Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
jeg har lagt merke til en form for ukuelig arroganse i menneskesinnet.
Arrogansen går ut på at man mer eller mindre kan velge hva som skjer ut ifra hvordan man ser på det, sånn som:

"Se! elva er forurenset, vi må rense den"

Det arrogante: "Forurenset, hvorfor bruker du slike ord, du må være mer positiv"

Til det arrogante: "Slutt opp a!"

En annen ting er angående statements som er ment for å rent kommentere naturlige bevegelser i naturen.
sånn som: "Den hvite post-europeiske rastløse rase har drept, utnytta, undertrykkt, forurenset, ødelagt i århundrer uten at vi har funnet ro noen av oss"

Det Arrogante: "Jeg syns ikke det er slik! Jeg mener noe annet! Tenk positivt!

Det levende, voksende sinnet kan si en ting uten å dømme, bare for å kartlegge situasjonen. Sannheten må fram, ikke for å lynsje men for å rydde opp. Vi må SE dritten før vi kan vaske den vekk. Problemet i dagens verdenssamfunn er at DRITT, MØKK, LORT, og SKIT blir kalt FINT, FLOTT, VAKKERT og BRA! dette er jo selvbedrag. Vis meg skiten så jeg kan vaske opp.
GjenopprettetMedlem
"Sjokopelli":

jeg har lagt merke til en form for ukuelig arroganse i menneskesinnet.
Arrogansen går ut på at man mer eller mindre kan velge hva som skjer ut ifra hvordan man ser på det, sånn som:

"Se! elva er forurenset, vi må rense den"

Det arrogante: "Forurenset, hvorfor bruker du slike ord, du må være mer positiv"

Til det arrogante: "Slutt opp a!"

En annen ting er angående statements som er ment for å rent kommentere naturlige bevegelser i naturen.
sånn som: "Den hvite post-europeiske rastløse rase har drept, utnytta, undertrykkt, forurenset, ødelagt i århundrer uten at vi har funnet ro noen av oss"

Det Arrogante: "Jeg syns ikke det er slik! Jeg mener noe annet! Tenk positivt!

Det levende, voksende sinnet kan si en ting uten å dømme, bare for å kartlegge situasjonen. Sannheten må fram, ikke for å lynsje men for å rydde opp. Vi må SE dritten før vi kan vaske den vekk. Problemet i dagens verdenssamfunn er at DRITT, MØKK, LORT, og SKIT blir kalt FINT, FLOTT, VAKKERT og BRA! dette er jo selvbedrag. Vis meg skiten så jeg kan vaske opp. 

Interessant. Det jeg har framhevet i ditt innlegg synes jeg er en meget treffende beskrivelse av store deler av det som kalles New Age. Og jeg for min del har prøvd en del ganger å vaske opp, her i dette forumet, når det reklameres og misjoneres alt for sterkt for kommersielle glansbildeselgere av så mange slags.
GjenopprettetMedlem
En mann var tørst i en mørk hule. Han fant en kopp med vann og drakk. Det var godt og han var glad. Neste dag var det lys i hulen og han så at han hadde drukket av en hodeskalle med mark og kjøttrester inni. Han kastet opp. Og lærte at alt er i sinnet. Et steg nærmere oppvåkning.

Gammelt jungelordtak!  :-X
GjenopprettetMedlem
Ja sjokopelli bland endel är det sånn ja... och jag blir också lite trött på det.
Jag möter också det där ibland.

MEN jag tycker det finns ett mycket större problem i det stora samhället/samfunnet och det är alla negativa människor;
"Det är ingen idéeeeeee... allt ät så tuuuuuuungt... men vad vaaaaaaar det jag saaaaa, nu blir det så igeen... Onte kan väl jaaaaaaaag... det är ingen idéeeeeeee..."

DET tror jag är farligare faktiskt.
For de där naiva arroganta flum-nissarna är inte lika många som de traditionella pessimistiska neggo-nissarna

Jag vill ockse SE, så jag kan göra något.....
....men de som tjatar och tjatar och tjatar om hur dåligt all allt är - det är faktisk vår stora utmaning!
GjenopprettetMedlem
Pessisme blir raskt en selvoppfyllende profeti og unnskyldning for å ikke gjøre noe.
Anonymous
Spørsmålet er egentlig ikke negativitet eller positivitet. Det handler om å forholde seg til deg som er, gjør det ikke?
Jeg tror ikke man er hverken tjent med å overdrevent positivisere ting men det betyr ikke at det jeg snakker om er av negativ natur, så lenge jeg holder munn så er objektet av nøytral natur.

Den positive innstillingen er noe annet, den føler jeg at jeg er tjent med for det indikerer for meg et slags "ja" til det som er og en aksept for tingenes tilstand. F.eks: hvis jeg har et sår : "Ja, jeg har et sår, fint da lar jeg det leges, bra" Dette er en innstilling som tillater. Hvis jeg hadde kalt såret ett ekstra chakra og en herlig opplyst passasje inn i den nye tids kjærlighet så hadde jeg klint en historie oppå det aktuelle.

Be real, that's it.
GjenopprettetMedlem
Har nettopp sett noe ved meg selv som var godt bortgjemt og fått mye healing. det er forvandlende og rører
ved alle sider ved meg selv og hvordan jeg forholder meg til omverdenen. det var en illusjon som sprakk
og jeg ser tydelig nå.  jeg hadde innsikt, innså realiteten samtidig som jeg så store muligheter, og det var også
slik jeg tok det skrittet og valgte å gå inn i det.

Men den positive innstillingen er en helt annen nå etter denne healingen. Perspektivet er bedre rotfestet. Samtidig som
jeg har kjent ordentlig på såret, kjenner på en verdsettelse og en glede over livet som er føles ekte.

Med dette mener jeg at, når vi healer kommer det positive av seg selv, samtidig som det også kan komme et alvor
og en ansvarsfølelse som er viktig.
Vi kan ofte "prøve" å være positive, uten å nødvendigvis være det.
Anonymous
Takk for at du delte, det var hyggelig :)