Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
I dag er det 31 desember
I morgen er det første januar

Men for meg har det nye året alt startet.
Sola snudde og det begynte noe nytt.
Hvordan kan noen tall på et papir stå imot solas sterke gang og nordens tilbakevendig mot solen.

Og det er i slike stunder man føler seg alene, når hele samfunnet feirer rundt meg, men for meg ble det bare en normal mandag med påfølgende fridag, litt som pinse, som også er en litt sånn morsom kalenderting.

Så er jo spørsmålene, vil jeg starte det nye kalenderåret med en heidundranes fyllesjuke, eller er det ikke så viktig i det hele tatt, siden solen alt har snudd og den nye syklusen påbegynt...
Det blir nok det siste.
Men det blir en veldig hyggelig kveld med gode venner og den elskede.
Og som alltid er blåbærmannen med oss....
Tror jeg skal lage et par blåbærdrinker jeg....

:beer:
GjenopprettetMedlem
     Ja

For meg har også den nye begynnelsen begynt
     den kan begynne hver dag
     eller flere ganger om dagen

Alikevel er det noe kraftfult over
     denne kvelden, hvor alle disse menneksene
     feirer en ny begynnelse
     kanskje med håp , kanskje åpent hjerte

Det blir en kveld foran bålet
     kanskje litt vin
     i meditasjon
     i kraft av kveldens betydning

Ild, stjerner og stillhet

Dans

GjenopprettetMedlem
For meg har også
det nye året startet..

I kveld blir en stille
rolig kveld

Festen tok jeg rundt
et bål i Nord Odal
med sonefolket
da solen snudde

Det var magisk
og magien lever
enda i meg,

men jeg
tar
en
dans
i det
stille

i kveld :wink:

RITA
Anonymous
Ja... här kommer det också att vara rofyllt ikväll... men oftast firar min omgivelse både midvintersolstånd OCH kalenderårets nya år. Det är jag också oftast med på. Men jag känner mig som en individ med doble medlemskap i tillvärelsen  ;D

För mig började en ny inriktning på mitt liv redan i augusti... och för 2 månader sedan gjorde jag ett valg, som är väldigt avgörande för min hälsa... Midvinter och ljusets ankomst - det är magiskt... och kanske det sker noe stort om några dagar, då jag är på kurs - vem vet?

Tänker som Malaika, att hver dag är begynnelsen på det som komma skal...
och kanske flera gånger om dagen, ja  :biggrin:
Anonymous
Jepp, slik ble det for meg og. Kroppen min har feiret nyttår tilgangs etter vintersolverv-sermonien, fordi det falt seg naturlig. Og det som blir kalt for nyttår blir for min del brukt til å fortsette den gode påbegynte greia jeg fikk satt igang. Det ytre fyrverkeriet har liksom mistet gløden litt med åra, men når det er slik det er nå, er det fint vi har ferie, og det er fint vi har denne muligheten til å kose oss sammen om vi vil det.
GjenopprettetMedlem
har samme følelsen jeg med
solsnu er starten på det nye året
den ble behørig feiret
i nord-odal

men artig med litt fyrverkeri
og nyttårskonsert

velkommen etter, verden
GjenopprettetMedlem
Skulle hatt litt Blåbærsaft.. eller Blåbærdrink her jeg... kunne trengt det nå når kroppen er renset, fornyet, og mørbanka av nyttårsfeiringens begivenheter.

Jeg tar imot dette nye året med friskt mot, med alle gode krefter med meg, og med en løves mot ved min side. Det gamle året er allerede i fortid, og jeg har gått derfra nå. Da solen snudde, og vi trommet dette, så var det nye året begynt.

Gå vel mine venner, og måtte Blåbærkraften være med dere... :w00t:

klems :wub:
GjenopprettetMedlem
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... icseen#new

Se hva du ber om før du får blåbærdrinker