Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
En liten, rar drøm.
Jeg fant to skilpadde-rasler på bakken ute. De var lagt der til meg tror jeg. De hadde både skall og bein og hodet. Jeg ville prøve de ut og raslet forann ansiktet mitt. Da kom det en sterk vind ut av munnen deres (raslet med en av gangen, men begge oppførte seg likt). Fikk liksom vind midt i fleisen. Så tenkte jeg på hvorfor den oppførte seg sånn. Og fikk til svar at det var en arv fra da de svømte under vann. De var gode svømmere visstnok, levde i havet.
Mon tro om det var en slags healing, eller hva det var?
GjenopprettetMedlem
Hm...nei? har ikke rasle eller noe annet slags sjaman-tingetanger.
GjenopprettetMedlem
Kanskje du skal vurdere....
Eller la vær....
Vurdere lixom....
GjenopprettetMedlem
"Sommersky":
Og fikk til svar at det var en arv fra da de svømte under vann.
En kraftgave til dig?
Det ser ud til, at du har flere venner under vandet

. Tænker på din drøm om Havets Engel (
http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,8221.0?)
Jeg ville også vurdere …

GjenopprettetMedlem
Hjortedanser: Jo, jeg vurderer. Men føler sterk motstand. Vet ikke helt hvorfor. Har et åpent sinn, så får vi se hva som skjer...
Tjørn: Ja de er fine, vann-vennene

Men hva er en kraftgave?
GjenopprettetMedlem
er ikke en kraftgave et verktøy?
Hvor sitter motstanden er da et godt spørsmål....
HVilken følelse binder den?
GjenopprettetMedlem
Det er vel en slags vegring mot alvor og ansvar tror jeg. Føler at det krever noe av meg å ha en sånn, jeg har veldig respekt for det og redd at jeg ikke hadde greid å helt...ivareta det verktøyet. Eller nesten følelse av å være uverdig også. Jeg vet ikke.
Kikker litt rundt og ser at man kan få kjøpt skilpaddeformede rasler, men vet ikke helt. Kan ikke si jeg skjønner hva det er til heller. Tenkte skulle finne mer info om det å sånt....
GjenopprettetMedlem
Kraftgave: En kraft, der bliver givet til dig.
En rasle kan betragtes som en eeren/et kraftobjekt – en åndehjælper. Til hvad og hvordan den bruges, er det oplagt at spørge åndenhjælperen om, og det er også en mulighed at spørge åndehjælperen om, hvad der kræves af dig for at tage vare på den. Hvis … altså du mener dette er den rigtige forståelse af drømmen og den rigtige vej for dig

GjenopprettetMedlem
Om det hadde vært min drøm hadde jeg tenkt:
Alt i drømmen er meg.
Jeg har nå funnet en gave, to rasler, to verktøy.
De er to, en til hver hånd.
Èn til den hånden som gir og èn til den hånden som tar imot.
Vil jeg bruke begge, jeg har jo mulighet til det, så må jeg bruke hele meg, både den maskuline og den feminine delen.
Raslene er laget av skilpadde.
Hvad er en skilpadde?
Skilpadder er eldgamle dyr. De kan også når de lever i denne verden bli veldig gammel.
Skilpadder har et hart skall. Skallet beskytter dem fra ytre farer.
De kan trekke seg tilbake inn i skallet og gi seg ut igjen først når faren er over.
Disse skilpadde-raslene, lever fortsatt og de kan snakke til meg.
Skilpadder er kjennte som langsamme dyr.
Disse to er kommet fra havet og der er de gode svømmere.
Vann tolkes iblant i drømmer som følelser.
Hvis det hadde vært min drøm så hadde jeg tenkt at kansje vil drømmen vise meg at disse to verktøyene passer best i følelseverden, hvor de er kommet fra.
Skilpaddene kan også blåse vind.
Vind er frisk og kan blåse forandring til meg. Er det det de mener å gjøre?
Jeg elsker å stå i vinden å la den blåse meg i ansiktet, det gir meg en lykkefølelse.
Det er godt å stå i vinden, men det er ikke så godt å gå mot vinden. Jeg ville kansje stå stille en stund å se hvad vinden kan føre med seg.
Eller så vil drømmen vise meg at jeg har verktøyene til å blåse vind. Til å blåse forandring der jeg vil forandre.
gunilla