GjenopprettetMedlem
kvinnelig: tilrettelegende?
mannlig: handlende?
kvinnelig: omstendelig?
mannlig: punktskuende?
GjenopprettetMedlem
Kvinnelig: Helhetlig? Multitask?
Mannlig: Detaljert? En ting av gangen?
GjenopprettetMedlem
Makulinitet-femininitet
I bindestreken oppstår det
liv
Det er viktig å balansere ytterlighetene, for å få tilgang til så mye kraft som mulig. Som sjaman bør man finne harmonien mellom dem i seg selv, for å ikke trenge en kvinne/mann å veie opp sin manglende femininitet/maskulinitet med. Så kan man bruke livskraften på høyere plan, i stedet for å la den gå til spille på rotchakra-nivå (husk kundalini).
"Fagerhjul":
Jeg har vært inne på det i en annen tråd, men jeg tror at mye av kvinners transearbeid har vært sterkt knyttet til håndarbeid.
Det kan jeg skrive under på!! Håndarbeid (og annet kunstnerisk arbeid) er meditasjon mot å skape noe nytt, først i tanken, for så å føde det. Kvinnelig urkraft. Prosessen kan ikke overvurderes, for uten den hadde
ingenting eksistert. Eksistens er seksualitet. Skapelse og kreativitet er seksualitet. Freud mente at det å ville ofre seg for en sak eller noe høyere var et resultat av undertrykket seksualitet. Jeg vil si at det er seksualitet brukt på en annen måte. Takk Den Store Mor og gudinnekraften!
GjenopprettetMedlem
God tur og lykke til med arbeidet ditt der. Vi gleder oss til å høre om arbeidet, prosessen og resultatet
Strålende!
GjenopprettetMedlem
kvinnekraft og mannskraft
balanse
ingen hun og han fordeling på kraft
alt skal til slutt smeltes sammen
å bli til ett.