Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Det var i mitt barndomshjem. Mange mennesker, mine foreldre, min bror.

Jeg holdt på å legge noen (barn?) sammen med min bestemor, vi sang for dem.
Min bestemor sang forresten alltid. Hun hadde en flott sangstemme, jeg synger som en kråke..
Plutselig er der en snerrende tiger utenfor vinduet. Vi er trygge inne, så vi bare observerer den.

Like etter kommer noen løpende og forteller at det har hendt en ulykke.
En liten jente har blitt angrepet av en ulv. Ulven har rukket å slite noen biter av jenta før broren hennes fikk jaget den bort. Ulven hadde også lenket jenta til bakken før den løp av gårde.
Vi må hjelpe til!
Min far og jeg løper av gårde, men min bror har heldigvis kommet frem før oss.
Han har måttet fjerne en del av jentas arm for å få henne løs, men det ser ut som hun kommer til å klare seg.
Jeg løfter henne opp og vi blir enig om at jeg skal følge henne i ambulansen til sykehuset.

Oppi alt dette er min far og jeg bekymret for at noen skal skyte dyrene.
Dyrene gjør jo bare det de må, og tigerern varslet jo.

Noen som vil prøve å tolke??
Er den lille jenta meg?
I så fall vil jeg gjerne se henne hel igjen (og hvordan i all verden får jeg det til?)..

Náste
GjenopprettetMedlem
Jeg kan ikke tolke den for deg, men jeg kan vise deg en metode hvor du kan snakke med symbolene selv og finne ut hva de egentlig gjør i drømmen.

Min erfaring med slike drømmer er at alt som skjer, somregel, er til hjelp. Og offeret er somregel ikke et offer likevel. Dette er ting som kommer frem når du tolker drømmen ut fra symbolenes perspektiv istedet for ditt eget. Det gir en ny dimensjon til drømmearbeidet, og det helt uten å trenge kunnskap om symboler.

Ofte blir drømmer fremstilt som vonde eller ukomfortable rett og slett fordi de jobber med et tema vi synes er ukomfortabelt. Drømmen kommer somregel som en hjelp for oss slik at vi kan bearbeide temaet. Men vi må få kontakt med symbolenes perspektiv og se drømmen fra deres perspektiv for å oppleve dette. På www.dreamyoga.com kan du gå inn på "sample session" og prøve metoden gratis, step by step.

Dream Yoga går ut på at du velger deg ut 1-3 symboler som du intervjuer. Jenta og ulven er jo svært tydelige symboler som kanskje kan være bra å få en dypere kontakt med. Det du sitter igjen med er en sterk og dyp kontakt med det drømmen formidler til deg og hvordan den hjelper deg videre i evolusjonen.

Det hadde vært veldig artig å sammenligne tradisjonell symboltolkning med Dream Yoga og se hvor likhetstrekkene er og forskjellene. Jeg mener Dream Yoga gir en helt ny dimensjon til drømmearbeidet.