Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Drømte at jeg hadde et barn som ble tatt ifra meg, min mor kom til meg å sa. Vi skal få henne hjem igjen. Dette barnet var oppi finnmark. Skremmende når man har gode øyer til en fra området. Men symbolikken kan jo være så mangt bak dette. Men gav meg en advarsel om å være på vakt alikevel. Kanskje det har noe symbolikk i forhold til meg selv. =)

Hva sier dere?
Anonymous
Kanskje at, skal du være med denne personen, må du kanskje bosette deg der han/hun kommer fra...?
GjenopprettetMedlem
Min tolkning:

Barnet symboliserer noe nytt i deg, som en ny egenskap, et nytt prosjekt eller lignende, som har sammenheng med dine røtter, siden det er i Finnmark.
Din mor i drømmen, representerer den vise kvinnen i deg.
Hun synes tydeligvis at barnet (egenskapen/prosjektetet) er verdt å kjempe for.

Det hele blir kanskje trigget i deg nettopp fordi du har en i nord du liker ekstra godt.

Klem  :wub:
GjenopprettetMedlem
Det finnes som jeg forstår det mange måter å tolke drømmer på og når jeg leser om din så er dette en typisk sånn drøm som kan sees på på mange måter. Her er noen:

1. Å miste noen kan bety at man mister en sjangse eller man lar en mulighet gå fra seg... Et barn kan symbolisere det nye i ens liv - en ny mulighet....
    Mor kan symbolisere omsorgspersonen i deg - (mor: omsorg, kjærlighet, kan selvfølgelig være andre ting morsskikkelsen symboliserer)
   Ser man det slik vil jeg sammenfatte det til at du har hatt noen valg å ta - kanskje ikke bevisste valg, men noen små eller store endringer i livet,
   der det kanskje er flere muligheter enn du ser med en gang, og at det dersom du ikke er oppmerksom er noen muligheter du kan miste, men mor
   sier det her skal vi kjempe for.... - kan det bety at drømmen forteller deg at dersom du går glipp av en sjangse så tapes den ikke for alltid. - Man
kan alltids få en sjangse til dersom man kjemper for det...???  (Kjemper kan jo bety så mangt)

2 Barnet kan symbolisere deg selv som barn -eller dersom dette var en 3 åring - gå tilbake 3 år i livet ditt. Mor i drømmen kan symbolisere ønsket om
   trygghet, omsorg, en naturlig utvikling eller ønske om å bryte ut og bli mer selvstendig.
   Å miste noe, eller noen kan symbolisere forvirring, noe du har glemt og følelsen av at du burde huske... kan også symbolisere en skuffelse der man
   har hatt tillit til noen og har stolt på noen...
   I den siste varianten vil jeg si at drømmen kan handle om at du kan ha behov for å bearbeide følelser i forbindelse med noe som kan ha vært tungt
  for deg. F.eks noe fra barndommen (der du har følt deg sveket kanskje) eller XX år tilbake i tid.. Kan også være deg selv og dine egne følelser og
  det å være sin egen støtteperson...  Det er kanskje ikke tilfeldig at det er finmark siden det tydeligvis er en person der som setter noen følelser i sving hos deg eller???

Til slutt vil jeg bare si legg merke til at jeg sier mye KAN BETY eller KAN SYMBOLISERE..... her er ingen fasit bare noen tanker rundt drømmen din..
GjenopprettetMedlem
Hvis dette hadde vært min drøm hadde jeg tenkt:

Drømmer er oftest ferskvare, dette dreier seg om noe som skjer akkurat nå.
Et barn blir tatt fra meg. Et barn er er del av meg som ikke er utviklet, som er på vei, som vokser og modner.
Et barn er også den del av meg som leker.

Barnet er i finnmark. Min mor, den delen av meg som tar hand om meg og som vil meg godt, har levd lenger en meg og fordi har mer erfaring. Den delen av meg mener at vi skal ta tilbake det barnet som er mistet.

Hvis dette hadde vært min drøm hadde jeg vært nysgjerrig og takknemlig og trott at nå vil en ny side av meg utvikle seg og vokse.

gunilla
GjenopprettetMedlem
"gunilla":

Hvis dette hadde vært min drøm hadde jeg tenkt:

Drømmer er oftest ferskvare, dette dreier seg om noe som skjer akkurat nå.
Et barn blir tatt fra meg. Et barn er er del av meg som ikke er utviklet, som er på vei, som vokser og modner.
Et barn er også den del av meg som leker.

Barnet er i finnmark. Min mor, den delen av meg som tar hand om meg og som vil meg godt, har levd lenger en meg og fordi har mer erfaring. Den delen av meg mener at vi skal ta tilbake det barnet som er mistet.

Hvis dette hadde vært min drøm hadde jeg vært nysgjerrig og takknemlig og trott at nå vil en ny side av meg utvikle seg og vokse.

gunilla

Deler Gunillas oppfatning her.

RITA