Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Anonymous
"susamel":

Du er åpenbart ikke født bak en haug, du heller, Gormii... :respect:

Og du...er du i Oslo, så vet jeg også hvor man får byens beste kaffe ...  :lol: :lol:

Pling?

Jeg er født på en dass på Sentralsykehuset i Akershus (Lørenskog blandt godtfolk), det var ikke plass på fødestua. Jatta, babyboom.

Byens beste kaffe, er ikke det Evita på Grønnland?

Jeg bor i en hybel i skogen (44 kvadratmeter enebolig), men må inn å se på dævelskapen (les Oslo) med jevne mellomrom.

Gormii
Anonymous
Jeg er glad for at det finnes slike viljer som den du og dere står for.

Det kan ellers være fort gjort å glemme den stjerna man har i sikte, og hva man egentlig kjemper for. Rett og slett gå seg vill på slagmarken, og glemme de overordnede intensjonene.

Og det er godt at noen har mot og kraft til å våge seg inn på det store arbeidet med å helbrede verden. Et evighetsprosjekt, men det arbeidet kan adle ånden.

Og det virker, på ymse vis. Det virker på meg i hvert fall.
AdsBot [Google]
Det er jo ikke sånn at man melder seg ut av verden, ved å ikke følge med på Dagsrevyen og i aviser generelt! Mitt valg har blitt å være selektiv i hva jeg fôrer hjernen med. Jeg har valgt meg ut noen hjelpeoranisasjoner som jeg støtter økonimisk og som jeg stoler på, via dem får jeg den informasjonen jeg trenger for å holde meg oppdatert på hva som skjer på de feltene jeg synes er viktigst.

Jeg har levd sammen med en journalist, et lass med aviser og nyheter i 15 år. Da han flyttet  ut, gikk avisene og "nyhetene" på radio og TV samme vei. Jeg er lei av all faenskapen som skal fomidles med ørsmå forskjeller i de forskjellige forum. Det er liten kreativitet i formidlingsevnen, for å si det mildt. Jeg er også lei av all latterliggjøringen av oss som ønsker oss et mer nyansert bilde av verden, såkalte "dyrehistorie-folk" som ønsker oss litt nyanser i hva som skjer der ute. Dagbladet, VG = samme info. Tull og tøv om pupper og syndebukker. Aftenposten = stappfull av reklame om ting de færreste av oss trenger. Ja, jeg ser stort sett bare på Barne-TV og på programmer som gir meg noe personlig, hører på radiokanaler med hele programmer, uten å få avbrytelser fra dommedagsnyheter/reklame hver time. Jeg tror ikke å se vold er godt for noen mennesker. Det bryter ned sinnet til å akseptere mer av det. Og jeg tror ikke små barn har godt av å se voldelige tegnefilmer, til tross for "uskyldigheten" i det.

Hva kan gjøres? Jeg er en av de som prøver innimellom å bry meg, når jeg ser "noen som ligger nede". Har fått meg noen "smekker" i form ignorering fra politi og myndigheter, men vil ikke la meg dupere av det. Mitt mål er å ha nok kjærlighet i meg selv til å klare å formidle den verden jeg ønsker på en ikke-voldelig og en såkalt naiv måte. Har nok et stykke igjen da, men ...  :redface:
GjenopprettetMedlem
"Liljee":

Mitt mål er å ha nok kjærlighet i meg selv til å klare å formidle den verden jeg ønsker på en ikke-voldelig og en såkalt naiv måte. Har nok et stykke igjen da, men ...  :redface:

:respect: Kjærlighet i seg sjøl til seg sjøl gjør at man kan øse den ut over andre
Det er nok mange som betrakter meg som naiv og en romantisk drømmer,
men som Askeladden lar jeg meg undre og slippe det gode til,
og han, han vant både prinsessa og halve kongeriket han :P
Anonymous
"Wolf":

"Liljee":

Mitt mål er å ha nok kjærlighet i meg selv til å klare å formidle den verden jeg ønsker på en ikke-voldelig og en såkalt naiv måte. Har nok et stykke igjen da, men ...  :redface:

:respect: Kjærlighet i seg sjøl til seg sjøl gjør at man kan øse den ut over andre
Det er nok mange som betrakter meg som naiv og en romantisk drømmer,
men som Askeladden lar jeg meg undre og slippe det gode til,
og han, han vant både prinsessa og halve kongeriket han :P

Ah, du romantiske drømmegutt. Jeg kysser dine vakre øyne.
Hold på drømmene for helvete!
Askeladden ja. Han liker vi. Disse eventyren har overlevd mye rart i dette landet. Og godt er det.
Gi Askeladden til barna!

Gormii
GjenopprettetMedlem
Uansett hvor mørkt det så ut,fant han råd
WiseNut [Bot]
Vi har ikke TV i huset. Jeg kan ikke skjønne når vi skulle hatt tid til å titte på den.
Tittinga tar tid, fordøye inntrykkene tar enda mere tid for meg.
Jeg trenger ikke TVn til å informere meg om at verden er full av dritt, disse tingene vet jeg fra før.
Man skal selvfølgelig ikke være ignorant overfor andre menneskers lidelse, men jeg har inntrykk av at TV-titting bidrar nettop til dette.
Vi ser så mye at vi ikke lengre berøres.
Gla`nyheter om verdens elendighet kan man få ved å lese infoskriv forskjellige organisasjoner gir ut. F.eks. leger uten grenser, amnesty international, utviklingsfondet osv.
Disse nyhetene står det sjelden om i avisene.
GjenopprettetMedlem
Demonene vet at vi elsker livet,derfor sørger de daglig for å negativisere vår ånd,via radio,fjernsyn,og andre mennesker rundt oss som er besatte av disse djevler i nyhetsbunad.
Jeg har sett denne verdens jævel og vet at han står klar til å ødelegge alt hva vi foretar oss av positive ting.
Med denne bevisstheten blir jeg den farlige,en som plutselig hopper på radioen din og knuser den mot gulvet.
Men nå er vi jo inne i høst og mørketid,og da er det jo allment akseptert at vi skal være negative og slappe.
Du merker så godt årstiden vi er inne i,den tyter ut fra alle hull og lemmer. :surprised: :shock: :surprised: :biggrin: :'(
Anonymous
Jeg ser ikke på TV og hører ikke på radio. De folka som sender den dritten er desverre veldig syke og uhele. Måtte hele gjengen smelle rett i veggen for så å finne lyset og det litt brennkvikt! De sender det som selger er argumentet, ok! så ta ansvar å send noe annet da for faen! hvis folk der ute vil ha elendighet så vær vis og send noe annet. SKAP! et positivt marked! En annen ting er vel at tv'n snart har utspilt sin rolle, for min del har den det da jeg kun ser på tv'en som en kanal for den slumrende kollektive hypnosen. Når alt kommer til alt så er samfunnet en blomst, en blomst som folk gir næring. vil vi noe nytt så skjer ikke dette ved å hakke ned på den blomsten som er men ved å vanne en NY blomst, noe som skjer ved at vi forandrer oss i forhold til vår daglige innstilling til verden rundt oss. Tenk på ditt liv som en romanse mellom verden og deg. Vi er jo alle så fantastiske og nydelige med våre egne herlige universer og vakre briller. Bruk dem! Den nåværende Samfunnsbrilla er for kjedelig! for kjip! den skriker mer mer mer og tar seg sjøl så jævla høytidelig! Ta f.eks Den Norske Lov. Ta den som et forslag til etikk og moral men følg den for all del ikke slavisk. Jeg vil være den første til å erklere at i bunn og grunn så er norge kun et konsept og det samme med loven. Den fins egentlig ikke som annet en som spilleregler til et pietistisk kristent henda over dyna spill og fy faen så lei jeg er av dette mølet. Jeg vil danse med andre, skrike med andre, drite og vaske og blø med andre, eta med andre, kose med andre, rydde og rote og knulle med andre, jobbe med andre, leke med andre, hoppe og sprette og ramle med andre, lesa med andre, sove med andre og ikke ha henda over dyna til en hver tid, fornekte halve meg som den faen jeg egentlig kan være. En faen i mitt eget hellige lys, et lys i mitt egne hellige faenskap! Jeg elsker kaos som jeg elsker orden og samfunnet i dag har for mye orden noe som fører til et ekstremt kaos andre steder. Jeg tror dette hadde hatt godt av å blandes samtidig som jeg tror at det er vårt ansvar å skape en ny verden. spesielt de av oss som er unge for vi har en mulighet til å gjøre noe med utviklingen kun ved å være bevisst på hva vi gjør i det små.

Takk
GjenopprettetMedlem
:eusa_clap: