Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Ja, tenk æ blir stadig vekk skræmt!

Noen ganger ser jeg "spøkelser" på høylys dag.
Av og til blir jeg faktisk litt skremt over meg selv også, for som "til forveksling lik folk" hender det jo faktisk at jeg møter meg selv i døren - eller ser meg selv i speilet.

Noe av det mest skremmende er når jeg faller for fristelsen til å tenke - tenke på de ulike konsekvensene som kan komme... Disse fryktbildene som skapes i fantasien av forskjellige erfaringer som fortsatt sitter som klistret på netthinnen...

Oppdratt i en verden der det er viktig å arrestere og passe seg for å ikke bli arrestert har livet noen ganger føltes som om det var en bisarr form for åpen soning.
Det var på noen måter tryggere i fengsel, for der var det uskrevne klare retningslinjer for hva man kunne tillate seg å si eller gjøre, for konsekvensene var der på mange måter mer forutsigbare.

Hmm.. Hvorfor vil man egentlig arrestere eller sette seg i fare for å bli arrestert, hvordan kan man finne balanse mellom frykt og kjærlighet. Hvorfor er det så vanskelig og be noen om tilgivelse. Og hvorfor har det enda ikke blitt skrevet følgende setning av noen av medlemmene inklusive undertegnede her på sonen;

Jeg tilgir deg for "det", jeg tilgir han/henne/dem...

Kan jeg tilgi meg selv for å sitte her og undres over et slikt tema i sene nattetimer.
Jeg skulle jo "fise" til sengs for flere timer siden, jeg vet jo bedre enn å "ødelegge" nattesøvnen min, for jeg vet jo at det ikke er lenge til jeg må stå opp og ta ansvar i morgendagens mange utfordringer.

Inntil nå har jeg ikke viet morgendagen mye omtanke, men bare soset bort tiden med tilfeldige tanker om frykt, kjærlighet og tilgivelse.
Anonymous
Kjære deg Ceno, jeg synes alldeles ikke du soser bort tiden med slike "tilfeldige" tanker.
Dette er jo viktige tanker og de kommer faktisk opp her på sonen med jevne mellomrom.
Og jeg tilgir deg...at du sitter der og gjør det du gjør.
Jeg kom på et lite visdomsord når jeg leste det du skrev om - "...tryggere i fengsel..."

Verden er kommet alldeles av hengslene.
                                  Det tryggeste stedet er innenfor fengslene.
                                  Der finnes det riktig nok skurker iblant,
                                  men utenfor er det da fler, ikke sant?

;D
Anonymous
Takk for oppfordringen, Ceno. :)

Jeg tilgir meg selv for alt jeg har gjort
jeg tilgir meg selv for alt jeg har vært
jeg tilgir deg og deg og deg og deg
jeg tilgir alle hver for seg
men best av alt
jeg tilgir meg.

Det gjorde godt å si. :) :wub: 
Anonymous
Høyre hadde vunnet kommunevalget i Oslo, og hadde lovet å " rydde opp i kriminaliteten"... En småkjeltring fra Bergen som var på besøk i bolet mitt, lot det falle følgende hjertesukk:

" -Det blir ikkje greit å være kjeltring nå når Høyre tar over..."

Jeg kunne ikke dy meg :

" -Ikke greit å være kjeltring? De flytter jo inn i Rådhuset! "   :badgrin:
Anonymous
:lol: :lol: :lol: :lol: :biggrin: :P :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin:
GjenopprettetMedlem
Ord med mye mening , Ceno ... :wub:

Tilgivelse ....er befrielse  og frelse , gi slipp på energi man ikke skal bære med seg ...

Kjærlighet ...er  :wub:  englesang ...og mer      :wub:

Anonymous
Hvorfor er det så vanskelig og be noen om tilgivelse. Og hvorfor har det enda ikke blitt skrevet følgende setning av noen av medlemmene inklusive undertegnede her på sonen; Jeg tilgir deg for "det", jeg tilgir han/henne/dem...

Jeg leste dine ord allrede på morgenen og men hade ikke tid å skrive noe då...

Tillgivelse slipper både senderen og mottakeren fri
Tillgivelse slutter sirkelen
Tillgivelsen er begynnelsen på noe nytt... kanskje dypere...
GjenopprettetMedlem
Æ Lik No Å ... S K R Æ M M FOLK!!  :wub:
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

:o  :moreevil:

:lol: :lol:
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

...ser  nå ikke ut som du kan skremme så mange    :wub:   
GjenopprettetMedlem