Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Sensis [Crawler]
Jeg får en spesiell frekvens i øret, en vibrasjon eller lyd, og da vet jeg det begynner. Jeg bare innstiller meg på det som kommer. For da kommer den våkne drømmen, drømmen med åpne øyne, som et resultat av at den spesielle lyden  omskapes til bilder.

Jeg kan slippe et tema inn i lyden, bare sneie bortom med ønsket, og før eller siden så dreier drømmen seg om ønsket.

Må bare lytte, lytte og slippet taket og så kommer bildene som ut av drømmestoffets intet.

Det er gunstig å være helt våken og utvilt. Gunstig er det også å gå i gang med å drømme med åpne øyne på en fin solskinnsdag.

Ailoooo
GjenopprettetMedlem
Hm, dette hørtes spennende ut. Jeg regner med at dette ikke er helt det samme som det vi til vanlig kaller dagdrømmer. En får bare sette seg ned og lytte ;D

alabast
GjenopprettetMedlem
Nei det er nok ikke bare dagdrømmer, alabast. Jeg opplever ofte at jeg forsvinner til en verden bort fra alt og alle, en verden som ikke kan beskrives med ord. Det hender folk rundt meg  vifter med fingrene foran øyene på meg og spør: hei  hvor er du hen. Da "våkner" jeg, og det tar en tid før  jeg er i den virkelige verden igjen,og prøver å finne tråden. Tror mange  oppfatter meg som rar, men  sånn er jeg bare. Forsvinner  til en våken( for meg) drømmeverden.Der er det godt å være. :icon_lol:
Anonymous
:)akkurat ja. ja da gjør det kanskje ikke noe at jeg sjelden husker mine drømmer. Jeg har jo mine våkne drømmer :)
og det kommer en svak susing i øret, før den våkne drømmen starter.
Snappy [Bot]
Den lyden liker jeg ikke (den er så høy og det gjør vondt). I hvertfall ikke før. Men noen ganger begynner jeg å lytte, da kan jeg høre musikk langt borte, en gang hørte jeg bjeller - som fra reinsdyr som løp i flokk. En annen gang hørte jeg sang og trommer. Men jeg må være avslappet på forhånd for å få utbytte av det. Da kan de mest fantastiske opplevelser komme. Noen ganger har det skremt meg, i sær da jeg var yngre når jeg kunne kjenne at kroppen vibrerte samtidig. Men nå går det bra, jeg har akseptert disse "utfluktene" med åpne øyne.
Francis [Bot]
Jeg har også slike drømmer med åpene øyne innimellom. Plutselig er jeg i en helt annen verden utenfor tid og sted...
GjenopprettetMedlem
Høres helt utrolig ut... men når jeg nå satt her å leste, så kom jeg til å tenke på noe som skjedde meg ofte når jeg var yngre. Plutselig, sittende på en benk i garderoben, eller når jeg lå i senga før jeg sovnet, kunne det komme en sånn ubeskrivelig lyd, det kjentes ut som jeg ble dratt inn i ett vakuum, og at alle lyder ble forsterket. Det skremte vettet av meg da. :o Jeg husker spesielt siste gangen dette skjedde, jeg satt på en benk og konsentrerte meg hardt om å komme ut av dette skumle igjen, og når jeg kom til meg selv igjen, løp jeg opp på rommet mitt og låste meg inne... Siden har jeg aldri opplevd det igjen, og dette er nå sju/åtte år siden... Kan det ha vært noe av det samme? :shyone:
Yahoo Slurp [Bot]
Hej alle  :icon_biggrin:

Når jeg får lydene i ørene, er det besked på noget godt eller en advarsel alt efter hvilket øre det kommer i.
Når jeg har den vågne drøm, bliver jeg trukket ind i mig selv, og når det er færdigt bliver jeg puffet ud igen  :lol:

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin:
SEO Crawler
teknologiske hjelpemidler rundt slike fenomener har blitt utforsket en stund, spesielt av monroe-institute etc

sjekk ut

www.bwgen.com         

virker meget spennende!  har ikke prøvd, nettopp oppdaget.  men nå er dette bedre enn før, og gratis....
GjenopprettetMedlem
kan det være noen deilige glimt av det andre livet?
en slags naturlig forberedelse til den store metamorfose?
:P
GjenopprettetMedlem
Kommer ofte som en stikkende energi, er som den banker på og vil inn, mener det er høyre øre og altid er det bilder som kommer på den måten. Ber jeg det vente litt eller retter oppmerksomheten mot det fornemmer jeg av og til et A4-stort bilde som "står der". Noen ganger kan den komme under en samtale, av seg selv fordi det er viktig å vite eller fordi jeg ber om hjelp og er så heldig å få det. For å slippe bildene inn i bevisstheten må jeg som regel gi det litt plass -om det da ikke krever sin plass... Godt å finne likheter med andres referanser:)
GjenopprettetMedlem
Jeg har lest at i forbindelse med astral-projeksjoner hører mange en høylydt summing, som i fra sitt eget indre. Noen mener at det er fordi pinealkjertelen, som ofte blir ansett som organet for sjelereiser etc, blir aktivisert.

Jeg opplevde det selv en gang, etter å ha blitt bevisst over at jeg drømte, å høre denne lyden.
Aller først føler jeg at sjelen letter fra enkelte steder på kroppen, særlig bena. Når jeg så nærmer meg overkroppen og hodet, begynner denne intense summingen.. det er som om massive energier er i gang. Foruten lyden kjenner jeg en slags lammelse i hodet. Jeg har hørt andre forklare følelsen som å bli boret i hodet med et svær drill, men uten at det gjør vondt.

Når det gjelder astralprojeksjonen gikk alt som i revers når jeg var like ved å nappe ut sjelen. Jeg våknet med et rykk.
Anonymous
Jeg hører en høyfrekvent summende tone i mitt venstre øre, før reisen begynner. Hvis jeg klarer å slappe godt av, forsvinner jeg inn i en herlig tilstand av en enorm kjærlighet. Alt forsvinner rundt meg, og så kommer denne vibrerende kraftige "motoren" som tar tak i kroppen. Etterhvert føles det som jeg er uten kropp, jeg er bare tanken i denne tilstanden av kjærlighet. I denne tilstanden finnes ikke følelser, det er nøytralt, det er som ingenting betyr noe, bare denne kjærligheten. Stort sett har jeg problemer når reisen begynner, det er som mitt harachakra hindrer meg i det, jeg får en veldig trykkende fornemmelse der, det holder meg nede.
Jeg synes det kan bli litt vel mye denne tonen som kommer veldig ofte, skulle ønske jeg hadde et litt mer avslappet forhold til det. Det skjer jo alltid når jeg går og legge meg ::), men når jeg først er i den tilstanden er jo alt bare herlig.
W3 [Sitesearch]
En gang hadde jeg en trommereise med øynene åpne !

Det var både flott og skremmende på en gang  :w00t:
Francis [Bot]
Når jeg får disse drømmene, så er det som om det først begynner å pipe en høyfrekvenslyd inni ørene mine. Deretter er det som om jeg blir dratt inni noe... som om det svimler for meg, som om jeg er i ferd med å besvime.Så er jeg plutselig innenfor en annen tid og sted, hvor jeg samtidig føler en sånn ubeskrivelig ro og kjærlighet...  :wub: Som jeg skuller ønske kunne vart forevig!

Får også denne følelsen av å være uten kropp, bare tanken! Og det eneste som betyr noe er denne enorme kjærligheten...