Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har jobbet lenge med Dream Yoga,
www.dreamyoga.com, og opplever at det gir en helt ny dimensjon til drømmearbeidet.
Jeg vet det er mange flinke drømmetolkere her, og jeg lurer på om vi kan sammenligne og se på hvordan en drøm både kan tolkes med symboler og med Dream Yoga.
Så jeg legger inn en drøm jeg har jobbet mye med i dream yoga, og som jeg håper noen, håper mest på Rita som kan det meste om drømmer, men også hvem som helst, vil tolke:
Drømte jeg rev opp badegulvet. Det var veldig enkelt og det så fint ut under. Forskjellige nyanser av brunt. Men det var også store hull med vann i. Jeg undersøkte ett hull og ble litt redd for elektrisiteten. Et annet hull hadde flunkende nye rør med trykksensor montert. De var helt nye og skinnende. Det var også en gammel kassettspiller der som sto på record, men på pause. Den var forbundet til en slags teknologi. Et annet hull gikk helt ned til naboen, og jeg var litt redd han kunne se meg.
GjenopprettetMedlem
Can Dream Yoga help you?
Take our simple interactive test and see!
jeg har tatt den testen og gjett hva var resultatet?
Dream Yoga can help you. If you learn the method and practice the approach in your own life for six months, come back here and re-take this test. Save these scores and compare them. You should find that you have improved in most of these areas.
Det tvilte jeg ikke på !!!
svarte flere ganger med forskjellige svar alternativer , helt tilfeldig ,det samme hele tiden .
Jeg synes det er noe tull!
GjenopprettetMedlem
"dimi":
Can Dream Yoga help you?
Take our simple interactive test and see!
jeg har tatt den testen og gjett hva var resultatet?
Dream Yoga can help you. If you learn the method and practice the approach in your own life for six months, come back here and re-take this test. Save these scores and compare them. You should find that you have improved in most of these areas.
Det tvilte jeg ikke på !!!
svarte flere ganger med forskjellige svar alternativer , helt tilfeldig ,det samme hele tiden .
Jeg synes det er noe tull!
Hahaha, men du prøvde ikke metoden!? så hvordan kan du vite??? Brukte du virkelig tiden på å gjøre den dumme testen flere ganger altså?
Det er en jævlig tacky side, og markedsføringen er forferdelig amerikansk. Men prøv metoden! Ikke la deg lure av innpakningen

GjenopprettetMedlem
Hei Sadhuman
Badegulvet i drømmen kan være underbevisstheten
eller åpningen til åndenes verden
og naboen er også inkludert,det er aldri tilfeldig hvem en får-har som nabo.
Ditt arbeid med dream yoga fører deg nærmere i kontakt med den usynlige verden,og mange lag avskrelles,etterhvert som en går dypere i dialog med
denne dimensjonen.
Elektrisiteten du er litt redd for,kan være kraften og energien i den åndelige verden,altså deg selv.
Kasett spilleren er et lagringsmedium,akkurat som oss,og når den står på pause
kan det være et symbol på fortidens klamren etter å forstå alt,og prøve for hardt.
Uten den,fungerer du faktisk optimalt.
Som med alskens notater en har gjort seg med tiden
de kan en leve uten,og oppdage at allikevel
er visdommen lagret og blomstrer videre.
gode drømmer kommer alltid på din vei.
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":
Hei Sadhuman
Badegulvet i drømmen kan være underbevisstheten
eller åpningen til åndenes verden
og naboen er også inkludert,det er aldri tilfeldig hvem en får-har som nabo.
Ditt arbeid med dream yoga fører deg nærmere i kontakt med den usynlige verden,og mange lag avskrelles,etterhvert som en går dypere i dialog med
denne dimensjonen.
Elektrisiteten du er litt redd for,kan være kraften og energien i den åndelige verden,altså deg selv.
Kasett spilleren er et lagringsmedium,akkurat som oss,og når den står på pause
kan det være et symbol på fortidens klamren etter å forstå alt,og prøve for hardt.
Uten den,fungerer du faktisk optimalt.
Som med alskens notater en har gjort seg med tiden
de kan en leve uten,og oppdage at allikevel
er visdommen lagret og blomstrer videre.
gode drømmer kommer alltid på din vei.
Vakkert... Tusen takk Teleterkji!!!
GjenopprettetMedlem
Hei Sandman
Jeg kan veldig lite om Dream Yoga, men er hvis det er til hjelp for deg eller andre - så hvorfor ikke bruke det som hjelpemiddel. Det er jo det drømmepsykologi handler om - at man hjelper til forståelse.
Jeg skal tolke drømmen, men gi meg tilbakemelding om det er langt unna det du har funnet ut gjennom dream yogaen - det hadde vært veldig interessant :D
Drømmen din starter på badet og badet er blant annet stedet for vår symbolske rengjøring. Er det rent og ferdig til å ta i mot deg? Eller er det forfallent, mørk og skittent? På det symbolske plan snakker vi om renselse og om å renvaske oss for "synd". I drømmen kan et slikt bad representere en ny fødsel.
Når vi drømmer om hus så representerer veggene, taket og gulvene noe. De indre veggene handler om grensen mot verden, den indre delen av huset er din indre prosess, den ytre er mer fasaden mot verden. Gulvet er det vi trår på og må ha for skille mellom etasjene. For meg så representerer gulvet grensen mot det ubevisste mørke. Du drømte at du rev opp badegulvet. Du skaper en åpning mot ditt ubevisste mørke --> du åpner for underbevisstheten og det åndelige.
Det var veldig enkelt og det så fint ut under. Forskjellige nyanser av brunt, og de brune fargene handler om jordkraften og soliditeten (rotchakraet). Men det var også store hull med vann i der også sier du og vann knyttes til følelsene og harachakraet og det oransje, det er knyttet til væskene i kroppen - knyttes til følelsene og da de instiktive - da også livskraften --> ny fødsel inn i det ubevisste, det udefinerterte -->det flytende og formløse og til renselse.
Her var det mye. Det handler om jordkraft og jording (rotchakra), følelser og harachakraet. Med vannet altså en ny fødsel og renselse og mot det ubevisste. Du befinner deg på badet--> renselse og ny fødsel. River opp gulvet --> åpning mot det ubevisste også ny fødsel. Ser du hvor jeg vil hen??
Du undersøkte et hull og ble litt redd for elektrisiteten. Elektrisitet representerer som tele sier – kraften og energien i deg selv --> åpning mot det åndelige og det skremmer deg litt. Det er flere huller der og hull er en åpning mot noe og representerer da som en åpning inn mot dette ubevisste mørke/underbevisstheten. Det er en trykksensor der noe som også kan virke skremmende fordi hvis du kommer borti den så vil denne ”prosessen” --> fødselen --> mot det ubevisste (ditt underbevisste) og det åndelige starte/gå fortere.
Kassettspilleren sto på opptak – (det kan handle om overvåkelse) – men nå stod den på pause. Kasettspilleren er jo en "gammel" teknologi. Teknologien handler om automatikk, det robotaktige, vanene og struktruen vi har. Det kan handle om det som Tele sier at i og med at den var satt på pause så kan det handle om at du kanskje skal ta deg den pausen. Spesielt i og med at den var forbundet til en slags teknologi som du sier, så kan det virke på meg at det kan handle om å rive ned gammel struktur og robotaktige mønstre. Du trenger en pause for å få det til.
Et annet hull gikk helt ned til naboen og du var litt redd for at han kunne se deg - hvorfor var du det? Har du noe å skjule? Kanskje du har gjemt deg lenge nok? Kanskje du skal åpne opp så naboen og alle andre kan se at du er i ferd med å ta et dypdykk inn i ditt ubevisste og inn i det åndelige?
Nå det var min tolkning fort og "gæli" - håper det ikke høres helt rart ut og at det var interessant.
Lykke til med Dream Yogaen og gi meg tilbakemelding om vi er langt fra hverandre
RITA
GjenopprettetMedlem
Tusen takk Rita! Spot on!
Det er veldig artig å se at selv denne drømmen, som jeg drømte for nesten et halvt år siden, er like aktuell i dag. Jeg jobber fortsatt med tematikken. Ihvertfall noe av det som viser seg i drømmen.
Det er veldig artig å se at det kommer så mye ut av en enkel drøm. Så mye informasjon og veiledning at den fortsatt er aktuell, selv et halvt år etterpå!
Det er et helt univers av interaksjon, veiledning, åpninger, helbredelse, sjelskontakt, nivåer og dimensjoner i hver eneste drøm. Det er et så stort spekter av informasjon i hver eneste drøm vi har om natten at bare det å tenke på det kjennes uutholdelig. Jeg kan sikkert jobbe med denne ene drømmen i flere år og fortsatt få veilednng og nye overraskende vinklinger som bringer meg videre.
Så jeg mener at å sette forskjellige drømmearbeidsmetoder opp mot hverandre ikke handler om å finne ut hvem som er mest "riktig" eller ikke. Men heller å få flere perspektiver å jobbe ut i fra.
Gi meg litt tid så skal jeg komme tilbake med hva jeg fikk ut a dream yogaen på denne drømmen og så kan vi se hvordan de forskjellige perspektivene passer sammen. Jeg gleder meg til å se mer på det! Men har ikke tid akkurat nå...
Tusen takk Rita og Teleterkji for supre tolkninger og innspill!
GjenopprettetMedlem
Hei sandman
Jeg er helt enig med deg i at det er dumt å sette ting opp mot hverandre - de skaper som du sier "perspektiver".
Drømmeverden er en spennende verden og symbolverden likeså.
Gleder meg til å høre om de forskjellige perspektivene i de forskjellige måtene å arbeide med drømmer på
RITA
GjenopprettetMedlem
Jeg har gjort Dream Yoga på 2 symboler i denne drømmen. De nye rørene og selve gulvet.
Det er artig at du nevner gulv og vegger og tak og slikt, Rita. Det er veldig interessant å gjøre Dream Yoga på gulv, vegger, rom, områder, eller slike ting som vi ikke vanligvis ser på som mulige å kommunisere med(med mindre man er sjaman eller noe lignende, kanskje?

), og som ofte oppfattes veldig abstrakt. Men det er faktisk mye lettere å få kontakt med det bakenforliggende i drømmen når man kommuniserer med disse ”mindre” åpenlyse elementene. Og jeg blir stadig lykkelig overrasket over hva de kan lære meg.
Her er først et sammendrag av det ”de nye rørene” fortalte meg, og så kommer gulvet neste gang:
"Hvis han kom til et bad med denne kvaliteten ville han aldri frykte noen ting lenger. Hans liv ville endre seg fullstendig. Han ville oppdaget at han tror han ikke er verdig. Dette er grunnen til at det ikke skjer det han ønsker. Han skaper det slik fordi han tror han ikke er verdig. Jeg representerer hans nye bevissthet, hans tillit til livet og at han har noe verdifullt å bidra med. Jeg representerer hans nye tilstedeværelse.
Det jeg kan hjelpe han med er å stråle mer, uttrykke hans indre kvaliteter og være stolt av seg selv. Ved å være meg i hverdagen får han kontakt med den høyeste kvaliteten i seg selv og han anerkjenner det som sin egen. Han får evne til å stå trygt i sin selvverd.
Han har nytte av å være meg når han trenger selvtillit. Når han kjenner han tviler på seg selv. Slik som nå, i de forandringene han gjennomgår nå. Han kan fokusere på meg hver gang han oppdager at han trykker seg selv ned.
Han har gjort store forandringer og åpnet seg opp til en ny bevissthet. Jeg er her for å hjelpe han å integrere det."
Rita, du snakket jo mye om ”ny fødsel”, og dette er jo nøyaktig hva ”de nye rørene” forteller meg og hjelper meg med. Og du nevnte at jeg kanskje har ”gjemt meg lenge nok”, dette er også på agendaen til rørene. Og det du nevner med kassettspilleren, at det er et tegn på at jeg skal ta det med ro, har vært en naturlig konsekvens av den prosessen jeg begynte på da drømmen kom.
Som jeg sa i forrige innlegg er denne drømmen fortsatt aktuell. Jeg holder fortsatt på med å integrere de forandringene som skjedde i den perioden drømmen kom. Og rørene er til stor hjelp for å løfte meg ut av det gamle og inn i det nye. Hver gang jeg tuner inn på rørene løftes denne ”nye” kvaliteten frem i meg og all frykt og motstand for fremtiden forsvinner.
Det er ett år siden denne drømmen, og fortsatt gir den meg uvurderlig veiledning og hjelp. Kanskje spesielt artig er det at akkurat i dag har jeg jobbet badet og begynt å gjøre det klart til visning.
PS: overskriften på denne tråden tilhører en drøm jeg bestemte meg for å ikke bruke likevel...