeshifter og kamelon). Det er din venstre side som er i forandring (den kreative følelsesmessige siden), kan det være at den fornuftige høyresiden er altfor fornuftig og fast i et gammelt mønster???

GjenopprettetMedlem
Nå skal jeg fortelle litt om mine to tatoveringer....
Eller begynne et annet sted.
Det er forskjellige grunner til at man tar tatoveringer. Tilhørighet er en av grunnene til kriminelle, beskyttelse og bevis var grunner blant urfolk, og noen gjør det for å pynte opp det man mener skaperen ikke gjorde godt nok.
Men mine har jeg fordi jeg ofrer av min kropp til de kreftene hver av mine representerer.
Og det fungerer. Og det er på vei til å bli flere tatoveringer.
Jeg har en man som står på en hånd, med hale. Denne representerer kroppslig frihet og min tro på at mennesket er et dyr, og selvfølgelig transformasjonen.
den andre er en balinesisk sminkeoppskrift på Hanuman, vindens gud, og den evige tjener
Så hvorfor hadde du tatoveringer? De forandrer seg etter behov? Så kanskje du har forskjellige merker til forskjellige stuasjoner, nærmest som forskjellige hjelpesymboler til forskjellig tid, forskjellig situasjon.
GjenopprettetMedlem
Spennende bjørnedanser
takk for at du deler
"Bjørnedanser":
Så hvorfor hadde du tatoveringer? De forandrer seg etter behov? Så kanskje du har forskjellige merker til forskjellige stuasjoner, nærmest som forskjellige hjelpesymboler til forskjellig tid, forskjellig situasjon.
ja det er viktige spørsmål å stille

GjenopprettetMedlem
Takk for tilbakemeldinger. Jeg har kommet på mer av drømmen nå.I drømmen så var det sånn at jeg og ei til ble "sjekka" av leger eller noe for å se om vi hadde tatoveringer. Hun andre hadde en svart edderkopp, mens jeg visste at jeg ikke hadde noe. Men så hadde jeg det likevel, slik som forklart over.
Først så tenkte jeg på en sang om en kamelon, som handler om å endre mening etter som hvem man snakker med. Så jeg tenkte kanskje det ikke var en særlig positiv drøm. Men shapeshifter er jo et mer positivt ladet ord.
Jeg syns Zchimmer sier mye som jeg kjenner meg igjen i.
Dimi sier noe om forskjellige syn, og Bjørnedanser om hjelpesymboler til forskjellig tid og forskjellig situasjon. Spennende!
Jeg vet ikke selv, egentlig. Mye å tenke på. Må kanskje lese litt om kamelonen også.
Takk skal dere ha for spennende tilbakemeldinger!
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
edderkopp kan være en sjaman,noen ganger ses sjamanskraft som en edderkopp. hu andre viste deg sin kraft,men du har også og vet ikke om det.
GjenopprettetMedlem
Hei Gode hjelper.
Husker du om tatoveringene levde på seg?
Spennende å gode svar har du fott,men kom på,at det kan være du var full av ånder på kroppen.
Du har sett åndehjelpere på din hud,tror jeg,med fare for å gjenta de øvrige svar.

GjenopprettetMedlem
"teleterkji":
Hei Gode hjelper.
Husker du om tatoveringene levde på seg?
Spennende å gode svar har du fott,men kom på,at det kan være du var full av ånder på kroppen.
Du har sett åndehjelpere på din hud,tror jeg,med fare for å gjenta de øvrige svar.

Ja, de var i blått, nesten som et vesen som bevegde sakte på seg, som en flekk med armer som bevegde på seg samtiig som det og var litt bevegelse i detaljene inni. Og det falma og ble borte.
Snodige greier!

GjenopprettetMedlem
Spennende lesning dette her
Jeg vet ikke noe om tatoveringer - og var over 50 år da jeg fikk min første. Jeg har også to.
De gir meg styrke og de minner meg på hvem jeg er og hva jeg står for.

GjenopprettetMedlem
Spennende svar du har fått her stridshjelp

Veldig spennende lesning for meg som holder på å lære noe om drømmetydning.
Tror alle momenter kan være riktig. Vil likevel trekke inn at edderkoppen også kan vise at du trekker deg unna noe som skremmer deg. Det at edderkoppen er på din venninne (som sansynligvis er en del av deg selv i drømmen) forsterker dette dersom det er det den viser deg.
Kan det være at du holder igjen (se det jeg skrev sist) fordi det er noe ukjent som skremmer deg.
Svart kan stå for det ukjente som da bare understøtter det andre. Men den kan også vise til aktiviteter vi synes er vanskelig å styre og som derfor skaper uro.... Svart viser også i likhet med jorden at det rikt med muligheter og at det er vekstpotensiale.
Altså kan det bli slik at tileggsopplysningene sier meg at du er redd for det ukjente (de fleste av oss er det), men at den minner deg på at du har mange muligheter også i forhold til personlig vekst.....

???