Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
I hele dag har et bilde fra nattens drøm kommet poppende tilbake, så jeg slenger bildet ut her og ber om en tolkning. Et bruddstykke av en sammenheng jeg ikke lengre klarer å spore, men jeg sitter på et kjøkken. Jeg sitter i en krok, litt som askepott, utenfor hovedhandlingen. Ved kjøkken bordet sitter min store kjærlighet fra ca. 13-14 år siden. Plutselig faller han død om ved bordet. Litt senere i drømmen dør også en annen av mine nærmere mannlige bekjentskaper. Opplevelsen av død var ikke dramatisk, det var bare som om ånden plutselig forlot kroppen deres--- i dag har jeg lest en del om karmiske forbindelser, sjelevenner og åndefrender, der det visstnok er en annen energi som er vår tvillingsjel inkarnert i det motsatte kjønn....nå er jeg et barn av vår flyktige tid, og har forlatt en god del menn som jeg en tid trodde var the one. Kan natten bringe oss videre, frigjøre oss fra gamle mønster og bringe renselse til et tynnslitt hjerte med vaskelapp`? Ja, det tror jeg. Det har ikke før nå stått tydelig for meg at dagens lesning kom som en naturlig konsekvens av nattens opplevelser, det er vel tid for å rive ned veggen mellom det bevisste og det ubevisste og tre inn i prebevisstheten.

Døden er vel symbolet for at jeg slapp dem fri, eller satte meg selv fri fra gamle stengseler og smerte....
Sweet dreams....
Anonymous
Ja du er vel inne på noe der  :)  :wub:
SEO Crawler
Kjøkkenet er der vi lager ting - koker sammen saker, kreativitet.
Ofte spiser vi på kjøkkenet, altså får vi næring der.
Bordet er det stedet vi spiser, maten blir satt på bordet, som oftest har det 4 kanter
og kan slik vise til det konkrete, materien, de 4 elementer og himmelretninger etc
Bord holder oppe noe, det som ligger på bordet er åpenbart

Du er inne på det selv. Kanskje er det så at det som har vært med disse to slipper tak i deg,
du vil få mer energi og overskudd. Frigjøre kreativitet
Du kan komme ut av kroken og råde grunnen selv
Askepott kan slippe "prinsene fra ifjor" fri, klarere kjøkkengolvet, ta energien fra det som har vært tilbake
og bli en full prinsesse i seg selv.

Takk for at du deler. Bruk det av dette som evt føles rett, og kast det andre
GjenopprettetMedlem
Takk for artig innspill, Torstein. Men kjøkkenbordet var rundt. Svarte. Det var nok ridderen av det runde bord jeg kunne endt opp med....he-he. :razz: :wub:
SEO Crawler
Rundt??! Et rundt kjøkkenbord...hm, de drømmene kjører jammen et herlig språk..  :beer:

Syklus, kan det være det? Bordet byr, det som bys kommer i sykluser.

(Det var, tross litt makabert innhold, en god drøm, var det ikke?)

Jeg er nysjerrig på "bord", hva er egentlig bord...

:eusa_doh:
GjenopprettetMedlem
Kanske så enkelt som att "gi slipp"!

Något vi alla behöver göra då och då, som är svårare än vad det låter.

Tack för att du delar!