GjenopprettetMedlem
Til informasjon.
Jeg har snart klare byggetegninger av ett laftet senter som inkluderer, sengeplasser, kjøkken, samlingsrom ++.
Tomtearealene er allerede på plass.
Ingenting er umulig hvis vi løfter i flokk.
Jeg har mulighet for å få laget dette til selvkost, men noen kroner blir det jo.
Har allerede nevnt dette for Ailo, og han hadde vært i området ikke så langt unna der jeg tenker.
Alle som seriøst kunne tenke seg å bli en del av dette - gi lyd.
Tenk dere ett eget Sjamansenter, hvilke muligheter kunne ikke det gi oss.
Med optimistisk hilsen
Wolf
GjenopprettetMedlem
Mer info.
Glemte å skrive i forrige melding, at mer informasjon vil komme fortløpende og med mulighet til å se tegninger etterhvert.
Alle våre krefter i fellesskap burde kunne virkeliggjøre denne drømmen
Wolf
GjenopprettetMedlem

Helt fantastisk!!!!
Vil mer enn gjerne ta del i dette, på en eller annen måte!
Kan du røpe i hvilket område det ligger.
GjenopprettetMedlem
Hadde egentlig tenkt å ligge litt lavt i terrenget til alt var klart, men trur tida er inne for å starte litt.
Flott skogsområde, østlandet mot svenskegrensa. ca,15 km sør/øst for Kongsvinger.
Wolf
GjenopprettetMedlem
Super ide
Håper dette lar seg løse og at planene blir til reliteter...
Skulle gjærne gitt av min tid til dette her, men jeg sitter desverre fast i tidsklemma, men hvem vet...
ting ordner seg som det skal... ALLTID
Og pluttselig kan jeg trå til på ett eller anna vis likevel
Super ide i alle fall, håper drømmen blir virkelig
Tina
Anonymous
En utrulig god ide dette, blir jo varm om hjerte når jeg leser jeg
Bor i det kalde nord, som akkurat har fått bestefar sol på besøk for første gang på denne sommeren trur jeg, så jeg kan desverre ikke bidra med noe fysisk.
men man vet aldri hvor man ender opp..
GjenopprettetMedlem
Svenskegresa er nok litt for langt unna meg siden jeg sitter på andre siden av landet
men kan sikkert komme med ideer osv om det trengs en gang

Anonymous
For en eutusiastisk gjeng! Ble veldig oppglødd på dette, jeg også, selv om jeg, med mange andre her, bor langt nord. Tror ikke det skulle by på så alt for store problem å ta seg en tur sørover et par gang i året. Iallefall ikke når det er snakk om slike sammenkomster. Et lite bidrag kan man jo alltids avse. Mange bekker små......
Stå på!

GjenopprettetMedlem
Ja,hvis man kunne enes om en felles strategi,så skulle det vell ikke være noe problem å få til et sjamansenter.Etter alle inlegg og svar,så skulle jo det ikke være noe problem
La oss i fellesskap sette igang med planer(noen møtes og legger planer og sender det ut til høring?)Noen må jo begynne,troende i alle rettninger har jo ett sammlingssted for opphøyelse pg læring,så hvorfor ikke vi.
Stå på og sett i gang.GjenopprettetMedlem
hei hei alle sammen!
Jeg oppdaget denne fine siden og dette herlige forumet i går. Har surfet og googlet etter shaman stoff et par måneder, men tenkte ikke på at en shaman kalles for en sjaman her i Norge. Når jeg søkte på sjaman kom jo dèn vakre siden opp, -og på norsk til og med! Jeg er utrolig glad for å ha oppdaget dere. Jeg fryktet en stund at jeg hadde detti neddi et slikt dypt kanin hull, og at jeg bare kunne diskutere disse tingene på engelsk med min egen sjaman guide. Når jeg fikk mitt kall i sommer var jeg veldig despiritualisert. Jeg var iallefall totalt uvitende om det meste som hadde med spiritualistisk praktisering å gjøre. Derfor så det mørkt ut når jeg ikke kunne finne noen gode sider om dette på norsk. Jeg følte meg ensom. Jeg vil gratulere og takke dere alle for forumet dere har laget. Det gjorde fantastiskt godt
For å holde tråden vil jeg bare si at jeg gjerne bidrar med mine spadetak. Det kan kanskje inspirere litt at Sjaman Maggie Walsh og venner bygger noe lignende i Missouri, USA. De har nå skaffet gammel hellig jord, og legger den første grunnmuren denne måneden. Det kommer til å bli helt magiskt der.
http://www.lifehealingcommunity.com De ser for seg et healing senter hvor folk kan komme for å bo noen dager. Vet ikke om det er helt det dere tenker på, men jeg er sikker på at det hadde gjort godt med et eller annet sammlingssted i Norge.
Anonymous
Ønsker deg velkommen til sjamansonen!

Anonymous
Velkommen til deg

Anonymous
Jeg er med på alt!! Dette høres helt helt fantastisk ut!! Sjamansenter tror jeg det vil bli. Dette er et frø som vi vanner!! Jeg har lenge tenkt på å lage en liten landsby i skogen så jeg ble veldig entusiastisk nå altså! Vi kan jo sånn utseendemessig trekke tråder ifra Samenes uttrykk, druidene, Vikingene og masse annet for så danne et nytt genuint uttrykk. En ny Stamme med gammel visdom. En stamme der folk kan komme og gå for healing, kursing, avslapping. Kanskje det kan funke som et community noen av de som er mest dedikerte? Her kan det holdes konserter, ritualer. Lære om natur, universielle lover og kunst, musikk og annen kultur. Et sted der den enkelte kan hente flyt. Det høres helt herlig ut og jeg kan ikke bidra mye økonomisk men bidrar gjerne til hva det måtte være av nevenyttige ting og planlegging.
Koko
GjenopprettetMedlem
Slik du beskriver dette Kokopelli har jeg drømt om et helt liv.
Det eneste "problemet" er vel penger, for de fleste som går denne veien er vel ingen store pengesankere vil jeg tro

Men det kryr jo snart av folk som vil dette....vi kommer til å få det til. Jeg slenger ut noen ideer, for hvem aner hva som kan få dette til å bevege seg.
Kanskje skal der ikke så mye penger til der vilje og innsats drar det hele frem. Å kaste seg ut i det kan muligens være nok. Kanskje kan man kontakte etablerersentre for hjelp? Det hele kan fremlegges slik at det ikke virker for sprøtt, man kan alltids formulere seg etter hvem man snakker med. Bare man kommer litt i gang så vil nok ballen begynne å rulle av seg selv. Selv har jeg vært utmeldt av samfunnet et år nå, vært mesteparten av tiden i dvale...brum brum...begynner så smått å våkne til liv igjen, med en forsiktig økende lyst til å gjøre noe. Det virker jo også som at flere andre her er utbrent/ikke samfunnsegnet/villige lenger...å få oss og andre inn i bedre livsformer slik vi ønsker å leve vil gjøre oss friske igjen. Kanskje kunne det offentlige kunne støtte på noe vis? Kanskje kunne man samarbeide med det offentlige på flere måter....der mye nyttig ville komme samfunnet tilbake. Hva med å hjelpe barn og ungdommer fra et slikt sted? Man vet aldri...det kan være verdt forsøket. I min kommune starter nå et slags etablerersenter for folk i min situasjon og hvem vet? Skulle jo tro at det ikke spiller noen rolle om jeg etablerer meg alene eller sammen med andre. Tja....og hva med å gå på donasjonsjakt blandt de pengesterke? Kanskje er der noen av dem som er sprø nok til å tenne på ideen? Ved å lage skikkelig planer og presentasjoner så kan det hele jo se reint forlokkende ut
Jeg selv vil være villig til å selge det lille jeg eier, om ikke akkurat nå så i ganske nær fremtid.
Ja....hvorfor ikke ta frem fløytene
Kookoopeline
GjenopprettetMedlem
...vi har da et sjamansenter. Sjamansonen (dette forumet) fungerer jo på mange måter som det. Her er det mange likesinnede. Hvorfor kan ikke folk på dette forumet avtale å møtes forskjellige steder i landet noen ganger pr. år ? Det hadde jo egentlig vært spennende og reist rundt i landet og få opplevet naturen forskjellige steder . Hvis man lager et permanent sjamansenter så blir det jo kun et tilholdssted for enkelte personer. Et sjamansenter i et bygg høres jo også vanvittig kjedelig ut da...neida, gi oss bål og lavvo

(her klapper jeg for min gode ide...)
GjenopprettetMedlem

Ja takk...begge deler
UlveMor
Anonymous
Helt enig med ulvemor og Ole Brum, Ja takk begge deler! Det ene utelukker ikke det andre og skal ting gro så må vi tørre å ofre litt. Jeg er ikke pengesterk men jeg er spenn gæ'ærn. Hvilket vil si at jeg kan fungere som visionær og motivator bak et sånt prosjekt. Et senter der man kan putte ting i rammer tror jeg absolutt behøvs nå som alle former av spiritualitet og sannhet stiger fram over hele verden. Det være seg Alkymisme, Hermetisme, Sjamanisme, Wicca, Kabbalha, Buddhisme, Hinduisme og andre ismer samt kvantefysikere som er enig på punkter som nevner at alt er et. Rammer og åpenhet, et senter som kan fungere som en tjern med tilløp og utløp, aldri det samme men fremdeles et tjern, aldri det samme men fremdeles et senter. Senteret er en tese, lavvoer i skog og mark og andre former for nomadesjamanisme kan være anti-tesen og til sammen blir dette en fantastisk hellig treenighet og perfeksjon da det helhetsmessig glir inn i en syntese. Faderen, Sønnen og den hellige ånd. Moren, datteren og den hellige ånd.
Ps: Jeg kan spikre litt, og løfte rimelig tungt pluss at jeg har god sans for kunst og estetikk.
pps: Hvis denne tråden blir lang (hviklet vil si at den enten har sporet av eller virkelig slått ann) så anbefaler jeg oss å møtes over en kopp vann og diskutere videre, drøfte det, jorde det, delegere oppgaver etc.
Koko
GjenopprettetMedlem
Kjenner at det ligger utrolig mange spørsmål her hos meg nå...men en uforpliktende kopp vann hvor man skravler om løst og fast rundt ideer er ikke meg i mot.
Er det flere her inne som kunne tenkt seg å være med? Kan ikke alle de som går med disse tankene melde sin interesse så kan man ta det derfra?
UlveMor
Anonymous
Du lokker meg utpå her Ulvemor, selv om jeg hadde tenkt å holde meg utenfor denne tråden av forskjelige grunner.

Jeg har også hatt lignende drømmer, visjoner, fantasier og tanker, om et senter for det gode liv,

med forskjellige tilbud for besøkende, og hvor noen bor fast. Det store runde rommet med ildstedet nederst eller i midten, med sitteplasser i trappeetasjer stigende i sirkel, forskjellige trommer og andre instrumenter langs veggene hvor alle kan forsyne seg- et slags samlingsrom for ritualer, musikklek osv.
Men jeg er en drømmer, ikke noe særlig til arbeidskraft,- skjønt hvem vet hva jeg kan bli dradd inn i?

Men noen nybygger er jeg nok ikke.
Det er uansett en kjempeide for ildsjelene å sette i gang med. Så kan jeg komme på besøk som en bruker.

GjenopprettetMedlem
Men jøss da!

Slik du forklarer det rommet høres ut som jeg ser det for meg også! Har sett det i mange år. Et slikt sted trenger alle slags folk, også drømmere. Alle mennesker kan litt av hvert. Egentlig kan vi det aller meste alle sammen, tror jeg på
Jopp....keep dreaming
UlveMor
GjenopprettetMedlem
Jeg tenker at vi alle har fantasier eller drømmer i denne retning, noen føler selvfølgelig denne dragningen sterkere enn andre.
Min fantasi kan til tider virke grenseløs for noen og min evne til å forfølge mine drømmer har desverre medført at jeg har fått smake "samfunnets spanskrør", men det stopper meg ikke i å fortsette med mine drømmer/fantasier.
Slike sentere er realiserbare også i vår del av verden, jeg tenker at det er bare et spørsmål om å gjøre de riktige valgene i tiden som kommer.
Anonymous
Visst skal jeg drømme, og jeg skal sannelig begynne å dele dem mere også!

Godt å dele drømmer, morsomt når de er like, herlig å bli omfavnet slik.
Og som ceno sier, det handler vel om riktig valg på rett tidspunkt.

GjenopprettetMedlem
Ja, men hva er rett tidspunkt?
Når din underbevissthet gir deg en plan, så begynn straks å arbeide etter denne planen. Inspirasjon er noe verdifullt som må brukes med det samme. "Å vente til tiden er inne" kan komme til å beseire deg.
Det handler kanskje også like mye om å tørre å ta det viktige skrittet og våge å prise livet hver dag som sjelevenn skriver
Jeg så filmen; En høyst uvanlig mann (The World's Fastest Indian) i vinter - denne filmen synes jeg beskriver slike "livs-våghalsers" virkelighet på en herlig måte. Den viser hvordan et enkelt menneske som våger å forfølge sin drøm utretter det tilsynelatende umulige, jeg tenker da; Hva kan mange mennesker som trekker i samme retning utrette?
Formålet er prøvesteinen i et hvert foretak.
Her er litt info for de som måtte føle for å se nærmere på denne "avsporingen" fra temaet;
http://www.filmweb.no/orofilm/article83024.eceAnonymous
Poenget her er at det ikke skal avspores. Fokus! Ok, hvor i landet er det mest gunstig for oss å møtes for et skikkelig møte, der vi kan ta med tegninger ide'er osv.
Et par ting bør stakes ut:
1. Finansiering, (støtte, sponsorer, osv)
2. Hva har vi av erfaring og hva vil den enkelte gjøre
3. Beliggenhet
4. Visjon, mål
Når dette (og mer til) er i havn SÅ kan vi tenke på om dette er noe eller ikke.
Kokooooo