Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg trenger hjelp til å tolke denne drømmen jeg nettopp våknet fra... anyone?
I et tempel traff jeg min åndelige (altså ikke fysiske) far. Han kjente meg først ikke igjen, men så sa han: "-Artemis, min datter. Jeg har ventet på deg. Ved hjelp av Apollo´s tommel (?!) skal du gjenopprette fred og harmoni i hele verden ved denne tidens apokalypse. Kraften er din, du må bruke den. Tiden er inne."
Det må nevnes at dette på ingen måte speiler mine tanker om meg selv. Å bli kalt en gudinnes navn ligger langt over min kompetanse. For øvrig vet jeg nesten
ingen ting om gresk mytologi.
På et annet punkt i drømmen befant jeg meg på hytta. Pluselig ble hele hagen fyllt av mine kraftdyr, bla. løver, ørner og slanger. Jeg turde ikke gå ut, livredd for at dyrene skulle angripe. To hvithodede havørner hakket løs på vindusglasset på kjøkkenet. Hvis de kom inn, hadde de hakket løs på meg.
Hjelp..
GjenopprettetMedlem
Hei Ofela-Artemis.
Håper du ennå er ved helsen.
Jeg tolker din drøm som at du har fått besøk av selveste Cernunnos,jakten å villskapens gud.
En heftig kraft for deg,gudene er ikke lenger så mye nevnte,men de er der,enten vi trur på dem eller ei.
I gammel sjamansk tro blir sjamanen besatt av en gud,og besettelsen kan vare,inntil denne kraften er indoktrinert i dennes liv.
Dette skjer fordi sjamanen har åpnet seg og invitert krefter han ikke kjenner omfanget av,men ønsker å lære.
Cernunnos snakker det symbolske språket han er en del av,og han rommer en annen tid,mytetiden,her er krefter
fra fortiden like levende som løvetannen utenfor,og kan ta en tilbake til glemte følelser og sjels evner. (sjelebiter)
Et Møte med Cernunnos kan hakke istykker det tilvante verdensbildet for en tid,og erstatte det med gresk mytologi.
Han er en sterk kraft,men du skal ikke være redd han,denne kraften har kommet til deg,fordi du er utvalgt av åndene til å arbeide med den
for at du skal finne balanse i deg selv og være en medisin kraft for din verden.

GjenopprettetMedlem
Takk for svar!! "The Horned God" fra keltisk mytologi i livet
mitt .. så interessant!!
Det er ikke alle forundt å være besatt av en gud

. Hva slaks kraft skal jeg indoktrinere i mitt liv? Alle de nevnte gudene er jaktguder. Som dyreverner håper jeg det å ta livet av dyr er noe jeg slipper å lære, men jeg har kanskje ikke noe valg..?
GjenopprettetMedlem
Eheieh!
Den kraften du skal indoktrinere er Tarzan kraften.
Så Jane blir mer i balanse når hun ferdes i jungelen
enten til fots,eller slyngende gjennom skogen på kilometer lange lianer.
jeg har selv møtt Frøya,og blitt besatt av Jane kraft.
det er en gave fra åndene,etter mine åndereiser.

Bing [Bot]

Herlig kraftfullt her våg å være den du er!