Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Et nytt? magasin ; Medium  lyste imot meg.. Leser om Maya-indianernes, (fortidens første sjamaner?)
nedtelling mot dommedag-2012...
Svært fasinerende..... Kan ikke gjengi artikkelen her, men anbefaler lesning på det varmeste ...
GjenopprettetMedlem
Sitat fra artikkelen...
I følge mayaindianernes profetier kommer dommedag i 2012, og det er vår plikt å varsle…for det er ingen grunn til panikk….Det er en skatt og en alarmklokke . Det er på tide å våkne opp, sier Proff. Carl Johan Calleman, verdens fremste ekspert på mayakalenderen……..
GjenopprettetMedlem
Såvidt jeg husker er Medium det nye navnet på Alternativt Nettverk.

Kan hende jeg husker feil, men A.N. har ihvertfall skifta navn ;D
Anonymous
Vi får se om det skjer noe. Men vi ser vel at vi kanskje er inne i en avsluttende syklus og at en ny syklus vil starte snart(det kan ta flere 100 år...eller tiår...eller hva). Hopi-indianere snakker om avsluttende syklus nå. Det samme sier andre urbefolkningsgrupper. Vi er iallefall inne i en veldig spennende tid. Hvor de som følger en spirituell vei - er spirituell bevisste vil være obs på forandringer som kommer. Mens det vil være mer frustrerende å leve for dem som ikke er spirituellt bevisste osv.
Anonymous
"Inger Lise":

Såvidt jeg husker er Medium det nye navnet på Alternativt Nettverk.

Kan hende jeg husker feil, men A.N. har ihvertfall skifta navn ;D

:P Alternativ Nettverk sitt nye navn er VISJON
Medium er et helt annet blad.
GjenopprettetMedlem
Puuh..... :-X Godt det var noen som svarte..... :icon_redface:  Kjente det litt som jeg er litt for mye frampå.... :-X

Ja... Det er det de vil fram til  i artikkelen også......
som sier det er et skifte i bevisstheten...
og at solen vil bli dekket til på ubestemt tid...
uten at vi skal bli skremt av den skyld...
Anonymous
"Sjelevenn":

Puuh..... :-X Godt det var noen som svarte..... :icon_redface:  Kjente det litt som jeg er litt for mye frampå.... :-X

Ja... Det er det de vil fram til  i artikkelen også......
som sier det er et skifte i bevisstheten...
og at solen vil bli dekket til på ubestemt tid...
uten at vi skal bli skremt av den skyld...

Forandringer ang kollektiv bevissthet og sånt merker jo flere mennesker da 8) Men Mayaene snakker vel om et kvantesprang ang kollektiv bevissthet. Spennende å erfare etterhvert om det vil komme i 2012.
GjenopprettetMedlem
Jeg tror jo vi er mitt oppi det nå jeg da....ja selve prosessen. For at det plutselig skal snu om et eller annet en dato i 2012 blir vel spektakulært. Det med å fastslå datoer sies at er av det vanskeligere når det gjelder spådom ol. Derfor tror jeg, også som David sier, at dette er sykluser...eller prosesser som må gå sin gang. Det er jo massevis av mennesker som aner og jobber med dette på ulike måter i dag. Ikke bare urbefolkninger (egentlig er vi kanskje det alle sammen, innerst inne) men også andre. Blandt de som er opptatt av bevissthet- og energietiske endringer finnes et hav av ulike varianter om hva som egentlig skjer, alt fra ganske "jordnære" ting til høytsvevende "fantasi". Kanskje er det hele et "bevis" på at mye er i gang. Det at flere og flere blir opptatt av det er nok også med på å skape endring....det er jo en god ting. Jeg tror vi alle kan være med på å forme disse endringene slik at de blir mer i samsvar med hvordan vi vil og kanskje bør leve...

UlveMor
GjenopprettetMedlem
Det var nå hyggelig med litt POSITIVE dommedagsprofetier - for vi hører jo av og til mer skremmende profetier. :wub:

Har du litt mer og fortelle, sjelevenn?

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Inkaene har også profetier om denne tiden som vi er i og den vi er på vei inn i.

Inka-indianerne forteller at vi nå er i et skifte i tid og rom. De sier vi er på vei inn i det femte nivået i menneskelig bevissthet her på jorden. Som det første og det viktigste i prosessen er å gi slipp på frykten for den andre og utveksle viten. For det andre å erkjenne, at menneskelig utvikling kun kan bevege seg til neste nivå ved å skape et levende samhold med naturen. Mennesket er en del av naturen og må begynne å handle deretter.
Gjennom dette levende samarbeidet med en energibevissthet kan det neste trinn i menneskets utvikling finne sted, - en transformasjon som fremtrer i form av en person med bevissthet i femte nivå - en healer som kan heale enhver sykdom hver gang - med én enkel berøring! :eusa_pray:

For å få denne fantastiske healingevnen, må de få en innvielse som ennå ikke er blitt tilgjengelig for sjamanene. Mestersjamanene er nå på nivå fire og venter på en som skal fremtre med det femte nivås evner. Profetiene sier at når dét skjer (og det kan skje når som helst) da skal sjamanen med denne evnen lære alle andre å oppnå dette nivået for å heve bevissthetsnivået for hele menneskeheten.

Vi beveger oss mer og mer mot en tid uten fysiske, følelsesmessige og mentale problemer og mer mot en kreativ tid. Det vil si at vi beveger oss fra å være fysiske vesner til å bli rene lysvesner (vesner som utstråler lys). Inka-indianerne sier vi skal utvikle oss fra å være homo sapiens til homo lumiens. Bokstavelig talt; barn av solen.

Hvem som helst som er opptatt av det spirituelle, uansett etnisk bakgrunn eller religion, kan være med på å heve den vibrerende energien og den spirituelle bevisstheten til det femte nivå. Det første du behøver å gjøre er å innstille deg på at dette vil skje. Da er du med på å velge denne fremtiden. Det blir slutt på negative nyheter og konflikter og ulikheter vil viskes ut når hele menneskeheten innser at de i essensen er ett og samme vesen.

Det er flott med dette forumet for det er med på å høyne bevisstheten. Vi lærer nye ting av hverandre. :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Dette var helt nydelig!  :biggrin:

UlveMor
Anonymous
Takk for oppløftende opplysning :icon_biggrin: Dette virker mer troverdig nå, enn da jeg leste det for noen år siden, noe jeg tar som en positiv bekreftelse på at bevisstheten utvides og jeg/vi integrerer nye nivåer. :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
:respect: Vise ord, unge kvinne!
Fortsett med dette! :wub:
GjenopprettetMedlem
Interessang lesning :biggrin:

Her står mye av det samme, men også at også dna forandres.....

http://www.lysmenneske.no/
Anonymous
Alberto Villoldo skriver litt om de forskjellige nivåene i boken "Sjelehenting";

"De første fire nivåene i den øvre verden reprensenterer fire bevissthetsstadier i din egen natur.
På det første stadiet opplever du Gud som noe utenfor deg selv, noe de aller fleste religioner har
til felles. På det andre stadiet oppdager du at Gud er i deg via en selvransakelsesprosess. Det klassiske
spørsmålet her er "Hvem er jeg?", og senere: "Hven er det som stiller dette spørsmålet?" På det tredje
stadiet opplever du at Gud arbeider gjennom deg. På det fjerde stadiet oppdager du at Gud arbeider som
deg. Gud jobber ikke lenger gjennom deg, alt er bare Gud som arbeider, leker og ber."

Dette står i det siste kapitlet som heter "Å utvikle en ny kropp" og som handler om skjebnehenting,
der man kan reise til det femte nivået, som han sier er "verden for din tilblivelse: ditt niende chakra,
eller ånden."  Før det, er det nødvendig å rense seg fri for gammel bagasje.
Anonymous
Ja jeg tror det skjer mye. Via reiser, kreativitet og bevisstgjøring, har jeg fått ny forståelse.
Da jeg gikk på kunstskolen, husker jeg at jeg stod og lurte på hvorfor jeg hadde skapertrang.
Det bare var sånn. Jeg tenkte at hele verden var full av kunstneriske uttrykk, i form uttalige forskjellige
levende vesener.
Og mye er det som holder mennesker tilbake fra å uttrykke sin kraft fullt ut. Via regresjonsreiser og
bevisstgjøring av min fortid, fikk jeg en forståelse av hvorfor det har blitt som det har blitt.
Og ved å ha blitt fullstendig sikker på at jeg er ånd i form av et levende vesen, vet jeg at det
mye som er helt unødvendig å drasse på, og at det er mulig å frigjøre seg fra alt som hindrer
livskraften i å uttrykke seg fritt gjennom meg. Problemer og bekymringer er resultater av forstyrrende
blindveier gjennomført vrangforestillinger og hva jeg er.  Jeg skal opp!
Anonymous
Kjære Edderkopp, spis meg!  :eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
[quote="spiritmedicine"]
Inkaene har også profetier om denne tiden som vi er i og den vi er på vei inn i.

Inka-indianerne forteller at vi nå er i et skifte i tid og rom. De sier vi er på vei inn i det femte nivået i menneskelig bevissthet her på jorden. Som det første og det viktigste i prosessen er å gi slipp på frykten for den andre og utveksle viten. For det andre å erkjenne, at menneskelig utvikling kun kan bevege seg til neste nivå ved å skape et levende samhold med naturen. Mennesket er en del av naturen og må begynne å handle deretter.
Gjennom dette levende samarbeidet med en energibevissthet kan det neste trinn i menneskets utvikling finne sted, - en transformasjon som fremtrer i form av en person med bevissthet i femte nivå - en healer som kan heale enhver sykdom hver gang - med én enkel berøring! :eusa_pray:

For å få denne fantastiske healingevnen, må de få en innvielse som ennå ikke er blitt tilgjengelig for sjamanene. Mestersjamanene er nå på nivå fire og venter på en som skal fremtre med det femte nivås evner. Profetiene sier at når dét skjer (og det kan skje når som helst) da skal sjamanen med denne evnen lære alle andre å oppnå dette nivået for å heve bevissthetsnivået for hele menneskeheten.

Enn de som ikke har funnet veien! Blir nesten bibelsk, ikke alle som er det.  :innocent2:
Er det en forkjynnelse på vei, så gi meg svar................. :razz: :shyone:
Anonymous
Hvorfor bibelsk?
Anonymous
"Kristin":

Jeg skal opp!

Forresten! Jeg skal ned.
GjenopprettetMedlem
Takker for intressant info om Inka Indianerne, spiritmedicine! :eusa_clap:
( Hadde oversett dette.)

Og takk til deg også,Kristin! :biggrin:

:lol:  :lol:  :lol: Fikk meg en herlig latter! Har du bestemt deg?

Skal du opp eller ned???
Kanskje med den ene foten nede og den andre oppe.... Da kan det gå framover... ;D
Anonymous
Ja huff..  :biggrin: :lol: :razz:  Det går opp og ned her i livet  :lol:  Svevde litt mellom skyene der, så det var virkelig godt å jorde seg litt. Puh! Intressant at jeg var så opptatt av ekornet Ratatosk akkurat i de dagene der.
Vel...jeg tror jeg begynner med å gå en tur i skogen.
Anonymous
Har funnet en spennende bok som heter Alchemy of nine dimensions av Barabara Hand Clow og Gerry Clow.
Et sitat:

Pleiadian involvement with humans has been detected by archeologists as far back as 40 000 years ago. The main voice in the book is a saucy Pleiadian goddess, Satya, who describes Earth as a realm that holds nine dimensions of consciousness that all humans can access. This ability, which was natural for humans long time ago, is opening up now. This process is accelerating as we approach the end of the Mayan calendar, December 21, 2012.

The nine dimensions are located on a vertical axis that grounds itself in the center of Earth and rises into the Galactic Center. When we incarnate, our locus of perception is on this axis, which was often called the Tree of Life in ancient cultures. We can travel up or down the axis, just like Jack climbing up and down the beanstalk in that famous children´s story. By starting with the first dimension - center of Earth - we can travel all the way to the ninth - the Galactic Center. Or, by starting in the ninth, we can return to the first.   
GjenopprettetMedlem
2012 goodyear for all those people of the pagan traditions
2012 goodyear for all those psychedelic voyagers out there
2012 not a goodyear for purely materialistic-minded peapole.(pea?)
2012 goodyear for the earth,badyear for the moneypeople.
if you are a moneyman or a moneywoman,know that by the year 2012 your god will be dead!
and some gods must die so that others may triumph
this is the old classic,repeating itself in new dramatic wrapping.
Anonymous
"teleterkji":

2012 goodyear for all those people of the pagan traditions
2012 goodyear for all those psychedelic voyagers out there
2012 not a goodyear for purely materialistic-minded peapole.(pea?)
2012 goodyear for the earth,badyear for the moneypeople.
if you are a moneyman or a moneywoman,know that by the year 2012 your god will be dead!
and some gods must die so that others may triumph
this is the old classic,repeating itself in new dramatic wrapping.

Oh,yeah! :respect:
Loven om tiltrekningskraft eksisterer. Det har mange erfart. Loven om reinkarnasjon eksisterer. De som er vant med kontakt og kommunikasjon med åndeverdenen har erfart endel ting som viser at den loven der eksisterer. Det er også andre lover som jeg har erfart endel av som jeg ikke kommer på nå. Det er endel Universelle lover som eksisterer som vi bare kan erfare individuelt. Vi er alle super organiske datamaskiner. Vi kan tune oss inn på det ene og det andre - og oppgradere hastighet og minne mm - og siden noen er mer bevisste på dette enn andre så vil noen få "bevis" - mens andre som ikke er oppgradert eller ønsker å bli oppgradert fordi de søker svar utover istedenfor innover.

Endel åndelige lover som er Universelle....Vitenskap med spirituell grunnmur er det jeg søker etter og jobber med å integrere i mitt liv. Tranceformers - sjamaner i det 21 århundret kombinerer sjamanisme,intergalaktisk kommunikasjon og vitenskap med åndelig grunnmur. Fram mot 2012(den datoen Mayaene har nevnt)og etter så vil de som er "bevisste" på det åndelige og har erfaringer med det merke at det har skjedd en voldsom stor bevissthetsekspansjon og tilgangen via sine superorganiske computerhjerner vil bli dramatisk endret.

Tilgangen til kommunikasjon med intergalaktiske venner vil øke dramatisk. Vi kommer nærmere våre venner andre steder i Universet. Vannmannens tidsalder vil være en magisk tid for de som er bevisste på sin åndelige utvikling. Det har mine guider i åndeverdenen fortalt meg. En får tro på det en vil - alt handler om hvor mye oppgradering vi har i vår superorganiske computerhjerner. Det er vi selv som kan oppgradere,justere og tune oss innpå. Vi kan få hjelp med metoder og teknikker.

En av kraftplantenes misjoner er å vekke oss fra en åndelig dvale - oppgradere vår superorganiske computerhjerne og hjelpe oss til å tune oss bedre inn på den enorme bevissthetsekspansjonen som vi ser tendenser til nå her på Jorden. For de som er observante så kan en se at flere som har erfaringer med kraftplanter har kontakt med utenomjordiske blant annet. De får innblikk i fremtiden - hva som vil bli mer vanlig her på Jorden: Multidimensjonell kontakt - nærmere kontakt med våre intergalaktiske venner og ikke minst vi får mer klarhet i endel mysterier og hemmeligheter her på Jorden som er i spesielle byggverk som pyramidene i Egypt blant annet. Og mye annet. En må ikke erfare kraftplanter for å være klar for denne enorme bevissthetsutvidelsen her på Jorden,men flere og flere velger det og det er jo en av deres misjoner. En kan bruke andre metoder og verktøy. Å følge en sjamanistisk vei mot 2012 og etter er en smart vei å gå - fordi det er så mange fine metoder der utenom kraftplanter. En velger selv.

Mine åndelige venner gir meg email via min superorganiske computerhjerne i min bevissthet. Jeg ser frem til flere av dem. De vet hva som vil skje. De underviser meg og dem som er åpne for det som vil skje.
En utrolig spennende og magisk tid for dem som ønsker å oppgradere og være klar for Jordas enorme harddisk oppgradering. Enjoy the voyage! :respect: