Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Slutter meg til de andre :eusa_clap:
og har vært inni tuneller av mørke,
helt svart faktisk...
så ble det lys...
for mørket er ikke annet enn fravær av lys ( Goethe)
Til alle tunneller fins universer,
men i det sjamanistiske universet
kom jeg endelig hjem.
Takk :wub:
GjenopprettetMedlem
Sitat TIL Wolf : jeg er veldig imponert over deg som person (og resepten din :biggrin::eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
:respect: Dagens resept for meg, ble å lese wolfs siste innlegg en gang til  :)

Sjamanisme kontra antidepressiva... hmm... tygger litt på det - Synes at sjamanisme blir litt feil å sette opp i mot bruk av piller, sjamanisme inneholder jo så ufattelig mye mer enn hva en pille kan tilby. Hva med å snevre dette inn litt og si antideppressiva kontra feks. fjernhealing? Alternativt, sjamanisme kontra offentlig hjelpeapparat.

Jeg tenker at forskjellen mellom disse er at ved bruk av det offentlige hjelpeapparatet er du i svært liten grad i stand til å få satt i sving tilstrekkelige ressurser når behovet er der. På sjamanens veg går man til kjernen av problemstillingen på et mye tidligere tidspungt og får adekvat behandling. En annen vesentlig forskjell som jeg ser er at går jeg sjamanens veg så går jeg i mitt eget tempo, jeg kan engasjere meg og oppnå positive resultater.

Nå føler ikke jeg at jeg har kommet noe særlig lengere enn å være en av de som "surfer innom", men jeg ser at bare det å bevege meg i en sjamanistisk sfære som her på sonen faktisk gir svært mye. Velger jeg å engasjere meg ytterligere så er mulighetene for det via denne portalen helt ufattelige.

:wub:

Og er jeg usikker på denne vegen - kan jeg bare spørre noen av dere om hjelp  :biggrin: 

:wub: Enig med wolf, bare et ord dekker det hele - Kjærlighet  :wub:

Hmmm...  :w00t:  kanskje vi heller burde døpe om forumet til kjærlighets-sonen  :lol:
GjenopprettetMedlem
--
GjenopprettetMedlem
Peace and love to Baghdad!! :eusa_pray: :eusa_pray:
Anonymous
Ja, Wolf, det var en berikelse å lese ditt åpenhjertige innlegg og føle din kjærlige styrke. En god klem ville jeg gitt deg.

Jeg har ingen svar på spørsmålet her, for hver person har sin unike vei. Min vei har vært kronglet og dels traumatisk, med depresjonen som fast følgesvenn. Har for det meste balt for meg selv,men har hatt endel hjelp i det alternative landskap. I alle år  har jeg vært intens motstander av piller,men jeg har moderert meg litt de siste par år. Det er av den enkle grunn at jeg har vært så langt nede at jeg ikke visste min arme råd,og vurderte pillemedisin selv. Senest i forrige uke vurderte jeg det.
Men så skjer det mirakuløse, at jeg "flyter opp" igjen, og har mer energi og livsglede enn på lenge. Så jeg står han av, hver gang.
Tålmodighet og utholdenhet har blitt mine verktøy, og de hjelper meg over mang ei kneik, når alt som heter selvkjærlighet eller respekt har gått fyken. Dessuten å ta det med ro....helt og holdent flate ut.

Med til historien hører med at nå sist gjorde jeg et godt stykke sjamanistisk arbeid, og fikk fjernet en åndelig skapning som sugde eller næret seg på min energi. Altså en slags snylter. Dette har vært ei spesiell erfaring for meg, og det ser sannelig ut til å ha gitt resultater. Akkurat idag, vel to uker etter ritualet, er jeg så velfungerende som jeg ikke har følt meg på flere år ,tror jeg. Det har vært en stigende kurve, og jeg begynner å føle optimismen vokse i meg igjen.

Sjamanismen bidrar med fabelaktig medisin! Jeg er enormt takknemlig for at dette kunne skje, og ikke minst for at jeg gjorde det selv. Men det hadde ikke kunnet skje uten at ei venninne kunne SE denne skapningen og dermed gjøre meg oppmerksom på den.

Så her er mange svar, mange mulige løsninger. Alt til sin tid. Og så var det kjærligheten da. Den gir kraft og vilje til handling. Vilje til å leve.
"What else is there?"

Varm kjærlighet til dere alle skjønne mennesker her på sonen.  (hmm-ingen smilies denne gangen)
GjenopprettetMedlem
"Perle":

...... Alt til sin tid. Og så var det kjærligheten da. Den gir kraft og vilje til handling. Vilje til å leve.
"What else is there?"

:wub: Yepp! What else is there? 

Viljen er nok der hele tiden, men den har kanskje ikke tilstrekkelig kraft... 

Sjamanismens ånd gir meg nok en gang en ny dose kjærlighet i livet, hvor mye jeg inntok er uvesentlig og kan nok ikke måles i milligram...
Men det var tilstrekkelig nok til at jeg også denne gangen evnet å handle på en bedre måte enn hva jeg ville ha gjort ut av "kraften" fra en dose antideppresiva. Bivirkningen er at jeg nå gir av denne kraften og skaper mer kjærlighet og økt livsglede for flere enn meg selv.

Ønsker dere alle en fin dag i lys av kjærlighet  :wub:
GjenopprettetMedlem
All of your demons we`ll whip them away
Ecstasy comes
and they cannot stay!
                          - Macy Gray.