Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
SEO Crawler
Et søk eller to på nettet, er nok til å overbevise meg om at "religiøse greier" er opium og verre for folket.
så mye merkelig, guruer, fiksemetoder (fikser alt), for ikke å snakke om fiskemetoder.

blekka "AN" (alternativt nettverk) som er nokså enerådende her i landet, bortsett fra mindre kopier, er også et merkelig organ, med sine glossy bilder og overflatiske selvhjelpsprosjekter.

de har rett, i mine øyne, skeptikerne.  "selvutviklingsfolk" er ofte  selvopptatte og navlebeskuende. man jobber og jobber på seg selv, men selvfølgelig skjer lite eller ingenting, fordi man sitter og venter på å høste gevinsten.

og bitterheten: "her har jeg jobbet med meg selv i 25 år...."

det funker ikke.

ego kan man ikke fungere uten, det følger med kropp og identitet

men det "spirituelle egoet", som "jobber med seg selv"… turboveien inn i narscisissmen...

selvfølgelig kjenner jeg til dette fra eget bryst, hvor ellers finner en all faenskapet og alt det vakre i universet.

Hva er løsningen på alt dette?  I hvert fall er det verd å finne en maktforskyvning fra det flyvende, egosultne new-age spøkelset og mot mer dualitetsfrie innsikter.

Det er fint å jobbe med sine ”ting”, og forsøke å harmonisere kropp og sinn….men derifra til en hel subkultur av nye fiksemetoder, kurs og salige greier…en kjenner det i tarmene, det er substansløst. Men gode ting finnes og. Det er ikke ”så enkelt”..

Kort sagt:

Hungry ghosts.  Vi er en kultur av sultne spøkelser, enten vi vil ha penger, sex, mat, eiendeler, eller åndelige opplevelser og evner.

Målet må vel være å ”gjøre mindre og mindre, til ingenting til slutt blir gjort. Og når en ingenting gjør blir alt gjort” (fritt etter minne fra tao te ching)

presisering: hvor blir det av Kjææææærligheten, og ikke dette evige "forelskelse i forelsken"-prosjektet

alle omveiene......

"alle omveiene som går rundt rom"

(----dagen derpå-------)

oppdatering: ikke fornøyd med graden av aversjon her i dette innlegget...sterk "mot"-følelse... "- dette kunne du gjort bedre, gutten min" ("gutten min"...? hvem pokker sa det... :o)
GjenopprettetMedlem
Torstein - her var det mye å henge seg på .... ligger an for mange gnistrende innlegg.
Men akkurat nå sitter jeg her og er ganske "tanketom" -
Tar meg en tur borti godstolen, demper lyset og tar en prat med Far, Mor, Gud, Skaperen av alt som er .....
og kommer tilbake med kvessa klør....
kariw
SEO Crawler
tanketom?  æsj, nå blir jeg misunnelig!!! (hvordan greide du det....)

..........

obs, det skjer noe her.................

...........................................................................

..................................................................................................................................

"hello" (å gud, elvis snakker med meg...)

......................................................................................................................................

.......................................................................................................................................

ikke kom tilbake med kvessede klør, det høres jo helt skrekkinngytende ut  :shock:
elvis sier han elsker oss alle (må ha vært heldig med pillemiksen idag, han er jo helt konge...)

forøvrig ....nuvel, vått døss it mætter

......................................................................................................................................

:moreevil: :respect: :beer: :razz: :innocent2: :innocent2: :innocent2: :wub: :lol: :badgrin: :-\ :wub:
GjenopprettetMedlem
Elvis in "The Harry Potter Style" .... let's do some Magic in this zone .... :lol:
kariw