Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Det er ikke vanlig at kollektive beslutningsprosesser rører meg til tårene.

Men i løpet av den siste uken har jeg fått en klump i halsen hver gang jeg hørte positive valgnyheter om Obama. Og de siste par tre dagene har tårene presset på. Det er såvidt de ikke ruller ned. Dette er stort for meg at USA får sin første president med afrikansk bakgrunn.

Overrasket er jeg ikke. Jeg var sikker på at valgdeltagelsen ville bli usedvanlig høyt og at han ville vinne. Derfor så jeg ikke engang spesielt mye på nyhetene som jeg ellers kan finne på ved valgtider. Er du synsk, spurte sjefen min da jeg kom med mine prognoser. Det trengs ikke synskhet i denne sammenhengen. Den kollektive suggestiviteten i denne valgprosessen er sååå stor, i mine øyne.

Jeg er dypt berørt. Og føler det angår meg, oss alle.
GjenopprettetMedlem
Det er i allefall interessant.
Er det mannen,politikaren,draumen eller bakgrunnen hans folk stemmer på?
Politisk svart,men i hjarta multietnisk.
Dette trur eg appellerer til forskjellige amerikanarar i dag.
Og det at han virker "mentalt sunn og heil."
Uansett,har han ein stor jobb med mange fallgruver framfor seg.

Ellers reagerer eg litt på ordet kollektiv suggestivitet,men det treng vel ikkje alltid vere negativt,kanskje??
Kanskje kan ein heller sjå det som kollektiv bevissthet?
SEO Crawler
Jeg deler dine synspunkter.

Det er selvsagt stort med en farget president.
Sett fra det synspunktet ville det aller beste vært en sort, lesbisk kvinne.

Det som likevel er viktigere enn farge, tross alt, er at mannen synes å være "virkelig frisk", sjelelig sunn rett og slett.
Og å ha et strålende sinn samt et godt hjerte. En slik kombinasjon er dessverre sjelden i politiske maktposisjoner       

(det verste og mest sørgelige tilfellet pr idag er nok italienske Berlusconi, men mange følger tett etter i udugelighetsvalsen)

Hva om verdens største stormakt viser seg å ha fått en leder som holder standard som statsmann ala Mandela?

Vi får håpe på det. Det er definitivt viktig i helingen av verden

:eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
Så la oss alle håpe at Obama er den vi har ventet på.
Det hadde vært fantastisk.

Kanskje dette er starten på en bedre verden?

Så flott det ville vært.

Og jeg er også rørt.
GjenopprettetMedlem
A politician is always a politician.

I hope you are aware that the democrates in the states are more rightwing than all rightwing parties in Europe.

Peace and love to everybody interested in politics.
GjenopprettetMedlem
Invisible miracles are always around. Be a bit positive! :wub:
GjenopprettetMedlem
Positive about an election in the states?

Have done that, have seen that.

Sorry, politics is not for me anymore in my soul travelling world.

Peace and love to you FT.
GjenopprettetMedlem
You never know,maybe this still does something positive for The States?
But its a hard job. Its a lot of afraid and sceptic people over there.

peace and love to America too.
GjenopprettetMedlem
"Vakker Forvandling":

Sorry, politics is not for me anymore in my soul travelling world.

A shaman should care as much for the surrounding as for himself.
GjenopprettetMedlem
"Vakker Forvandling":

A politician is always a politician.

I hope you are aware that the democrates in the states are more rightwing than all rightwing parties in Europe.

Peace and love to everybody interested in politics.
A politician is always a politician as you say, lets hope Obama is of the good kind....cause they do exist you know :)
Cynism just creates despair, if as many as possible can hope for a better tomorrow that might just create some possitive change in the world :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Jeg er glad for at Obama vant valget. Ja jeg er også rørt. Det er noe godt med den mannen. Han er som et friskt pust, og ser ut til å ha både hjerne og hjerte på rett plass. Jeg håper og tror han kan skape noen gode ringvirkninger ialle fall. Jeg er åpen for mirakler. Det ligger i tiden. :-)
GjenopprettetMedlem
Jeg får helt frysninger når jeg tenker på Martin Luther King jr sin Tale: "I have a dream...."  Kanskje ser han dette fra andre sida og fryder seg!

Mvh Stridshjelp
SEO Crawler
"Stridshjelp":

Jeg får helt frysninger når jeg tenker på Martin Luther King jr sin Tale: "I have a dream...."  Kanskje ser han dette fra andre sida og fryder seg!

Mvh Stridshjelp

Denne 1-minutts talesnutten er så ladet og kraftfull at jeg får frysninger hver gang

http://www.youtube.com/watch?v=o0FiCxZKuv8
GjenopprettetMedlem
Jeg har gråtet en skvett ja....dette berører meg sterkt!  :wub:
AdsBot [Google]
Alle gode tanker til Obama.. at han får gjennomført sine drømmer.. klarer å røske opp i korrupsjonen og makteliten..
- ikke minst for alle dem som setter sitt håp til ham..

(jada, jeg har sett filmen Zeitgeist Addendum..  8) )
GjenopprettetMedlem
Har en virkelig god feeling på den mannen, han viser at han forstår håpet og kjærligheten og har vett i hue. Tror nok ikke USA kunne fått en mer passende mann en han akkurat nå. Jeg ønsker han og alle mine brødre og søstre der en god CHANGE! i en bedre retning. Jeg har også felt lettelses- og gledestårer for Obama i dag.

Men det kuttet......av Matin Luther King Torstein :P fikk hver celle i kroppen til å synge. Maken til fullkommenhet! Han lever ennå!!  :wub:

Her er et kutt til en til som beveger sterkt hos meg, sjekk hvordan kraften fyller henne fra der hun strekker hendene ut mot folk. Dessuten følger et klipp fra nettopp Kings begravelse hvor hun holder en tale:
http://www.youtube.com/watch?v=TmR1YvfIGng
GjenopprettetMedlem
Takk for mange svar som ga gjenklang.

KviteUlv - denne sangen har jeg sunget mange ganger (uten at noen har villet legge dette ut på youtube)

Nå har den første følelsesbølgen lagt seg - ermene brettes opp, and we have got work to do. Blant annet for den svarte lesbiske kvinnen sine vilkår. Jeg har møtt henne i litteraturen og just nu i svaret til Torstein ... Har på følelsen det er i Skandinavia hun vil kunne blomstre først, pussig nok ;)
GjenopprettetMedlem
Måtte vi alle få blomstre!  :wub: kvitkledde eller sortkledde i den legning de måtte være :w00t: Selv er jeg en Rainbowlesbe ;)

I disse dager begynner vist nok hva Mayakalenderen kaller for den 6.dag. Vi forlater nå den 5. Den skal i følge dem ha vært en tid hvor de som har drevet med maktovergrep og manipulasjon skulle miste sitt grep. Samt at folk skulle slippes fri fra sine "fengsel".
Og sannheter skulle fram i lyset. 5. natt har for mange vært en prøvelsenes tid.

Den 6. handler om blomstring.......du begynner kanskje å kjenne lukten allerede du Sandel? Det gjør jeg også  :beer: (cappuchino)
GjenopprettetMedlem
Spennende  :wub: Jeg er optimistisk. Har aldri vært noe glad for sånn det ble. Med et pengestyrt samfunn med en maktelite på toppen som tar alt på bekostning av ekte verdier. Men når det har blitt sånn det har blitt, er jeg jammen glad for at det finnes innsiktsfulle mennesker som engasjerer seg i politikk. Hvordan skulle det gått ellers?
Resultatet av dette valget føles begynnelsen på noen store positive forandringer. Det tar tid å forandre, men en person i en slik posisjon kan også ha mye innflytelse på folks holdninger. Bare det at en svart mann får akkurat den posisjonen kan ha store ringvirkninger verden over.
Så er det selvfølgelig ikke bare det. Han er sympatisk.
Dette føles som en slags milepel. Begynnelsen på noe stort. Jeg er glad  :wub: Verden er spennende for tiden.
GjenopprettetMedlem
How long will Obama live?

There are many rightwing extremists who would like to see him out of the whitehouse.

Peace and love
AdsBot [Google]
Akkurat nå fikk jeg en mail som passer inn i denne tråden, som en avskjed til Bush  :)
Komponist Nikolai Winge skriver:
For litt siden blev jeg ferdig med en komposisjon. Den kalte jeg for "Bushsssnake".
Det er George Bush sin 9\11 tale, den han holdt rett etter at twin towers falt.
Denne talen har jeg orkestrert ut i et slags symfonisk hørespill.
Et abstrakt verk som både kan være pro og con Bush, slik jeg opplever det.
Men dette kommer ann på lytteren selvfølgelig.

Du kan lytte til verket på min Myspace side hvis du vil, det varer i ca 12 min.

http://www.myspace.com/psychosonics
GjenopprettetMedlem
Helt middelaldersk
Da de europeiske statene ble dannet i middelalderen, spilte følelser en viktig rolle. Kanskje stammer vårt følelsesmessige ideal fra den tiden.
Høvisk ideal
På 1200-tallet begynte Europas stater så smått å bli dannet. Med det oppstod et spesifikt følelsesmessig ideal.
- Ro og beherskelse var et tegn på høvisk atferd i hoffene, og det var slik statsmannen skulle være, sier Marlen Strand Ferrer.

Les mer: http://www.forskning.no/artikler/2009/januar/208424

Barbara L Fredrickson on - Positive Emotions
http://www.youtube.com/watch?v=Ds_9Df6dK7c

Måtte vi berøres positivt leeenge... :)

Velkommen, Obama
Barack Obama vil bruke milliarder på investeringer i fornybar energi. Men utfasingen av fossilbasert produksjon kan la vente på seg, tror CICERO-forsker Tora Skodvin.

Les mer: http://www.cicero.uio.no/webnews/index.aspx?id=11082
AdsBot [Google]
Noen som har sett denne:

http://www.youtube.com/watch?v=eAaQNACwaLw
GjenopprettetMedlem
"Liljee":
Noen som har sett denne:

http://www.youtube.com/watch?v=eAaQNACwaLw

NEI. Og ikke har jeg tenkt å gjøre det heller PUNKTUM
AdsBot [Google]
"NNy":

NEI. Og ikke har jeg tenkt å gjøre det heller PUNKTUM