Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
http://www.iamuniversity.ch/Letter-Regarding-Starting-A

Er det galt å ta godt betalt for det man driver på med av healing,eller som lærer eller veileder osv? Om man leser nøye det som står i den siden jeg har gitt link til så er det ikke noe galt i det så lenge man er 100 % dedikert til mor/far gud-kraften. Det er en kunst det også. Men jeg tror mange vegrer seg å ta godt betalt - og om det er den eneste jobben man har så er det jo egentlig uansvarlig å ta for lite betalt om det fører til at man ikke kan betale for seg i livet. Og man kan jo utvide virksomheten ved å ta ekstra betalt og det fører også til enda mer tiltrekning av kunder. Er det ikke Loven om Tiltrekningskraft i bildet her også?Jo, det tror jeg absolutt. Hva mener dere om det å ta seg godt betalt som åndelig veileder,healer,sjaman osv...? Faren er jo selvfølgelig at en tenker for mye på penger og ikke på det man driver på med. Lett å falle i en fallgrop der sånn.
GjenopprettetMedlem
Personligt syntes jeg at donations prensippet virker fint,for det det er vel ikke sådanne at nogle skal undlade at bede om hjælp,fordi de ikke har råd.
mvh Frank. :beer:
GjenopprettetMedlem
"Melchizedek":

http://www.iamuniversity.ch/Letter-Regarding-Starting-A

Er det galt å ta godt betalt for det man driver på med av healing,eller som lærer eller veileder osv? Om man leser nøye det som står i den siden jeg har gitt link til så er det ikke noe galt i det så lenge man er 100 % dedikert til mor/far gud-kraften. Det er en kunst det også. Men jeg tror mange vegrer seg å ta godt betalt - og om det er den eneste jobben man har så er det jo egentlig uansvarlig å ta for lite betalt om det fører til at man ikke kan betale for seg i livet. Og man kan jo utvide virksomheten ved å ta ekstra betalt og det fører også til enda mer tiltrekning av kunder. Er det ikke Loven om Tiltrekningskraft i bildet her også?Jo, det tror jeg absolutt. Hva mener dere om det å ta seg godt betalt som åndelig veileder,healer,sjaman osv...? Faren er jo selvfølgelig at en tenker for mye på penger og ikke på det man driver på med. Lett å falle i en fallgrop der sånn. 

Når det gjelder det kommersielle og kriminelle ransmiljøet du igjen linker til her, så fikk du denne beskjed for 5 dager siden:

Ailo Gaup 7/2-08 kl. 20.50.43
Jeg stenger denne tråden. Og spar oss for fremtidige Melchizedek-utdannelse-erfaringer-misjoneringer.

Nå kommer det fram også fra deg sjøl at det er penger alt dreier seg om. Før i dag lød det slik:

"Melchizedek":

Forresten så ser man hvordan man takler gaver fra høyere orden og bevissthetsnivåer fra Universet da.......misjonere og misjonere...jeg gir en gave via meg selv fra noe høyere enn meg selv - en del av Mor/Far Gud kraften. Speil,speil på veggen der - kan jeg ta imot gaven her ? Det er det som er cluet. Universet ønsker å gi alle gaver i den tiden vi lever i nå......jeg tar imot med åpne armer og integrer mine høyere deler av meg selv. Det er en gave. Og jobbe med å integrere alle deler her på Jorden er en stor utfordring - men det er også en gave å ta imot gaver fra høyere orden og bevissthetsnivåer. Og være klar for det og kjenne på de fragmenter der sånn.

La oss få dette klart: Er det "gaver" du får, eller kanskje du mottar prosenter av ranspengene for de *sjølsensurert* **ennå mer sjølsensurert** som du klarer å lokke inn i dette kakerlakk-spyet?
GjenopprettetMedlem
Nå er jeg litt forvirret,Passopp :o
Hva slags ranspenger er det du snakker om?
Er ikke tråden om betaling for bl.a healing???
Mulig jeg har gått glipp av noe,-please opplys meg :wub:
GjenopprettetMedlem
Passopp for passopp  8)

Jeg vet ikke om man skal ta penger for healing...jeg synes det er et vanskelig tema egentlig.

Når Passopp skriver blir jeg nervøs for jeg vil ikke ha kjeft!!!  :redface:
GjenopprettetMedlem
Hvorfor blir du nervøs?
Man må tåle en diskusjon der det kan være litt skaller som banker.

Personlig må man ikke ta det.

Passopp må på samme måte som oss andre få lov til å mene det han vil!

Men angående penger.
Hvis man sier man gjør det gratis, sender man i dagens samfunn ut et signal om at man kan brukes. Fritt vilt.
Og dette er ikke ønskelig.
Men om det er et slikt samfunn man vil ha, er et helt annet spørsmål
GjenopprettetMedlem
:lol:
Neida, blir ikke nervøs.  Var en spøk egentlig 8)

Jeg har tatt betaling for healing jeg har gjort. Det er ikke mye jeg har tatt, heller symbolsk, for at jeg har regninger og betale.
MEN, av og til kommer tull-hodet inn med tanker som "er ikke dette en gave du har fått, og så skal du TJENE på det"..VEl...`??  Kanskje har jeg fått "inn" like mye om jeg IKKE har tatt betalt, men det får jeg jo ikke vite siden jeg allerede har mottatt de pengene.......

I utgangspunktet tenker jeg ikke på penger som "kraft" , men som en "ting" man trenger for å betale regninger.  Jeg har MASSE regninger, hver eneste måned. Og får at hjulene skal gå rundt, hjelper jeg på med det.
GjenopprettetMedlem
Enig med du Bjørnedanser.

Jeg ser ikke noe galt i å ta betalt for å utføre en healing. Jeg gjør det ikke ennå, forde jeg gjør det kun på familien og venner.

Men dersom jeg starter å behandle andre, kommer jeg til å ta litt betalt. Greit dette med at vi har fått disse evnene i gave, men vi har ikke fått dem for at vi skal la oss utnytte. Hun som lærte meg healing (Reiki) mener at man skal ikke bare gi og gi...uten å få noe tilbake. Greit at man får healing selv når man healer. Men hun mente gjentjenester.

Dette var da ikke bare snakk om penger, men at man også kan motta gaver.

Skal man heale på heltid sier det seg selv at man iallefall må ta seg betalt. Så får en følge sin egen samvittighet når det gjelder pris. Det er stor forskjell på å ta betalt så man klarer seg....mot å skal tjene masse på det!
GjenopprettetMedlem
"Bjørnedanser":

Men angående penger.
Hvis man sier man gjør det gratis, sender man i dagens samfunn ut et signal om at man kan brukes. Fritt vilt.
Og dette er ikke ønskelig.
Men om det er et slikt samfunn man vil ha, er et helt annet spørsmål

Ta betalt når det alt skal gjøres, ellers blir du skjønnslignet, og det SVIR! Dersom det kommer for en dag at man jobber gratis, så blir du altså lignet for dette. Det er nemlig slikt her i landet at man ikke skal jobbe gratis, og gjør man det, ja, så blir man skattet for dèt også... Heia Norge!!! :razz:
GjenopprettetMedlem
Kan man ikke kalle den healing-inntekten for en "hobby" da???

Da kan man tjene inntill kroner 50 tusen uten og måtte skatte av det.
GjenopprettetMedlem
Stå for det en gjør!
GjenopprettetMedlem
O yeah
GjenopprettetMedlem
Hvis man jobber og bruker sin tid som healer eller hva som helst i tjeneste for andre, er det bare rett og rimelig å ta betalt for det. Det er ikke selve healingen, eller krafta du tar betalt for, men din tjeneste.
Nettopp fordi vi lever i et samfunn hvor det er nødvendig å ha en slik økonomi.
Og fordi det riktig å gi noe igjen for det man får. Det viser at man setter verdi på sin egen helse som pasient,
og på healeren/sjamanen/terapeuten.
Det er en tjeneste, ikke en messiasvirksomhet.
Jeg mener det er kristendommens dominans som har hjernevasket oss på dette området. (jada!)

Dermed er ikke sagt at de som av overbevisning velger å gjøre det uten betaling, ikke har mitt bifall.
(oi det blei ei vanskelig setning) Jeg respekterer det fullt og helt. De har sin religiøse overbevisning.

Nå snakker jeg om ærlige folk, ikke lakeiene og svindlerne  - Passopp!
GjenopprettetMedlem
"arkadia":

Nå er jeg litt forvirret,Passopp :o
Hva slags ranspenger er det du snakker om?
Er ikke tråden om betaling for bl.a healing???
Mulig jeg har gått glipp av noe,-please opplys meg :wub:

1. Klienter/kunder/brukere/pasienter sin betaling til (dere) healere, er IKKE det jeg kommenterer her.

2. Jeg kommenterer at Mr. *sjølsensurert* i denne tråden her igjen linker inn til et nettsted som jeg har kommentert ganske fyldig under overskriften "Karamellisert kakerlakk-skjit". Den ansvarlige redaktør for dette nettstedet har klart formulert at han ikke vil ha noen ytterligere markedsføring av denne sekten fra Mr. *sjølsensurert* sin side, noe jeg siterer i mitt forrige innlegg her.

3. Jeg mener, og har prøvd å belegge det i nevnte tråd, at alle som er så åndssvake at de begynner å betale inn penger for de produkter og tjenester som selges der, de blir kort og godt RANET. Jeg kaller altså pengene som den kommersielle californske sektlederen og hans etterfølgere bløffer til seg, for RANSPENGER.

4. Når Mr. *sjølsensurert* gang på gang påstår at det dreier seg om "GAVER", da spør jeg blant annet:

Hvis han får det gratis, er det fordi han må regnes som betalt agent for denne skadelige sekten, og får tåpelige diplomer og megalomane titler i belønning? Eller får han kanskje til og med del i ransutbyttet??

Det dreier seg altså om et retorisk og ironisk spørsmål for å få mannen til å forklare hvordan det kan kalles "GAVER" når man blir lurt til å betale tusener og fort vekk titusener av kroner for å motta stadig mer tåpelige diplomer og titler.

(Redigering/presisering: Det er altså de "produkter" ransofferet mottar, som Mr. *sjølsensurert* kaller "GAVER" — ikke de penger man lures til å betale inn.)

5. Jeg hadde ikke blandet meg inn i denne tråden hvis det ikke var fordi jeg ser den som ennå et forsøk fra trådstarteren på å lage reklame for karamellisert kakerlakk-skjit!
GjenopprettetMedlem
takk for det :)

Ha en fin kveld  :w00t:
GjenopprettetMedlem
Hvis man ikke får noe uten å måtte betale, kan det ikke kalles gaver lengre. Gaver, også ofte kalt donasjoner, skal såvidt meg bekjent, gis frivillig og etter hva man har råd til...

Ellers er jeg enig med alle i denne tråden, for folk er så forskjellige og ser ting på så forskjellige måter. Alle må bare finne ut for seg selv åssen de vil gjøre det.

Men jeg tror nok at de fleste som praktiserer healing og forskjellige terapiformer her i Norge, vil ta seg betalt hvis de bruker mye av sin tid på dette. Vi trenger alle mat på bordet og tak over hodet.
GjenopprettetMedlem
Ok I-L, mye tid og penger trengs også for å innhente den lærdom som brukes, så.....hvor mye skylder jeg deg? :o
GjenopprettetMedlem
"Biernna":

Ok I-L, mye tid og penger trengs også for å innhente den lærdom som brukes, så.....hvor mye skylder jeg deg? :o

Hehehe...detta blir DYRT, Hr. Biernna  >:(
GjenopprettetMedlem
Da er vi visst flere som skylder... :wub:
Kan gi takk nå og resten når tiden er inne... 8)
Anonymous
Kan jo også hende at folk blir mer mottagelige hvis dem faktisk har betalt for en tjeneste også. Det virker mer seriøst. Jeg vet at hvis jeg får feks en bok på gata gratis, har det lett for at den kan bli stående i hylla. Hvis jeg derimot hadde gått til en bokhandel og kjøpt den, vil jeg mest sansynlig lese den siden jeg har brukt tid og energi på å oppsøke den. I dagens samfunn så er jo penger blitt en del av utvekslingen av energi; man gjør en jobb(yter energi), så får man penger tilbake. Gir man penger til en som yter deg en tjeneste, blir jo det en energi utveksling. For Ola Nordmann så er penger blitt det største utvekslings symbolet som er, så hvorfor ikke bruke det? Jeg personlig hadde blitt mere glad for en gave...
GjenopprettetMedlem
Kan ikke se at det ligger energi eller kraft i penger...    Det blir helt feil. Ett villspor.

-Da er jeg jo kraftløs.... ??
GjenopprettetMedlem
  Alt er  energi, selvfølgelig er penger energi. Jeg er enig som Magnus sier, at penger er en utveksling av energi.

Det er vi som legger kraft i ting, så da kan man velge hva slags kraft man vil legge i penger.

Min økonomi har faktisk forbedret seg etter jeg endret min holdning til penger. Jeg ser på det som en
  nøytral energi som vi trenger her på jorden.Før kan du si jeg hadde frykt for penger, og da la jeg altfor
  mye kraft i pengene....ubevisst sendte jeg ut til universet, at jeg ikke ville ha penger fordi det så jeg på som
  noe forferdelig ...( helt ubevisst , selvfølgelig )

Jobber man med healing full tid, trenger man penger til hus og mat.

Og jeg ser klienter som betaler , synes det er fint å kunne gi noe tilbake om de får hjelp.
  Om de ikke betaler, kan det hende de føler de er skyldig noe på en måte.
  Vi vet jo alle hvor vanskelig det er å bare ta imot

Vi er jo så rare

Anonymous
Det er jo bare å se på hvor mye man kan få utrettet med penger. Det som er problemet i dag er hvordan pengene blir brukt. Det er som med alt mulig annet, kan brukes til det beste for alle eller til det beste for en selv. Oljefondet kunne feks blitt brukt til å støtte opp om de økologiske landbrukene og andre gode prosjekter. På den måten blir pengene anvendt i en god hensikt. Desverre ligger ikke fokuset på disse gode tingene, som kunne vært med på å rette opp den ubalansen Jordmoderen er i idag :'(
GjenopprettetMedlem
Penger er ikke energi.  Det er et villspor og tro det.
Penger "symboliserer" den verdien (kjøper og selger) vil utveksle.. Det finnes alltid alternativer til hva en kunne brukt en gitt energi på, og det symboliseres med penger, for at vi (samfunnet) skal kunne tenke i samme bane..(les kommunisere).

Jeg forstår at dersom man har som utgangspunkt at ALT ER ENERGI, så er selvsagt penger energi, som absolutt alt annet man ser og ikke ser i denne verden og all verdens verdener. Det er ikke det jeg mener. Jeg synes det blir feil og koble penger til energi. Penger=Energi = Usant.      For Penger kan man kjøpe sex, men ikke kjærlighet. For penger kan en kjøpe mat, men ikke helse.

Og har jeg mange penger betyr ikke det at jeg har mye energi.  Det er ikke logisk heller.  Har jeg lite penger kan jeg ha mye energi.  Skjønner ikke den direkte koblingen der med at penger = energi.  Det er så på villspor som det er mulig.

Jeg snakker selvsagt ikke her om at man ikke trenger penger for å leve... I dagens samfunn i Norge er man "avhengig" av penger for å sende barna til barnehage,sfo. Ha tak over hodet. osv osv osv.
Penger er en ting vi mennesker har skapt fordi vi skal ha en utveksling av varer og tjenester...  Energien ligger ikke i pengene - energien ligger i ressursene - pengene sier noe om hvordan vi "verdsetter" en gitt ressurs.  Derfor er en knapp ressurs alltid kostbar, betyr ikke at den er særlig energifull???              En jævla diamant på sytten kilo koster sikkert nittimilliardertusen dollar - men hva kan da den gi meg???  ENERGI???
Pøh!

Hadde jeg hatt kontoen full av først postitive tall etterfulgt av en haug med 0'er skulle jeg dratt til Rygge i helgen og neste helg på kurs med Eirik Myrhaug.

Takker og bukker for at jeg fikk skrive om penger, som jeg er så uendelig glad i :P
GjenopprettetMedlem
Dette var bra skrevet om penger STORM Haler.

Jeg sliter også med å plassere de pengene, hva de egentlig er for noe, og føler at jeg ikke har fått tak på det....men så kom du og satte ord på det  :w00t:

Takk  :respect: :respect: :respect:

:wub: