Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Min yngste på 15 år er en åpen og nysgjerring sjel som ligner på mor si i mangt og meget - et naturlig anlegg for å drømme med åpne øyne.
Men hva vil dere andre si - er Sjamansonen et sted hvor han kan vandre rundt og slikke kunnskap uten at jeg som mor plutselig får veldig mange forklaringsproblemer?
kariw
W3 [Sitesearch]
Du får ta det som en utfordring

GjenopprettetMedlem
Det høres ut som en fin alder for åndelig næring. Nå har det seg vel sånn at i den alderen tar di trommereiser og sjamanting litt kjappere enn oss som er noen år eldre. Jeg ser på nettet at fjortisheksene produserer imponerende nettsider.
Men det er ikke på nettet det foregår, det er i skogen. Sjamanarven har gått gjennom slektsleddene i all tid, så da er det nok hans tur til å få opplæring.
GjenopprettetMedlem
Jeg har en datter på 14 og ser ingen problemer ved at hun er her inne og leser. Får nok heller ingen forklaringsproblemer, hun vet hva jeg driver med og er interessert i alt som har med det alternative å gjøre.
På enkelte felt er hun flinkere enn meg. Og når det gjelder tarot, er hun rå! Selv om hun "bare" er 14. Det er som Craftwolf sier, ungdommen i dag tar sånne ting mye fortere enn oss "fossilene"

GjenopprettetMedlem
"kariw":
Min yngste på 15 år er en åpen og nysgjerring sjel som ligner på mor si i mangt og meget - et naturlig anlegg for å drømme med åpne øyne.
Men hva vil dere andre si - er Sjamansonen et sted hvor han kan vandre rundt og slikke kunnskap uten at jeg som mor plutselig får veldig mange forklaringsproblemer?
kariw
Hvorfor ikke...
Og med en mor som er åpen for sjamanisme vil han kunne få di forklaringer han trenger underveis...
Dette er en stor fordel
Tina
GjenopprettetMedlem
Jeg tror neppe du klarer å holde 15-åringen din unna påvirkning og informasjon fra samfunnet som er mer skremmende enn sjamansonen. Her kan jo alle spørre direkte om det de lurer på og det er jo en ærlig sak. På sjamansonen legger vel brukerne vekt på nettopp ærlighet.
GjenopprettetMedlem
Jeg vil våge påstanden at det er en gave å få delta i våre barns personlighetsutvikling, samtidig som de lærer oss å kjenne.
Når forklaringsproblemer melder seg er sonen en utmerket støttespiller, tenker dette er "vinn vinn" situasjoner for alle parter.
What lies behind ourselves and what lies ahead of ourselves are small matters compared to what lies within ourselves. (Ralph Waldo Emerson) GjenopprettetMedlem
Jeg har nå nylig fortalt datteren min om både gamle og nyoppdagede evner.
Nå er hun 16 år, har selv hatt opplevelser som liten, men det husker hun ikke selv.
Jeg har bevisst ventet med å snakke eller fortelle henne dette.
Noe har jeg sagt opp gjennom, som en liten pekepinn, men jeg ville vente til jeg følte
hun var moden for det. At hun ikke ville ta dette som spiritisme og slike ting.
Jeg fikk veldig god respons av henne tilbake. Hun ble vel ikke så overrasket egentlig,
å viste interesse for dette. Men som hun sa, hun er ikke moden for dette ennå.
Å det respekterer jeg. Men nå står jeg litt friere til å snakke om ting, å samtidig
minne henne på den måte, at hun vertfall har noen å henvende seg til,
når hun føler tiden er moden.
GjenopprettetMedlem
La dem lese sidene,de finner fort ut om det er noe for dem eller ikke.Det er bedre å være åpen en at de skal få høre det ad omveier,da begynner de å lure på hvorfor du har holdt det hemmelig,det kan fort missforstås.

Anonymous
Kjære barn, du e framtida førr mæ,
ailt du trur på skal veks ilag me dæ
du e sannhet og sang...sjølve livet...
Åge Aleksandersen "Eldorado".
Kunne ikkje dy mæ, den e bare så nydelig (og trist).

WiseNut [Bot]
Ja, sjamansonen passer for en 15-åring. Helt klart.
AdsBot [Google]
Jeg har nå tro på at barn ikke tar skade av å få innføring i sjamanismen jeg da. Jeg håper at det skal bli en naturlig del av min datters oppvekst, og tar henne med der hun kan leke sammen med meg. Selv skulle jeg ønske at jeg oppdaget dette tidligere i livet, særlig da jeg var i tenårene med all turbulensen det medførte... Nå er det jo mulighet for at innen hun kommer dit, kan hun ha det langt opp i halsen da

GjenopprettetMedlem
Man må ta utfordringen

GjenopprettetMedlem
Selv skulle jeg ønske at jeg oppdaget dette tidligere i livet, særlig da jeg var i tenårene med all turbulensen det medførte...
Er tildels enig med deg Liljee, til tidligere man begynner på eller finner "veien",
jo mindere laster har vi å tømme i fra ryggsekken. Det blir liksom lettere en når den er full..
Men ting kommer ikke til oss før vi er klare til å ta imot, så det er mye vi skulle ha ønsket å begynnt med..
"Hjemmeleksen" må egentlig vært gjort på forhånd før vi åpner opp for det nye...
Samin

GjenopprettetMedlem
Sitat fra Samin;
Men ting kommer ikke til oss før vi er klare til å ta imot
Men for noen ( den store massen) kommer det visst aldri... ? Jeg undrer meg hvorfor....
Stenger de av den delen av seg...? Av frykt for det ukjente...? ( Kom visst litt på kanten av den opprinnelige tråden her...)
GjenopprettetMedlem
"kariw":
Ja, det vil jeg si.. her inne på sonen er det ingen tråder som ikke tåler dagens lys

Så hvorfor bortforklare gode og aktuelle diskusjoner?
Det er værre å la de sitte å se dagsrevyen, der kan det bli mye å forklare...
"Sjelevenn":
Men for noen ( den store massen) kommer det visst aldri... ? Jeg undrer meg hvorfor....
Stenger de av den delen av seg...? Av frykt for det ukjente...? ( Kom visst litt på kanten av den opprinnelige tråden her...)
Ja, noen stenger av bevisst, og noen ubevisst... Med de har valgt å gå rundt slik, og slik vil de gå til de får en aha opplevelse
og ser "veien"...
Samin

GjenopprettetMedlem