Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg sliter med å tolke drømmer, som skremmer meg. Så jeg poster denne og håper noen ser noe mening...
"Jeg er på en hjemmeside på nettet, som er laget for offere for trafikkulykker. Den har svart bakgrunn og med gule detaljer (understrekninger og sånt). Jeg får en kjip følelse av den. Leser nedover på lenkene og det står masse legeområdenavn av typen "et eller annet" ologi". Ser også bildet av en ung afrikansk gutt som gråter. Får assosiasjoner til sultekatastrofer.
Det er en egen seksjon der for personlige beretninger. Der leser jeg om en mann og mens jeg leser, så ser jeg for meg episoden. Han kjører bil, men er uoppmerksom og kommer bort i autovernet. Bilen snurrer på hodet og personen dør, gjennom at han kveles av sitt eget oppkast. Jeg leser, at det er sånn, når man snurrer opp ned, mens man ler og er kvalm, så vil det skje, at en kaster opp og man vil dø. Først ler jeg litt, for det er så rart. Men så blir jeg redd, for er det virkelig så lett å dø?
Og det var det. Jeg syns det var en ekkel drøm....Noen som forstår no av den?
GjenopprettetMedlem
Jeg vet ikke om jeg forsto noe av den, men jeg kan si noe om mine tanker rundt den så kan du se om du forstår noe av det....
Sort kan stå for noe ukjent eller det ukjente.
Gult kan vise til feighet eller muligens håp.
Mørkhudet person kan symbolisere dine ærligste følelser......(innerste mørke) I din drøm gråt han -Tristhet.
Kjøre bil kan handle mye om å ha kontroll.... kjører du selv har du kontroll sitter du på mens andre kjører overlater du til andre å ha kontroll...I din drøm er det ingen av delene men derimot du som ser noen kjøre og miste kontrollen. Er det en del av deg som kjører og er du redd for å miste kontrollen, eller er det noen i din nære som ikke helt har kontroll over livet sitt nå eller som du er engstrelig for?
Kveles - kan handle om å legge lokk på følelser - holde inne. I din drøm var det noen som kastet opp og kvaltes av det. oppkast kan symbolisere følelser man ikke vil vedkjenne seg...
Jeg vil gjette på at dette handler mye om følelser og at du kanskje er inne i en tid med mye følelser. Du føler deg kanskje usikker, men kanskje også litt feig i forhold til noe ukjente. Det er kanskje at denne redselen holder deg igjen og at det dermed oppstår en tristhet som ikke er noe god....
Igjen noen tegn på at du har lagt lokk på noen følelser. Kanskje er de på vei til overflaten og at det skremmer deg....

Vet ikke om dette ga noen mening....
GjenopprettetMedlem
Ja, det er mye følelser og jeg er usikker og redd i forhold til en del ting, særlig å uttrykke det for andre. Kanskje og for meg selv.
Men jeg føler meg søren ikke klar til å bare buse ut med alt sammen enda heller.....nei jeg håper jeg drømmer en god løsning på det her
Takk for svar, alltid interessant

GjenopprettetMedlem
Utifra drømmen vil jeg si, at verden oppleves skremmende akkurat nå. Drømmeren er i ferd med å ta et viktig steg på sin livsferd, men dette oppleves så skremmende at også dødsangsten er aktivert.
Dette er trolig en fryktdrøm, som bearbeider verst mulige hendelser drømmeren er redd for.
Men det er "bare" frykten (oppkastet) i seg selv som er farlig.
Vet ikke om dette sier deg noe...

GjenopprettetMedlem
Jeg liker den tolkningen. Frykten som er farlig og frykten som kveler, er kvelende. Det kan kjennes sånn i blant.
Takk skal du ha