AdsBot [Google]
Jeg er enig med sand-trollet
jeg oppgir herved alle sannheter
svaret er å elske sandstranden
og hengi meg til bølgene

GjenopprettetMedlem
"Liljee":
Jeg er enig med sand-trollet 
jeg oppgir herved alle sannheter
svaret er å elske sandstranden
og hengi meg til bølgene 
Har elska havet og hengitt meg til bølger både over og under i årevis...
...kanskje burde eg berre forsatt med det?
Kanskje har eg gått meg vill??
Hjeeeeelp!
GjenopprettetMedlem
Jeg tror at hemmeligheten ved å få det man ønsker seg ligger i å tenke riktig og ønske seg noe med hjertet. For om man feks ønsker å bli gravid, går man hele tiden å tenker på det, det kverner i hodet hele tiden(litt sånn hakk i plata). En må sende ut ønsket og vite at det skjer. Og man skal være 100% sikker på både bevisst og ubevisst at man ønsker dette. Det tror jeg. Ja, også er det noe med det at man skal føle at man fortjener å få det, det er veldig viktig. Mange som føler de ikke fortjener å ha det bra.
Når jeg ønsker meg noe skriver jeg en liste som om jeg allerede har det; jeg er....jeg har..
mine barn er... osv
Før hadde jeg en dorje som jeg la ønskelisten i. Nå legger jeg den hvor som helst, men kan godt henge den opp så du ser det feks på badet. Og samtidig som jeg ønsker meg noe, takker jeg for at jeg allerede har det. og sender det ut til universet og ber de riktige ta seg av det.
klem fra meg

GjenopprettetMedlem
Jeg tror det er rett som angelica sier. Når det gjelder loven om tiltrekning, så gjelder det energiene, ikke tankene i seg selv. Hvis vi ønsker noe veldig sterkt, så er det nettopp ønsket vi manifester. Altså selve det å ønske, ikke tingen vi ønsker. Det er en kjempeviktig forskjell. Tillitt er nøkkelordet. En ber om noe, og gir det fra seg i full tillitt til at bestillingen kommer til riktig tid. Dermed slipper vi tanken, istedet for å tviholde på den.
Følelsene er det sentrale. De gir energi til tankene. Så man må bli kjent med seg selv, de ubevisste mønstre og verdisystemer vi har.
Believe me, I know, the hard way.
Og teleterkji: du fikk det sagt, igjen!
Susy guts hadde et visdomsord som passer perfekt her, syns æ: Om å fiksere tanken)
http://sjaman.com/forum/index.php?topic=6581.0GjenopprettetMedlem
"bluestorm":
Jeg tror det er rett som angelica sier. Når det gjelder loven om tiltrekning, så gjelder det energiene, ikke tankene i seg selv. Hvis vi ønsker noe veldig sterkt, så er det nettopp ønsket vi manifester. Altså selve det å ønske, ikke tingen vi ønsker. Det er en kjempeviktig forskjell.
Dette forstår eg ikkje. Vis ønsket blir oppfylt,så er jo energi og ønske og tanke og "ting" same sak?
GjenopprettetMedlem
Jeg tror også det sånn at vi må leve som om ønsket allerede er oppfylt, at vi har full tillit at det skal komme.
Har du tvil, sender du ut svingniner på det motsatte .
Se på det som positive og negative svingninger.
Ønsker du deg penger nok til å betale regningene, sender du ut ønske ( positiv), men vet ikke hvordan det skal gå, og begynner å tenke på at det er umulig ...hvordan skal det gå ?( negativt). Når disse svingningene ikke samsvarer, blir ikke ønske oppfylt med en gang, og du tenker ; nei det var det jeg visste. Så er du fanget i den negative tanke/energi/svingning - flommen.
Jeg har f.eks. begynt å faktisk leve sånn jeg ønske å leve, jeg vet at ting ordner seg. Penger har kommet fra "ut av det blå" , på måter jeg aldri hadde trodd osv.
Man må ha tillit, og sende ut riktig frekvens på energien (positiv). Da sier du til universet at du fortjener det beste, det skal du ha.
Så får du det.
Det er så vanskelig å forklare, men jeg har fått snudd om på min negative karma med penger f.eks....
nå ordner det seg alltid for meg på en eller annen måte.

Jeg er mer bevisst svingningene jeg sender ut, og lever som om jeg alltid har det jeg ønsker meg.
Ved å sette fokus på det du er takknemlig for nå, og takker for det hver kveld...sender du ut ønske om velvære.
Ting du ønsker deg, komme da lettere inn i livet ditt, for du er på den riktige frekvensen.
Vi sender ut ønsket...og ikke tenk på hvordan det skal gå til. Ha full tillit .

vet det er vanskelig , men man må trene og være mer bevisst på tankene man sender ut.
GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":
"bluestorm":
Jeg tror det er rett som angelica sier. Når det gjelder loven om tiltrekning, så gjelder det energiene, ikke tankene i seg selv. Hvis vi ønsker noe veldig sterkt, så er det nettopp ønsket vi manifester. Altså selve det å ønske, ikke tingen vi ønsker. Det er en kjempeviktig forskjell.
Dette forstår eg ikkje. Vis ønsket blir oppfylt,så er jo energi og ønske og tanke og "ting" same sak?
Malaika har sagt det veldig fint ovenfor. Jeg skal prøve å forklare hva jeg mener. Ofte når man ønsker noe veldig sterkt, eller lengter etter noe(n), skjer det utifra at vi MANGLER det. Det som Malaika sier her, er at hun er takknemlig for at hun allerede har alt hun trenger. Hun lever det. Applaus til deg malaika.
Ønsker blir gjerne skapt utifra grunnfølesen av mangel, og det er det vi får tilbake. Mangelfølelsen.
Slik er det med alt. Hvis vi gir kjærlighet, får vi det tilbake. Men hvis vi istedet bare savner det og ønsker det, og sender det ut i verden/universet, ja så får vi mer av det. Av SAVNET. Dette kjenner vi alle til. Vi må gi for å få.
Gir vi ut et ønske med tillitt, så blir vi besvart med tillit, og ting kan begynne å legge seg til rette.
I grunnen er det en god gammel folkekunnskap.: Det er ikke hva du har, men hvordan du forholder deg til det du har/får, og det som skjer. Ikke hva du ønsker deg, men hvordan du ønsker.
Egentlig er det tull å kalle filmen "The secret". det er ingen hemmelighet. Jeg var veldig ung da jeg hørte om dette. Boomerangeffekten. Det er bare det at det er så vanskelig å forstå det skikkelig. Langt mindre leve etter det.
Vi er så sinnsykt feilprogrammert.
GjenopprettetMedlem
Takk for svar til dykk,jo eg trur eg skjønner loven bedre,og at ein skal fokusere på det som ikkje er mangel,men det ein har,for å tiltrekke seg dei rette energiar.
Ja,det er jo forsåvidt verken ny eller hemmeleg kunnskap,dette.Det er sant.
Det eg reagerer på,er at det fins så mange artiklar rundt om i forhold til lova,som handler om pengar.Meir,meir ,meir!,i staden for å fokusere på å investere dei me har,på ein fornuftig måte...
Skulle ynskje lova ville defokusert på $,då det tydlegvis ikkje er nok pengar i verda til at dei kan sirkulere rundt til alle som vil tiltrekkje seg dei.
Mat ,kanskje,er det nok mat til at alle kan fokusere på mat?
Kva vis eg svelt,greier eg å fokusere rett når magen knurrar?
Makter eg skjule bitterheten over å vere fødd i feil land og feil borgarkrig når eg fokuserer på ein tallerken ris pr. dag?
Kan ein fokusere på god betre helse når spyfluger som legg egg i såra mine,er det einaste som er nok av?
Eg trur loven om tiltrekning ikkje kan gjelde basalbehov,men sekundære behov hos folk som har ein liten fallskerm ein stad?
GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":
Eg trur loven om tiltrekning ikkje kan gjelde basalbehov,men sekundære behov hos folk som har ein liten fallskerm ein stad?
Det kan jo kanskje se sånn ut, her vi sitter på bjerget i all vår luksus og diskuterer dette. Men slik jeg forstår dette prinsippet (liker ikke ordet 'lov'), så tror jeg mange i f.eks u-land kan ha praktisert dette, eller ha erfart den positivt, uten å ha intellektuell kunnskap om hvordan det virker. Det er jo heller ikke slik at dette er den eneste loven i universet, og heller ikke den ene sannheten om hvordan alt fungerer. (?) Jeg tror det handler om holdning, bevissthet og i siste instans hva vi velger å gjøre eller ikke gjøre.
Menneskenes rovdrift på verden er etter mitt skjønn en negativ virkning av denne loven,(bl.a). Vold avler vold, osv.
Derfor er det viktig å bli bevisst dette for å kunne snu utviklingen. Ikke for å få en masse penger, eller bil i garasjen. Jeg velger å ikke henge meg opp i amerikanernes fokus på rikdom, men på selve lovens egentlige verdi og betydning.
GjenopprettetMedlem
Kva med underbevisstheten,og det den ønsker seg,og manar fram?
Verda me lever i dag,må ha gløymt dette,og så har denne underbevisstheten tatt kontrollen
og fått alle til å ønske de kunne meditere,når de alltid har kunnet det,og betaler dyre kurs for å finne ut at de går rundt ubevisste,som i søvne.
Kaos-energiar og deira ynskje,og kva dei tiltrekkjer seg i neste del av the Secret,the unveiling!
Kva vil eg trekkje til meg av energiar,etter at dette er sendt inn. Spenande debatt dette.
May the spitfires be with you
peace warriors!
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":
Kva med underbevisstheten,og det den ønsker seg,og manar fram?
Verda me lever i dag,må ha gløymt dette,og så har denne underbevisstheten tatt kontrollen
Største delen av våre liv ligger i underbevistheten..
Hvem er det som kan huske hele livet sitt på en gang, f.eks..
Vi klarer ennå ikke å være helt beviste.. og kommer vi noengang til å klare det?
Tenk deg hvilken kapasitet som må til for å huske et helt liv, la oss si 50 år på en gang, i samme øyeblikket!!
Det ligger hinsides det vi kan forklare med ord..
Bare det å kunne være i bevisthet av 15% av livet på en gang er maktesløst for de fleste, hvis noen klarer det i det hele tatt...
Det finnes munker som kan sitere lange strofer av de fleste bøkene de har lest.. med ufattelig nøyaktighet..
De må vel da være mer bevist en oss andre?
Så det finnes valg vi har tatt i livet som vi ikke husker lenger.. og er ikke disse valgene like aktive som de vi husker?
mvh jonathan
GjenopprettetMedlem
Det kan jo kanskje se sånn ut, her vi sitter på bjerget i all vår luksus og diskuterer dette. Men slik jeg forstår dette prinsippet (liker ikke ordet 'lov'), så tror jeg mange i f.eks u-land kan ha praktisert dette, eller ha erfart den positivt, uten å ha intellektuell kunnskap om hvordan det virker. Det er jo heller ikke slik at dette er den eneste loven i universet, og heller ikke den ene sannheten om hvordan alt fungerer. (?) Jeg tror det handler om holdning, bevissthet og i siste instans hva vi velger å gjøre eller ikke gjøre.
Menneskenes rovdrift på verden er etter mitt skjønn en negativ virkning av denne loven,(bl.a). Vold avler vold, osv.
Derfor er det viktig å bli bevisst dette for å kunne snu utviklingen. Ikke for å få en masse penger, eller bil i garasjen. Jeg velger å ikke henge meg opp i amerikanernes fokus på rikdom, men på selve lovens egentlige verdi og betydning.
[/quote]
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Denne:Men kilda til ulukka for store deler av verden er ikkje mangel på sjølvkjensle,men mangel på mat.
Alle vil ha mat.
Eg grøssar på tanken vis alle kinesarar td. i denne natt starta fokusere på at dei ville ha kjøt.
McDonalds og Kentucky Fried. Feitt og deilig.

Det ville(vil) bli kaos! Økonomisk,ernæringsmessig,resurssmessig,you name it.
Lova om tiltrekning er ikkje skapt for ei verd i allereie sterk ubalanse.
Det ville faktisk gå ut over
oss.
Eg håper desse bøkene berre vert selde i vesten....
...og håper eg får sove ferdig i den relativt trygge senga mi,uten at nokon hiver meg ut og overtek ho.
GjenopprettetMedlem
"bluestorm":
Denne:Men kilda til ulukka for store deler av verden er ikkje mangel på sjølvkjensle,men mangel på mat.
Alle vil ha mat.
Eg grøssar på tanken vis alle kinesarar td. i denne natt starta fokusere på at dei ville ha kjøt.
McDonalds og Kentucky Fried. Feitt og deilig.

Det ville(vil) bli kaos! Økonomisk,ernæringsmessig,resurssmessig,you name it.
Det ville faktisk gå ut over
oss.
Eg håper desse bøkene berre vert selde i (ville)Vesten....
...og håper eg får sove ferdig i den relativt trygge senga mi,uten at nokon m/skitne føter hiver meg ut og overtek ho.

GjenopprettetMedlem
Jeg tror de valg vi ikke husker lenger har kontroll over de vi husker og praktiserer.(Og like aktive som du Jonathan!)
Munker er vel ikke mer beviste en andre,men bruker mer av tiden en andre til å kontrollere den og ikke-kontrollere den. (leve i noet)
Jeg trur arketypene i f.eks. Tarot er svært lærerike,til å oppdage denne indre karusellen av krefter,både beviste og ikke-beviste
en god kalender for den som vil følge med på innflytelser å påvirkninger fra elementenes magiske kaos.
Det å huske at en har vært sjaman i et tidligere liv,får stor innflytelse over videre valg av både ord og ideer i tiden fremover.
kanskje er det sjamanen som hjelper oss å huske dette,for han er en høyst levende arketype,en overlever!

gjennom sjamanen kan vi få møte de ånder vi har arbeidet med i fortiden,og gjenoppdage kontakten med kraften i åndenes verden.
evnen til å kommunisere med universet.
Det seies frå gammelt snakk at kvinner er åndeligt positive,og menn er åndeligt negative (følelsar uff!)
Eg har tenkt møkje på denne "sanninga",og no skal me inn i det passive kvinnelege aspektet av guddomen,haust å vinterkonganes hallar.
Soppar og djup indre skuen i gulnande skogar,bøker om toddy og fjellheimar,kjøkken-tjeneste ved kakao-gryta hennar far.
Sanninga vil innhente også meg tilslutt
kose meg på kinn
og seie:så,så,så.mmmmmm såja
det går så godt atte.
Sullan dullan deg
du ser på mei
jei ser på deg
Sullan dullan deg
GjenopprettetMedlem
Jeg tror vi drar opp energinivået kollektivt , når vi sender ut godvibber.
Helt overbevist , faktisk.
Det nytter. Men det går ikke å tenke på alt og alle på en gang. Alle gjør sin del, og sakte men sikkert blir det et bedre sted å være ( her på jorda).
Jeg skjønner din frustrasjon, Final Tribe...Jeg har vært fortvilt og desperat i sorg over all fattigdommen ( særlig når jeg bodde i Afrika ).
Send lys , be for andre . Det funker også. Men vi må starte med oss selv. Da mener jeg ikke " meg først"...jeg mener det som jeg kan faktisk gjøre noe med her og nå, og så kan jeg hjelpe andre ved å sette et eksempel.
Jeg vet hvertfall med meg selv, at hvis jeg er glad ...er jeg mye mer snill.De rundt meg blir også glade :biggrin:
GjenopprettetMedlem
...og litt om underbevisstheten ; den er like stor del av deg som ditt bevisste deg
det som er utfordringen er å bli godt nok kjent med sitt indre landskap og bevisst skape det undebevisste

GjenopprettetMedlem
Jeg tror at det er flere ting som påvirker hvordan liv vi skal leve, litt også hva man har bestemt seg for å gjøre før man blir født (den som tror på reinkarnasjon). Kanskje har de som bor i ett feil land, med krig, sult etc hatt ett liv i luksus i ett tidligere liv. Eller at dette er noe som går fra foreldre til barn med at de ikke vet bedre, de tror at det skal være sånn. At de ikke fortjener noe bedre. Selv om de er født "uheldige" ser man ofte at de har en større livsglede enn det vi har som er "heldige eller rike". Veldig mange sier det etter å feks å ha vært i afrika at de har aldri sett slik livsglede på tross av at de har mistet sine kjære, sykdom eller at hverdagen er tung. Mange invandrere sier at vi er ett trist folkeslag. Og selv o m vi er heldige rent materialistisk, har vi veldig mange som sliter.. sliter med å finne kjærligheten og tilhørigheten. Og når ett menneske ikke føler livet er verdt å leve, ja da betyr ikke penger så mye. Og det er ingen land som har så mye selvmord som oss. Visste dere at det dør flere av selvmord her til lands enn i trafikkulykker.. Det er trist det! Så vi har alle våre byrder.
Tror ikke vi skal ha dårlig samvittighet over å ønske oss noe jeg! Kjøra på! Men ønsk noe godt til andre også, det er som noen sa at det er en boomerang effekt, det kommer alltid tilbake. Gjør alt med kjærlighet og kjærlighet kommer tilbake til deg
Utrolig mye bra dere har skrevet her, skikkelig inspirerende å lese
klem

GjenopprettetMedlem
Så då skal me ikkje fokusere på dei sveltande i Afrika sidan dei hoppar og er så gla` lell,men mane fram bildet av oss sjøl med Paris Hilton-looken(æsj) og dei fine avgangspapira frå Bjørkenes og kjenne oss vel....
Eg trur de e spikande galne,eg!

(i kveld skal eg fokusere på alle borni frå u-land som får ein ny heim i Noreg.) Eg skal riktig dvele ved den gleda,so kjem kanskje alle hit....

GjenopprettetMedlem
Kjære deg! Det er ikke det jeg mente! Selvfølgelig skal vi hjelpe de i afrika og alle de andre som har det vondt. Ikke tenke bare på oss selv. Jeg tror også det kommer mer naturlig nå i disse transformasjonstider, flere finner seg selv og naturlig ønsker å hjelpe andre, blir mer bevisst på miljløvern, og dermed villig til å dele godene med andre.
Flere og flere blir også vegetarianere, så det sker noe der ute i verden som vi ikke nødvendig vis styrer.. det er en global forandring. Og jeg tror mennesker som jobber med seg selv og finner sin åndelige tilhørighet, ikke har noe "Paris Hilton" ønske, men ett ønske om å greie seg gjennom hverdagen. Og det er vel ikke så mye å forlange, er det det? Tror ikke at vi kan kave til oss i det uendelige, vi får det vi trenger!
Og hvorfor skulle ikke vi åpne landet vårt for andre som har det vondt? Det må jo være den beste hjelpen vi kan gjøre, å gi andre som ikke har det så bra en ny start. Vi har masse av plass og goder. Og vi hadde heller ikke hatt de problemene med invandrere, om vi hadde vært mer flink til å integrere dem til samfunnet. Så dette er jo noe du og jeg kan gjøre aktivt for å hjelpe både oss, invandrere og samfunnet forøvrig.

GjenopprettetMedlem
Morosam?!?! :icon_redface:

Eg er heilt seriøs!
Denne tråden er starta å lukte slapp lutafisk!
Og Wunderbaum!
Og til den som fokuserer på sjamanarv og klokskap gjøno fleire liv,syng eg tå full hals som Lillebjørn Nilsen i" den bakvendte visa":
"eg beisla min støvel og sala mitt sverd,
så batt eg merra ved sida,
så reiste eg meg til kattemordsferd,
skulle stanne den farlege strida,
For eg låg og eg datt,
og eg drøymde i naaaaaatt,
eg tykte den visa var bakvendt ratt!"
Osv. osv.
(mange bakvendtsjamanar,veit de..)

GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":
Denne loven er ikke skapt. Den er oppdaget, som en annen naturlov. Den bare er. Så vi får gjøre det beste ut av det.

GjenopprettetMedlem
Akkurat,ja..
Men sannheten kjem?
Har du forresten sett den nydelege måneosten som skin der ute,nett no?

Den er nøytral,den har sett det meste,den slarvar ikkje,og den gjer det den kan best.

GjenopprettetMedlem
Hehe .
Det regner her, så jeg kan ikke se noen måne i kveld.
Om sannheten kommer, det spørsmålet får andre besvare.

Jeg mener den er der, så det er opp til hver enkelt å finne sannhet i sitt liv. Jeg gjør mitt beste.

GjenopprettetMedlem
All ære til deg for det

Eg prøver,eg og.
Helsing anna geit med fiskehale i fleecejakke med potetgullrestar på,men med draumar i lommene.