Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Drømmen er følgende:
Jeg går ud gennem hækken til det vildnis, min have støder op til. Der er sket nogle forandringer i vildnisset: Der er foretaget et større gravearbejde og fældning af træer og buskads, så terrænet nu er mere åbent og kuperet. Nogle jordhøje er skudt op, hvoraf nogle er græsklædte, mens andre stadig ligger nøgne. 2 af højene har et stort træ på toppen. Det ene af træerne er oprindeligt Valnøddetræ, som nu er forvandlet til et Egetræ. Jeg går op på højen og ser på Eg, og undrer mig over forvandlingen.
Efterhånden vender jeg mig mod Nord og går ud i et mere åbent og ukendt landskab. Her er der græsklædte høje, som oplyses af et skarpt, gråt lys. Jeg ser op mod skyerne og får øje på nogle Måger, der flyver højt oppe. Jeg bliver mig bevidst, at jeg drømmer og tænker, at så må jeg kunne flyve – jeg prøver det af. Jo, det er rigtigt nok: Jeg flyver og drømmer.
I luften møder jeg Måge, som er enorm, og hans ene øje ser på mig med et gennemborende blik. Vi flyver lidt sammen, og efterhånden flyver vi højere og højere op. Jeg bryder mig ikke om at flyve så højt. Det gør mig opmærksom på, at jeg ikke har noget mål at flyve mod. Jeg kan se horisonten og har et større perspektiv, men hvor skal jeg hen?
Vi flyver lavt igen; rivende hastigt gennem noget der minder om gader i en by. Jeg forsøger at tale med Måge, men mine ord bliver til skrattende, hostelignende lyde i halsen, de vil ikke tage form. Jeg mærker fornemmelsen af lyden i halsen og opdager, at jeg taler mågesprog. Det er derfor, ordene lyder så underligt. Måge ser mig ind i øjnene.
Drømmen slutter.
GjenopprettetMedlem
Jeg går ud gennem hækken til det vildnis, min have støder op til. Der er sket nogle forandringer i vildnisset: Der er foretaget et større gravearbejde og fældning af træer og buskads, så terrænet nu er mere åbent og kuperet. Nogle jordhøje er skudt op, hvoraf nogle er græsklædte, mens andre stadig ligger nøgne. 2 af højene har et stort træ på toppen. Det ene af træerne er oprindeligt Valnøddetræ, som nu er forvandlet til et Egetræ. Jeg går op på højen og ser på Eg, og undrer mig over forvandlingen.
Her tenker jeg at det foregår/skal foregå en prosess...(forandring/noe nytt skal opp og frem) Graving i jorden kan være i forbindelse med en opprydning i vårt følelsesliv...vi jobber litt i kjelleren. (Rotchakra kommer også inn her) Trær som blir felt gir oss et større overblikk over et terreng (situasjon). Jordhauger har vokst opp noen gresskledde og andre nakne. Kan det indikere nye ideer/sider som er i ferd med å gro....og noen som ligger på vent? Kanskje du selv skal så gresset der?
Tre er også i forbindelse med rotchakra (jording) livsgrunnlaget. Den har et symbolsk mantra som sier *Jeg er*
Et tre forvandler seg fra å være et valnøtt tre til å bli et eiketre. En forandringsprosess.
Efterhånden vender jeg mig mod Nord og går ud i et mere åbent og ukendt landskab. Her er der græsklædte høje, som oplyses af et skarpt, gråt lys. Jeg ser op mod skyerne og får øje på nogle Måger, der flyver højt oppe. Jeg bliver mig bevidst, at jeg drømmer og tænker, at så må jeg kunne flyve – jeg prøver det af. Jo, det er rigtigt nok: Jeg flyver og drømmer.
Nord står for (Hentet fra Whitecougers side...håper det er i orden?)
http://whitecougar.tooquiet.net/
Nord
Lærer deg å utnytte ditt potensial
Magisk aspekt: Manifestasjon
Element: Moder Jord
asosiert med muligheten til å manifistere dine indre ønsker. Jord er symbolsk for visdom, tålmodighet og utholdenhet. Det du lærer nå vil du kunne bruke senere. Det som synes umulig vil vise seg i ett nytt lys. Lytt til din intuisjon og stol på at ting vil løse seg til ditt beste.
Lærdommen i nord er forbundet med : Balanse, læring, visdom, hellig visdom, empatisk intuisjon, indre visdom, takknemlighet, fremgang, ømhet og alkemi.
Grått er en blandingsfarge av det hvite og det svarte. Man kan si at der finns f.eks balansen...eller at der ligger det potensiale som ennå ikke har vist seg. (Noe ligger gjemt i tåkelandskapet)
Skyer og himmel er forbundet med vårt tankeplan...når man flyr kan det være et symbol på drømmer og kommunikasjon med det øvre plan.
I luften møder jeg Måge, som er enorm, og hans ene øje ser på mig med et gennemborende blik. Vi flyver lidt sammen, og efterhånden flyver vi højere og højere op. Jeg bryder mig ikke om at flyve så højt. Det gør mig opmærksom på, at jeg ikke har noget mål at flyve mod. Jeg kan se horisonten og har et større perspektiv, men hvor skal jeg hen?
Her får jeg inntrykk av at du er på en observasjonsferd. Du forsøker å få et overblikk over en situasjon. Eller den indikerer på at du bør få et overblikk!
Vi flyver lavt igen; rivende hastigt gennem noget der minder om gader i en by. Jeg forsøger at tale med Måge, men mine ord bliver til skrattende, hostelignende lyde i halsen, de vil ikke tage form. Jeg mærker fornemmelsen af lyden i halsen og opdager, at jeg taler mågesprog. Det er derfor, ordene lyder så underligt. Måge ser mig ind i øjnene.
En by står for fellesskapet. Gater er veier inn i felleskapet hvor vi treffer på allmenheten. Og ved slike symboler kan vi kanskje tenke litt etter på hva det betyr for oss, dette felleskapet.
Språk, stemmer...halschakraet, kommunikasjonen. Du taler et måkespråk. Kanskje det indikerer på at du skal se nærmere på måken som en veileder? Øyet er sjelens speil. Kommunikasjon øyne imellom kan ofte si mer en talte ord.
Måker som kraftdyr: (Hentet fra min side)
http://thesunandmoon.de/M%20Kraftdyr.html
Denne sjøfugelen står for åndelige bud. Den har kommunikasjon med det gudommelige. Den er ansvarsbevisst og oppfører seg deretter. Måken har evnen til å se situasjoner ovenfra. Den står for vennskap!
Håper du får noe ut av dette! Fin drøm!

GjenopprettetMedlem
Silva, hjerteligt og stort tak til dig for din tolkning, og for at du tog dig tid til dét!
Der var mange, mange nye perspektiver på drømmen, som jeg ikke havde set ved første, umiddelbare fornemmelse. Og alt stemmer jo bare så flot

. Og det allerbedste: Nu giver drømmen retning og mål; dét jeg ikke holdt ud at erkende som fraværende, mens jeg drømte.– Jeg vil tage mig god tid til at tage hele din tolkning ind nu. Må ånderne, Måge og Nord, være med mig i at få drømmen omsat i handling. Jeg har meget arbejde at gøre såvel praktisk som følelsesmæssigt, socialt, ja, hele vejen rundt.
Tak

GjenopprettetMedlem
Bare hyggelig...og flott at den gav deg et større perspektiv!
Det er oftere lettere å tolke andres drømmer enn sine egne!
Klem!