Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Anonymous
er det slik at du erstatter røyk med mat, kaker og mumsemamsemumsimums?
GjenopprettetMedlem
Røyking dreper var tittelen på tråden.
Det er det jaggu mye anna som gjør au 8)
Sjøl røyker jeg og gjerne pipe,
finnes nesten ikke no trivligere å fyre opp pipa sammen med et bål og en kod kopp kaffe.
Og så lenge jeg har glede av det, skal jeg heller la meg drepe av det
enn f.eks å forsøke seg på å ta ei fleskepakke fra kjøledisken i Sverige når busslaster
med utsulta fleskenordmenn er på tur.:
DET ER JAGGU FARLIG DET
FAST Enterprise [Crawler]
Hææ :sad2: Syns ikke det heller... maten smaker jo bedre nu da :wub:
Kristine :respect:
GjenopprettetMedlem
;DDet er farlig å leve, ahr jeg hørt. Man dør av det :biggrin:
FAST Enterprise [Crawler]
Økologisk røyk hørtes spennende ut :innocent2:
Kristine :wub:
GjenopprettetMedlem
...røyker ikke selv (sluttet for 2 år siden) men er overbevist om at "røyking dreper" på røykpakkene ikke er bra. Tror det blir profeti som går i oppfyllelse fordi tro kan flytte fjell...Sinnet har en fantastisk makt (over kroppen) og hvis vi programmerer hjernen til å si til kroppen at vi dør når vi røyker...ja da tror jeg faktisk at kroppen reagerer på det...Det skulle heller stått på røykpakkene : "For hver eneste dag blir jeg bedre, bedre og bedre"...(fra Silva-metoden)...

:eusa_clap:  :eusa_clap:  :eusa_clap:

Den skriver jeg under på!

Har selv et sigatett-etui som skjuler advarselen......

Kanskje skal jeg skrive på; Natur Medisin

Ble veldig nyskjerrig på American Spirit... :w00t:
Anonymous
Jeg vil tro at hvis man røyker mye så forandrer strukturen seg i lungene og tilpasser seg røyk. for min del så er det fryktelig ubehagelig å røyke, fordi jeg har vendt meg til bare luft igjen. Da jeg røyka 20 om dagen så var liksom ikke det noe problem heller. Det som skaper sykdommene er motstand, altså frykt. Prøv å dem opp ei elv for å holde den i sjakk for evig, går ikke det veit du. frykten blokkerer og frykten vet at det ikke duger, det er derfro frykten er redd.  :D :shock: :shock: :shock:
Vil nevne en ting her jeg og som jeg ser blir nevnt av andre: Jeg taler også min egen sannhet, bare så det er sagt.
Anonymous
Egoet mitt slår seg på brystkassa!!! VIDEREKOMMEN!!! Jippi! Når får jeg diplom og medalje som certifisert autorisert offisiell sjaman??
GjenopprettetMedlem
--
GjenopprettetMedlem
Tidligere var det slik at kolspasienter ikke fikk oxygenbehandling før de sluttet å røyke..... :razz: :razz: :razz: :razz: :razz:
Når man er så belastet av fremskreden kols at man trenger oxygenbehandling, er slike ting som å gå 1kilometer noe man %vis har meget stor sjangse til å dø av.
På Norsk som æ tell vanligvis forstår det.... Hvis æ e så syk at æ ikkje klare å gå 1kilometer uten medisin som hjelpemiddel, så kunne æ jo bare ha det så godt.....

Det skjer forresten andre positive tiltak. "Snart" vil mange som ikke klarer å bevege seg i serlig grad kunne kommunisere med hjelpeapparatet ved bruk av fjernkontroll, internett, linuxbasert programvare på pc'n og TV (Så et innslag på puls i NKK1 forrige mandag).

Dette synes jeg burde være noe å tenke på for enkelte sonemedlemmer som selger sine tjenester, for funker det i linux så burde det la seg gjøre med windows også.
Anonymous
Av en eller annen grunn finnes det alltid røykere og kjederøykere blant menneskene som står meg nær. Jeg er en tolerant, ikke-puritansk ikke-røyker.

Men dette med de svarte iøyneskrikende advarslene på pakningene har jeg også ofte reagert på. Det virker morbid. Det virker ikke-riktig. Faktisk har jeg lurt på om det gikk an å komme med en rettslig klage mot forbruker-utskjelling, forbruker-refs, ringeakt,
dobbeltbudskap osv. Kanskje verdt å prøve sæ?
Anonymous
Jeg er så enig. Det er ikke bare røykere som får svarte overskrifter som: RØYKING DREPER! Det lyser i trynet på alle andre også. På en måte så syns jeg de store tobakksprodusentene kunne lagt ned hele skiten så kunne de som absolutt skulle røyke dyrka plantene sjøl. etter det så kunne det vært opp til den enkelte om det er "farlig" eller ikke.

Koko
GjenopprettetMedlem
Can´t we all just get along (fritt gjenngitt etter Rodney King)  :P
Glad i dere ALLE sammen, røykere og ikke-røykere.
Varme tanker
Anonymous
"Masha":

Jeg er en tolerant, ikke-puritansk ikke-røyker.

Den likte jeg! Den vil jeg adoptere. :) ;D  Har også røykende venner rundt meg.
Jeg syntes røykeloven virket overstyrende da den ble innført, men nå er vi tilpasset, og "alle" synes det er deilig med røykfrie offentlige lokaler. Så vi tilpasser oss, og det er jo en god ting.

Men så får vi altså disse dødsmerkede røykpakkene, kanskje en anmeldelse kunne vært på sin plass, som du sier Masha. For det er en dobbeltmoral uten sidestykke i mine øyne.::)
GjenopprettetMedlem
"Kokopelli":

Når får jeg diplom og medalje som certifisert autorisert offisiell sjaman??

...ikke for å skuffe deg men du får din lønn i himmelen  :innocent2:
Anonymous
Men så får vi altså disse dødsmerkede røykpakkene, kanskje en anmeldelse kunne vært på sin plass, som du sier Masha. For det er en dobbeltmoral uten sidestykke i mine øyne.::)

Dette er  vel det som  kalles  ytre påvirkning .
Hva om  vi går inni  oss selv og  gjør opp  vår egen  mening  om røyken,  hvilken glede og    eventuell  skade den gjør med oss..
Kanskje  det burde stå  på  røykpakken,  hvilken  positiv  glede  røyken gir  til  noen som  ser på  røyken som  en  "venn" og  en  trøst  i hverdagen.
Anonymous
"Skapheksa":

Dette er  vel det som  kalles  ytre påvirkning .
Hva om  vi går inni  oss selv og  gjør opp  vår egen  mening  om røyken,  hvilken glede og    eventuell  skade den gjør med oss..
Kanskje  det burde stå  på  røykpakken,  hvilken  positiv  glede  røyken gir  til  noen som  ser på  røyken som  en  "venn" og  en  trøst  i hverdagen.

GjenopprettetMedlem
takk :wub: :wub:
Anonymous
Eneste røyken som jeg vil anbefale folk er MAPACHO fra Amazonas-jungelen. Den er kraftfull og spesiell. Og ingen tilsetningsstoffer og giftstoffer som skaper avhengighet. Men at en kan bruke den i seremonier med seg selv eller andre for å rense,heale og styrke en selv i sin åndelige vei. Den blir ofte brukt i Ayahuasca-seremoniene. Jeg kjøpte meg 100 stk av den og skal ha 1-2 seremonier med meg selv i uka har jeg tenkt.  8)
Anonymous
Røyker du dette på en form for pipe eller noe?
og trekker du inn?
Anonymous
"Kokopelli":

Røyker du dette på en form for pipe eller noe?
og trekker du inn?

http://www.biopark.org/peru/mapacho.html

En kan røyke det med pipe eller vanlig sigarettpapir. Jeg kjøpte 100 stk i Peru med sigarettpapir.
En trekker det inn. Blir fint å ha egne Mapacho-seremonier og fokusere på de intensjoner en vil jobbe med.
Anonymous
Har det noen effekt?
Anonymous
"Kokopelli":

Har det noen effekt?

Ja, om du har intensjon om noe så styrker den der du trenger det. Den har helt klart effekt.  Den har en healende og rensende effekt ja - helt klart. Da snakker jeg av erfaring. Curanderoser i Amazonas klarer å kommunisere med planteåndene i denne tobakken også såvel som Ayahuasca blant annet. 

Tobakk har også vært en hellig plante for Nord Amerikanske indianere. De bruker ofte det i ofringsritualer - de som følger og har fulgt urgamle åndelige tradisjoner. Ren tobakk tiltrekker seg ånder.
GjenopprettetMedlem
"David":

"Kokopelli":

Har det noen effekt?

Ja, om du har intensjon om noe så styrker den der du trenger det. Den har helt klart effekt.  Den har en healende og rensende effekt ja - helt klart. Da snakker jeg av erfaring. Curanderoser i Amazonas klarer å kommunisere med planteåndene i denne tobakken også såvel som Ayahuasca blant annet. 

Tobakk har også vært en hellig plante for Nord Amerikanske indianere. De bruker ofte det i ofringsritualer - de som følger og har fulgt urgamle åndelige tradisjoner. Ren tobakk tiltrekker seg ånder.

Takk for linken David, har vært en snartur innom og lest litt, og jeg blir nok sittende lenge på den linken i natt 8)
GjenopprettetMedlem
Lærte alt om tobakkens betydning i Indiansk ritualsammenheng,praktiserer det selv nå. :eusa_clap: