Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Denne drømmen gikk litt inn på meg. Den var så virkelig,
og ganske skremmende! Jeg klarer ikke helt å tolke den selv!

I en seng, i en liten by....ikke langt unna her jeg bor, ligger jeg.
Sengen min står på en gate...jeg ser opp på himmelen,
den er blå! Jeg titter drømmende opp på himmelen!

Så kommer det et avlangt farkost...først i helt metallgrått,
det forsvinner og kommer tilbake i nydelige farger.
Farkostet lager mange former mens den skifter farger.

Jeg ser først på dette med undring, så med glede over fargene
og formene den lager. Farkostet lager vakre formasjoner.

Med ett blir jeg livende redd. Nå vet jeg hvorfor det er her.
Det skal hente meg. Jeg drar dyna over hodet i håp om
at de ikke skal se meg. Men det fortsetter å sveve over meg
i min seng. Så flyr det litt unna og lander ikke så langt borte.

Ei flott asiatisk mørk dame kledd som flyvertinne kommer ut
av døren som åpner seg. Hennes høyhælte sko klikker
mot asfalten. Hun er målbevisst, uten et smil eller mimikk
kommer hun mot sengen min. Jeg blir pissredd. Jeg vil ikke
bli med henne tilbake dit, til dette merkelige flyfartøyet.

Jeg sier jeg ikke vil, men brått har hun stukket en
sprøyte med bedøvelsesmiddel i min arm. Hun går tilbake
til skipet sitt, mens hun venter på at den skal virke.
Men jeg er viljesterk...krabber ut av senga mens jeg kjenner
sprøyten bedøver og gjør kroppen min svakere.
Men jeg fortsetter å krabbe...inn på et soverom
der min mormor ligger og sover. Og hennes mann som er død i dag.
Og min datter. Jeg vekker mormor...å sier jeg hadde en drøm.
Forteller det jeg har fortalt her, for jeg var redd hun ikke ville tro meg.

Jeg får ligge ved siden av mormor...hun legger en beskyttende arm rundt meg.
Så hører vi med ett disse klikkende skoene. Mormor forstår at drømmen min er sann
og griper hardere om meg. Den asiatiske damen står snart borte ved sengen vår.

Og med ett sier hun...*det er i orden, du trenger ikke være med nå*
Så går hun ut i skipet sitt igjen, å vi hører det forsvinner.

Jeg føler i drømmen at jeg var utvalgt til noe...som jeg var livredd for! Og det mer merkelige...innimellom følte jeg meg som et barn, mens andre ganger voksen.

Så fikk jeg en beskjed...ettersom jeg ikke ville være med i dette farkostet, måtte jeg istede gå til en mann
som drev med treskjæring. Der skulle jeg gå i lære, for det var ikke bare treskjæring denne mannen kunne.
Jeg skulle også lære det andre...hva det nå var som ikke kunne sies. Han selv bare humret til meg og glimtet med
øynene sine da han sa....hva annet skal jeg lære deg? Det får tiden vise!

Etter at jeg sa nei til å være med denne asiatiske damen....gikk ting gæli. Jeg skulle fly....fra den lille byen, bare meg satt i flyet alene. Ingen passasjerere eller flymannskap! Men flyet går plutselig av seg selv, uten noen som styrer det. Jeg blir livredd igjen! Å dermed stopper flyet, ganske høyt oppe....å vi lander på et lite vann. Flyet flyter fint!

Noen som har tid og lyst?  :redface:
GjenopprettetMedlem
Ingen?  :surprised:  :'(

Hehe! Jeg får prøve å se på den selv, eller...jeg har prøvd, men denne her er vanskelig!
GjenopprettetMedlem
Det virker som om du er redd for din egen kraft og ditt utviklingspotensiale. Det er greit hvis du ikke vil være med på leken mer, for det er du som bestemmer, og ingen tvinger deg til noe. Likevel er det noe du er utvalgt til som du blir nødt til å konfronteres med, men synes du fremgangsmåten blir for tøff kan du gå omveiene, som ikke er så bratte og som du kan bruke mer tid på. Det er uansett viktig å bli kvitt all den ubegrunnede frykten din, og hangen til det som er forsiktig, trygt og kjent som kan stå i veien.

Ikke at jeg vet noe særlig om drømmetydning, men jeg syntes bare synd på deg fordi du ikke hadde fått noen svar. Noen ganger er det heller ingen som gidder å svare meg  :confused:
GjenopprettetMedlem
Du er altså en alien -du også...
GjenopprettetMedlem
Vi er alle stjernebarn...  :wub:    Kanskje ville hun vise deg din opprinnelse...?  8)
GjenopprettetMedlem
Takk Ofela! Jeg vurderte det jeg også! At jeg har noen frykter her å kjempe mot! Takk for svar! :wub:

Katonka... :lol: Ikke så vidt jeg vet iallefall!  :)

Sjelevenn! hmmm, kanskje det! Men hvorfor var jeg så redd? Å jeg lurer på denne sprøyta...som jeg vet skulle fungere som bedøvelse...men som jeg ikke lot meg bedøve av...helt og holdent!

Å dette flyet....uten fører!  :o
GjenopprettetMedlem
Hvordan vet silva at hun ikke er en alien??
GjenopprettetMedlem
Vel...det kjenns ikke slik ut iallefall...eller hva kan man si? Hvordan man vet? Aner ikke! Men i drømmen min var jeg iallefall ikke det! Men jeg har absolutt null peil! Det eneste jeg vet er at jeg iallefall er et menneske...om jeg har aner fra andre planeter eller fra Atlantis henger jeg meg ikke opp i!

Skulle jeg si jeg tilhører noe...er det første som faller meg inn og som kjenns riktig ut......skogsfolket!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Du er flyet. Ingen leder deg på din vei, men du tar av og stiger i kraft av deg selv.. men så innhenter frykten deg (kanskje fordi du er alene) og du lander trygt.

Sprøyta skulle kanskje forberede deg til reisen ved å bedøve det våkne, trygghetssøkende egoet ditt så du kunne reise uhemmet i underbevisstheten og det ukjente, men du hadde hele tiden kontrollen og valgte å avbryte det hele. Derfor hadde ikke sprøyta noen virkning.  

Som sagt, jeg vet nesten ingenting om drømmetydning. Hva drømmen prøvde å fortelle deg kan selvfølgelig være noe helt annet..
GjenopprettetMedlem
Skogsfolket... treskjæring, det gir jo mening, du er sikkert en liten alv da. :respect:

Enkel tolkning blir at du bremser egen utvikling -som ofela sier.
Du er også klar over dette... så du kan "ta tak i det".
Tror også du vil ta tak i det siden du drømmer så tydelig om det.

Tenker likevel at,
innenfor sjamanismen er åndeverdenen, drømmene, tankene,
alt som foregår i ens sinn,
like mye en del av den samme virkelighet,
ens eksistens.
GjenopprettetMedlem
Takk igjen Ofela....det høres ut som du er inne på noe!  :wub:

Katonka! Jeg har absolutt ingenting i mot å bli sammenlignet med alver. De har alltid vært mitt hjerte nær! De føles like kjent ut som ailens er ukjent... :lol: Men hvem vet!  :o

Enig med du i dette:

Tenker likevel at,
innenfor sjamanismen er åndeverdenen, drømmene, tankene,
alt som foregår i ens sinn,
like mye en del av den samme virkelighet,
ens eksistens.
GjenopprettetMedlem
jeg tror kort fortalt, ikke la visjonen/avtalen falle i fisk!

gjør det du har bestemt deg for i lengre tid på en måte du kan leve med..

jeg ser det slik at du blir minnet på en avtale/visjon som du må finne ut av / ta en stilling til!
du har funnet en nødløsning som har utsatt visjonen/avtalen, men som du ikke har gjennomført..

ta tiden til hjelp ;)  du ligger å vaker i gode muigheter!

jim