Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Drømte noe underlig i natt, noen som vil prøve seg på en tolkning?

Det handlet om en ung mann, lyst hår, jeg forestiller meg at vi var i england på 1800 tallet. Han var svært fattig og skitten, type "gategutt". Han hadde ei venninne, en mørkhudet prostituert, de hadde et slags kjærlighetsforhold. Husker at jeg stusset over at mannen hadde en spesielt skitten brystkasse, men at den av en eller annen grunn ble ren av å elske med den prostituerte damen. Hun hadde en datter (jeg er ikke sikker på om det var mannen sitt barn).

Mannen finner ut at han må rømme til amerika. Damen gråter og trygler han om å ta henne med seg, men han sier at han må dra alene. Han er stressa, fordi det er noen etter ham. Han blir jaget og de løper inn i en mørk undergang, men der inne gjemmer det seg en gjeng, som vil hjelpe mannen. De dreper to falske politimenn, som er ute etter folk som rømmer til amerika. Disse samarbeider med en lyssky gjeng, som enda er på jakt etter "rømlingene".

Etterhvert reiser de til et hotell, men en smarting skjønner at de skumle folkene vil ha ringt hotellet på forhånd og sjekket hvilket rom de har bestilt, så de bestiller et annet rom istede, men på samme hotellet.

På en eller annen måte møtes de til konfrontasjon på det ene hotellrommet, rømlingene greier å ta livet av flere av de skumle, gjennom å kaste spaghetti på de ( ::)) Men så shapeshifter en av de skumle seg om til en ulv. Da først blir jeg deltagende i drømmen (hittil har jeg vært tilskuer). Jeg sier at jeg skal bekjempe ulven og jeg går til angrep ved å bite den over snuten, vi sloss og basker, men jeg føler at vi er akkurat like sterke og at jeg ikke vet hvordan utfallet vil bli. Så slutter drømmen (det vil si jeg glir over i en annen drøm).
GjenopprettetMedlem
Spennende...  :w00t:

Ikke rart filmskapere henter inspirasjon fra drømmeverden....
GjenopprettetMedlem
Det handlet om en ung mann, lyst hår, jeg forestiller meg at vi var i england på 1800 tallet. Han var svært fattig og skitten, type "gategutt". Han hadde ei venninne, en mørkhudet prostituert, de hadde et slags kjærlighetsforhold. Husker at jeg stusset over at mannen hadde en spesielt skitten brystkasse, men at den av en eller annen grunn ble ren av å elske med den prostituerte damen. Hun hadde en datter (jeg er ikke sikker på om det var mannen sitt barn).

Ung gutt kan stå for den maskuline siden i deg (Animus) som indikerer handlekraft, mål, retning, besluttsomhet og konkurranse. Eller unggutten i deg...den oppdagelsesreisende, som vil utforske.
Hår kan være et symbol på vårt tankefelt siden det sitter på hodet som er i kontakt med luftelementet. Lyst hår...hvitt/gult...den rene åndelige fargen og fargen på sola og solar plexus chakraet som står for handlekraften.
Fattig, gategutt og møkkete. Er det en side i deg som føles slik ut? Noe du trenger å få renset opp i, få et hjem til (flyktig side som trenger å stabiliseres?)...og noe som må vakses og renses? En prosess som er på gang?

Venninde...en feminin side i deg (Anima) som indikerer innsikt, toleranse, medfølelse, omsorg og aksept.
Mørkhudet og prostituert. Den syns jeg er litt vanskelig...mulig noen andre har en idè?

Skitten brystkasse...hjertestedet - hjertechakraet. Her virker det som at når han elsker med sin jente, blir han ren. Kanskje du må våge å ta til deg kjærlighet fra andre? Når du ikke gjør det, blir det ubalanse i hjertechakraet og det kan sette seg skitt i det.

Datter...et barn - kan representere deg som barn i den alderen. Men også at noe nytt skal vokse frem, gro opp. Det kan stå for mer lek i livet, mer nysgjerrighet, mer åpenhet.

Mannen finner ut at han må rømme til amerika. Damen gråter og trygler han om å ta henne med seg, men han sier at han må dra alene. Han er stressa, fordi det er noen etter ham. Han blir jaget og de løper inn i en mørk undergang, men der inne gjemmer det seg en gjeng, som vil hjelpe mannen. De dreper to falske politimenn, som er ute etter folk som rømmer til amerika. Disse samarbeider med en lyssky gjeng, som enda er på jakt etter "rømlingene".

Jeg føler her at det handler om den maskuline og den feminine delen av deg. De er på måte i en uorden. Den maskuline vil rømme...uten den feminine. Det vil si det samme som at du vil stikke av...du har funnet din retning, ditt mål...du er besluttsom. Men du vil ikke ha med innsikten, medfølelsen, omsorgen og aksepten på veien. Den må bli hjemme.

Han blir jaget...en mørk undergang kan representere rotchakraet..kjelleren...vår nedre verden. Det ser ut til at du har et oppgjør der. Der alle traumer, uarbeidet frykt ligger. En gjeng gjemmer seg som vil hjelpe mannen. Indre verktøy som vil hjelpe deg der i mørket. De dreper to falske politimenn...motsatt av politimenn er kriminelle som ikke overholder lov og orden. To sider i deg blir tillintetgjort av dine verktøy. Kan det stemme? Disse to sidene som ble *drept* er ute etter følk som rømmer. Kan det være hindringer....som har hindret deg å nå dine mål...hindret deg i å rømme ut av noe? Isåfall er de nå drept. Hvis dette stemmer, pass på å kvitte deg med *likene*  ;D
Denne lysskye gjengen...har du flere blokkeringer i deg som må *drepes*? Så du kan bli fri til å gjøre som du vil?

Etterhvert reiser de til et hotell, men en smarting skjønner at de skumle folkene vil ha ringt hotellet på forhånd og sjekket hvilket rom de har bestilt, så de bestiller et annet rom istede, men på samme hotellet.

På en eller annen måte møtes de til konfrontasjon på det ene hotellrommet, rømlingene greier å ta livet av flere av de skumle, gjennom å kaste spaghetti på de ( ) Men så shapeshifter en av de skumle seg om til en ulv. Da først blir jeg deltagende i drømmen (hittil har jeg vært tilskuer). Jeg sier at jeg skal bekjempe ulven og jeg går til angrep ved å bite den over snuten, vi sloss og basker, men jeg føler at vi er akkurat like sterke og at jeg ikke vet hvordan utfallet vil bli. Så slutter drømmen (det vil si jeg glir over i en annen drøm).

Hotell representerer et offentlig sted der mange mennesker kan sove over og hvile når de er på reiser. Dere bytter rom...redd for å bli funnet. Det ser ut til at flere hindringer *blokkeringer* er til stede. Usikker på denne.

Dere greier å ta livet av flere skumle...med å kaste spaghetti på dem...vel, hehe...interessant....spaghetti inneholder karbohydrater som omfatter blant annet sukker, stivelse og kostfiber. Stivelse og sukker fordøyes lett og bidrar med energi. Dere tok altså livet av dem med lettfordøyelig energi! (Stilig) Utrolig hva åndeverden bruker av symboler!  :lol:

Helt i slutten blir du delaktig i drømmen...du angriper ulven...en av de skumle som har forandret seg. Du biter ham i snuten. Snuten står for en del av ansiktet og munnen. Munnen er for å kommunisere. Men du biter motstanderen i nesen...du biter av hans ord. Du vil stoppe kommunikasjonen. Dere sloss og dere basker...og er like sterke.

Oppsummering. Jeg tror på en balansering mellom det maskuline og det feminine. At du må huske på å bruke disse to sammen når du skal løse noe. Jeg tror du er igjennom en stor prosess. Du fikk ikke delta i drømmen før på slutten...men fikk muligheten til å observere kampen mellom ditt ego og din frie natur (urkvinnen?) ----(Bare en følelse)

Jeg tror det handler om å ta tilbake friheten din. Med handlekraft....men med omsorg. Finne ditt mål...med kjærlighet. Vinne kampene med innsikt. Osv.

Det maskuline og feminine fungerer best....hånd i hånd.

Og hvilken munn ønsker du å stoppe?  ;D

Håper du fikk noe ut av dette.....klemz!  :wub:
GjenopprettetMedlem
jeg vet det virker liit rart å legge til ennu mere
for Silva forteller så klokt.
jeg trur du har fått deg et kraftdyr
å du har sett litt av den historien
som har fulgt dette.
måten du sloss med ulven,kan være en sjaman innvielse i seg selv.

spennende å lese.
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

jeg vet det virker liit rart å legge til ennu mere
for Silva forteller så klokt.
jeg trur du har fått deg et kraftdyr
å du har sett litt av den historien
som har fulgt dette.
måten du sloss med ulven,kan være en sjaman innvielse i seg selv.

spennende å lese.

Rart? Veldig bra spør du meg....den biten med kraftdyr glemte jeg!  :redface: Og sjamaninnvielse...spennende teori!  :respect:
GjenopprettetMedlem
Les også denne artiklen av Ailo, om lederulven. Det var det første jeg tenkte da jeg leste denne drømmen.

http://sjaman.com/content/view/214/27/

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Oi, du er nesten skummel silva, fikk den ene aha-opplevelsen etter den andre da jeg leste  :biggrin:
Biten om å ha med seg den feminine siden var midt på spikerhodet altså, for jeg har kjent at jeg har jobbet og jaget etter å føle meg fri, men ikke kommet noe sted. Det er jo en del hindringer på veien her, noen som skal dø. Men så er det denne ulven, som jeg ikke forstår om det er meningen at jeg skal bekjempe, eller om den skal bekjempe meg eller om vi skal kalle det uavgjort  :innocent2: Husker jeg følte før jeg gikk til angrep, at jeg var så sterk og nå skulle jeg få vise krefter (litt sånn skråsikkert).

At jeg prøver å hindre den i å snakke, det tror jeg er den indre stemmen min jeg ikke vil høre på.....kanskje den vil be meg vente, slik at jeg får med meg den feminine biten også? Så fienden ble plutselig hjelper. Forvirrende  :confused:

tele: jeg har trodd at ulven har vært mitt kraftdyr før, den har vært med meg siden jeg var liten, den har voktet over en sjelebit og den har ledet meg i mange trommereiser. Men nå har den vært borte for meg en god stund. Kanskje for å komme sterkere tilbake?

Sjamaninnvielse, betyr det at man er på vei til å begynne på sjamanveien eller noe sånt? (følte meg litt uvitende dum nå, for bare beklage  :I)

Takk for tips stridshjelp!  :)
GjenopprettetMedlem
Oi, du er nesten skummel silva, fikk den ene aha-opplevelsen etter den andre da jeg leste   
Biten om å ha med seg den feminine siden var midt på spikerhodet altså, for jeg har kjent at jeg har jobbet og jaget etter å føle meg fri, men ikke kommet noe sted. Det er jo en del hindringer på veien her, noen som skal dø. Men så er det denne ulven, som jeg ikke forstår om det er meningen at jeg skal bekjempe, eller om den skal bekjempe meg eller om vi skal kalle det uavgjort   Husker jeg følte før jeg gikk til angrep, at jeg var så sterk og nå skulle jeg få vise krefter (litt sånn skråsikkert).

At jeg prøver å hindre den i å snakke, det tror jeg er den indre stemmen min jeg ikke vil høre på.....kanskje den vil be meg vente, slik at jeg får med meg den feminine biten også? Så fienden ble plutselig hjelper. Forvirrende 

Nesten skummel... :lol: Det tar jeg som et komplimang! Hihi!

Du! Jeg tenkte på en annen ting som slo meg når jeg tolket...som jeg glemte...litt surrete selv om dagen!

Jeg fikk følelsen av en åndelig test. Og at ulven egentlig ikke er din fiende...men en som trigger deg...resten må du finne selv!  ;D
GjenopprettetMedlem
Hm.....Vel, den gjore en god jobb med å trigge  ;D tror heller ikke den er en fiende, har alltid vært så glad i ulver. En tanke jeg hadde var at den kunne være et skyggeaspekt....den ensomme ulven, eller noe.
GjenopprettetMedlem
Følg det som kjenns riktig ut for deg. Tolking er bare en liten drahjelp! Det er hva du kjenner i deg gjennom intuisjonen og hjertet som er riktig!

:wub:
GjenopprettetMedlem
Sant det  :wub: