Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg drømmer mye for tiden...å det er vel et bra tegn på at noe skjer og at prosesser er i gang.
I natt drømte jeg om et barn, er ikke sikker på om det egentlig var mitt barnebarn eller mitt eget barn.
Jeg tror først det var mitt eget barnebarn som ble senere i drømmen til mitt eget barn.
Litt usikker på den. Men...dette var en gutt...vi er bare jenter...hehe.
Jeg hadde den lille på gulvet på en slik fin stellematte man får kjøpt nå. Der koser jeg meg med å
skifte bleie, snakke og leke med dette lille barnet. I et rom ved siden av sitter min datter og hennes forlovede.
De roper på meg...jeg går inn for å høre hva det var de ville. Da ligger den lille fortsatt på stellematta på gulvet, med ny bleie og veldig fornøyd.
Når jeg er i rommet ved siden av går det kaldt gjennom meg. For jeg hører at den lille babyen reiser seg opp og begynner å stabbe.Og babyen er ikke tre mnd engang. (Her er hun som er han i drømmen mitt barnebarn)...jeg ser mot døra og hører stabbingen kommer nærmere. Vi i rommet titter på hverandre med store øyne. Og plutselig i døråpningen står dette barnet...plutselig rundt ett-årsalderen. Jeg kjenner her at noe er fullstendig riv ruskende galt. Den lille i døra roper ut *Hei mormor og mamma og pappa*...
Vi tar selvsagt i mot den lille med åpne armer...selv om vi er en smule sjokkskada.
Så er vi i ett selskap...den lille har plutselig blitt tenåring...i rasende fart. Å det er her jeg lurer på om det nå har blitt til min sønn. Jeg kjenner litt motstand eller mer usikkerhet...fordi jeg ikke forstår for mitt bare liv hvordan dette skjedde. Og jeg kjente jeg ble livende redd for at dette barnet skulle bli altfor fort voksent, gammelt og dø i ung alder.
Jeg husker jeg prøvde å snakke med noen om dette...fortelle om min redsel...men de andre virket som de syns dette var helt naturlig!
I slutten av drømmen får jeg endelig en sjanse til å prate med denne gutten...som ber meg ta det helt med ro. *Dette er meningen, det er slik det skal være*....beroliger han meg med. Han holder rundt meg og forsikrer meg om at dette er en helt normal vekst...for han.
Flere detaljer jeg bare husker som symboler...baderom og badekar hvor jeg bader...men syns det er ubehagelig da det er masse folk i rommet...inkludert dette barnet.
De andre rommene er både en spisestue og en vanlig stue.
Jeg har nok ikke helt oversikten selv, på alle detaljene, men det er iallefall ganske i nærheten av det jeg nå har skrevet.
**************************************************************************************
Så tenker jeg...å drømme om en gutt/mann...kan være et symbol på min maskuline side...min animus. Eller på vekst i meg selv.
Men...jeg klarer ikke helt å se om dette er i en positiv retning at ting går så fort eller i negativ retning. Å hva jeg føler selv? Vel...det vet jeg ikke ennå...så dersom noen har noen innspill (har grublet masse)...hadde det vært kjempefint.
GjenopprettetMedlem
barnet er din sjel.
Sjelen vokser fordi den for mye god næring .
GjenopprettetMedlem
Så Silvas lille gutte-barn er på vei å vokse opp.
Det maskuline bli like gammelt som det feminine.
Det skjer i rekord-fart. Er det ikke helt greit da?
ta det helt med ro. *Dette er meningen, det er slik det skal være*....beroliger han meg med. Han holder rundt meg og forsikrer meg om at dette er en helt normal vekst...for han.
Jeg skjønner det er skremmende, men det jo en helt normal vekst fordi han er jo også du
Spennende utvikling!
Visst er drømmer ferskvare?
GjenopprettetMedlem
barnet er din sjel.
Sjelen vokser fordi den for mye god næring .
Takk Dimi! Det kan være noe i det

...men når du sier for mye god næring...mener du dette som positivt eller negativt!

Kan man få for mye goder og vokse for fort?
Jeg kan ikke si at jeg kjører noen opplegg nå hvor jeg *tar av*...det har jeg egentlig aldri gjort, heller motsatt...tar det forsiktig i svingene!
Takk Dimi!
Så Silvas lille gutte-barn er på vei å vokse opp.
Det maskuline bli like gammelt som det feminine.
Det skjer i rekord-fart. Er det ikke helt greit da?
Sitat
ta det helt med ro. *Dette er meningen, det er slik det skal være*....beroliger han meg med. Han holder rundt meg og forsikrer meg om at dette er en helt normal vekst...for han.
Jeg skjønner det er skremmende, men det jo en helt normal vekst fordi han er jo også du
Spennende utvikling!
Visst er drømmer ferskvare?
Ahaaaaa! Her satte du på plass en viktig brikke for meg! Dette høres riktig ut. Da klarer jeg fint å godta dette uten å bli bekymert. Det er på tide med en balanse mellom det maskuline og det feminine! Ja...drømmer er ferskvare, helt klart.
Takk Gunilla!

GjenopprettetMedlem
"Silva":
..men når du sier for mye god næring...mener du dette som positivt eller negativt!
Jeg kan ikke si at jeg kjører noen opplegg nå hvor jeg *tar av*...det har jeg egentlig aldri gjort, heller motsatt...tar det forsiktig i svingene!
Kan jeg få lov til med største respekt å spørre hva som er feil med å vokse fort og bli overrasket av sine egne prosesser og hva som lever i en?
Kan man ikke like gjerne ta for sakte i svingene? som å la det gå for fort utfor?
Med aller største respekt til søsteren
Hilsen en stuphopper
GjenopprettetMedlem
Jeg drømte jo en gang om en gutt som ble yngre og yngre, og i tolkningene kom det et forslag om at noe ble avviklet. Så i din drøm er det jo en side av deg som kommer frem, vokser raskt.
I tillegg så er du bekymret for at folk ser deg når du bader. En ny side vokser frem, og skal vises til verden etterhvert, men akkurat nå er du ikke helt komfortabel med det enda?
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
"Hjortedanser":
"Silva":
..men når du sier for mye god næring...mener du dette som positivt eller negativt!
Kan jeg få lov til med største respekt å spørre hva som er feil med å vokse fort og bli overrasket av sine egne prosesser og hva som lever i en?
Kan man ikke like gjerne ta for sakte i svingene? som å la det gå for fort utfor?
Med aller største respekt til søsteren
Hilsen en stuphopper
Det er lov å spørre du stuphoppende brodern min!
`
Jeg har bestandig vært altfor nøktern til ting...og har ment at man skal bruke litt tid på ting for å være sikker på at man får med seg flest detaljer. Og når ting går litt for fort blir jeg usikker. Så her fikk jeg ett av de nå ganse velkjente sparka som alltid slutter med at jeg endrer holdning.

Og aksepterer at ting ikke alltid går som jeg tror eller forventer. Det er her jeg er så utrolig takknemlig for at jeg har hjelpere som trigger meg og kicker meg så jeg skal våkne ut av slike fastlåste holdninger. Så det er ikke fordi jeg har følt det som en feil...men mer fordi jeg har vært litt redd ting som går for fort!
Jo, det har du helt rett i! Å det er nå i de siste år jeg endelig har begynt på å ta lappen i åndeverden! Forhåpentligvis snart i den virkelige verden også!
Gla for at du spørr bror!

GjenopprettetMedlem
"Stridshjelp":
Jeg drømte jo en gang om en gutt som ble yngre og yngre, og i tolkningene kom det et forslag om at noe ble avviklet. Så i din drøm er det jo en side av deg som kommer frem, vokser raskt.
I tillegg så er du bekymret for at folk ser deg når du bader. En ny side vokser frem, og skal vises til verden etterhvert, men akkurat nå er du ikke helt komfortabel med det enda?
Mvh Stridshjelp
Der sa du noe viktig! Jo...jeg kjenner ting er på gang her...å at jeg er usikker på hvordan selv forholde meg til det...vet egentlig ikke helt selv ennå hva det er...å da er det ekstra vanskelig å vise det til andre! Jeg liker vel å bli kjent med mine egne sider først...før jeg viser de til andre!
Takk Stridshjelp!

GjenopprettetMedlem
Noe som har blitt en god næring for sjelen og den vokser ,
I din tilfelle overaskende fort,det jo kun positivt tenkjer jeg,
De andre aspekter av sjelen er allrede vokst opp og gleder seg for den som hold seg etter,men tar dem gjenn i rekod fart .
Ja ,noe sånt. Barn er sjeler i hvertfall. Dine barn eller beslektede er dine sjeler,andres barn er andres sjeler.
GjenopprettetMedlem
Æg blir para-noidi
av dette her. Kan det være en her på sonen du drømmer om,som vokser for fort i svingene å i føttene?
Siden du er her på denne sonen,tenker jeg du inspireres til et heftig drømmeliv.
Og denne lille gutten,tja,det kan være hvem som helst.
Kanskje deg selv,som opplever at åndelige krefter her på sonen er med å utvide bevisstheten din,fort å "gale"
Fornøyelig lesning Silva.
Takk
GjenopprettetMedlem
"dimi":
Noe som har blitt en god næring for sjelen og den vokser ,
I din tilfelle overaskende fort,det jo kun positivt tenkjer jeg,
De andre aspekter av sjelen er allrede vokst opp og gleder seg for den som hold seg etter,men tar dem gjenn i rekod fart .
Ja ,noe sånt. Barn er sjeler i hvertfall. Dine barn eller beslektede er dine sjeler,andres barn er andres sjeler.
Takk! Da forstår jeg mer av det du skrev...å ja, det kjenns riktig ut!

GjenopprettetMedlem
"teleterkji":
Æg blir para-noidi
av dette her. Kan det være en her på sonen du drømmer om,som vokser for fort i svingene å i føttene?
Siden du er her på denne sonen,tenker jeg du inspireres til et heftig drømmeliv.
Og denne lille gutten,tja,det kan være hvem som helst.
Kanskje deg selv,som opplever at åndelige krefter her på sonen er med å utvide bevisstheten din,fort å "gale"
Takk

Nei! Det er nok ingen andre enn meg dette handler om! Det er nok sider i meg jeg har undertrykt i altfor lang tid...som nå får lov å vokse seg frem...i hastighet!
Takk!

GjenopprettetMedlem
"Stridshjelp":
Mvh Stridshjelp
Ligger nok noe i det Stridshjelp sier her.
Lykke til med din nye vekst min venn
RITA

GjenopprettetMedlem
Takk for mange inspirerende innlegg Silva
Nå har jeg ikke klart å få med meg alle dine innlegg lengere

men som nevnt før i en litt annen sammenheng (ikke så veldig ulik) - Bare du når ned til teppekanten... Og det gjør du så absolutt, - sett med mine øyne
Klem